Olen kamala miniä ja tiedän sen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä tämä toistensa huomioon ottaminen sitten pitää sisällään? Eikö riitä, että käy kylässä useamman kerran kuussa ja viettää lomiakin yhdessä, rupattelee niitä näitä kevyesti, mutta ei mene yksityisasioihin? Pitää välit asiallisena, eikä haasta riitaa? Mutta ei kuitenkaan ryhdy yhtä läheiseksi kuin oman äitinsä kanssa?

Keittiöpsykologiaa: Tätäkö sinä sitten pelkäät? Että ystävystyt anopin kanssa, ja sen vuoksi haluat pitää välit riittävän etäisinä? Ei se ole omalta äidiltäsi pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Mitä tämä toistensa huomioon ottaminen sitten pitää sisällään? Eikö riitä, että käy kylässä useamman kerran kuussa ja viettää lomiakin yhdessä, rupattelee niitä näitä kevyesti, mutta ei mene yksityisasioihin? Pitää välit asiallisena, eikä haasta riitaa? Mutta ei kuitenkaan ryhdy yhtä läheiseksi kuin oman äitinsä kanssa?

Keittiöpsykologiaa: Tätäkö sinä sitten pelkäät? Että ystävystyt anopin kanssa, ja sen vuoksi haluat pitää välit riittävän etäisinä? Ei se ole omalta äidiltäsi pois...

Ei ole ei, mutta kuten sanottu, anoppini on niin erilainen ihminen kuin minä (tai äitini), että en tunne luontaista vetoa lähentää välejä. Tuntuisi teennäiseltä ryhtyä hänen "tyttärekseen". Meillä on todella vähän mitään yhteistä. Paitsi tietenkin tuo minun mies eli hänen poikansa.

Ei ole ei, mutta kuten sanottu, anoppini on niin erilainen ihminen kuin minä (tai äitini), että en tunne luontaista vetoa lähentää välejä. Tuntuisi teennäiseltä ryhtyä hänen "tyttärekseen". Meillä on todella vähän mitään yhteistä. Paitsi tietenkin tuo minun mies eli hänen poikansa.

No eihän sitä tarvitse ruvetakaan tyttäreksi, vaikka olisi lämpimät tai läheiset välit anoppiin. En siltikään oikein ymmärrä miksi tieten tahtoen haluat pitää etäisyyttä, mutta jos se johtuu siitä erilaisuudesta...?

Ap kuulostaa kyllä kieltämättä kurjalta miniältä. Eri asia olisi, jos anoppi kohtelisi huonosti häntä ja ap vastaisi takaisin olemalla inhottava miniä.

Onneksi mulla on ihana anoppi :) Käydään yhdessä ostoksilla, anoppi kuuntelee avioliittomurheet ja on mielipiteissään reilu, auttaa lastenhoidossa ym. Ei toki ole yhtä läheinen kuin oma äitini, mutta loistava "varaäiti" :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
miksi olet tällä palstalla?

Täällä on hyvät keskustelut. En ole löytänyt toista yhtä vilkasta keskustelupalstaa, jossa olisi paljon ikäisiäni naisia.

miten sä tänne alunperin edes eksyit?

En muista, olisiko ollut joku linkki jollain muulla palstalla. Tai sitten iltapäivälehdissä juttua mammojen tempauksista :laugh:

Yhteistyössä