olen jo kauan salaa haaveillut perustavani erilaisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuisku77

Aktiivinen jäsen
16.01.2005
7 497
0
36
lastentarvikeliikkeen. Porista kun puuttuu kaikki nuo ihanimmat ja hieman erilaiset merkit :/ MUTTA, mitä mun pitää ihan ekaksi ottaa selvää/tehdä :ashamed: Ja juu, mä en paljoa yrittäjyydestä tiedä, kurssille pitää ainakin mennä :D

No otappa ensin selvää olisko mahdollista saada starttirahaa ja naisyrittäjälainaa, niillä pötkii jo rahoituksen osalta aika pitkälle. Sun kannattaa ensin tehdä liiketoimintasuunnitelma ja lähteä sen kanssa liikenteeeseen

Useissa kaupungeissa toimii sellainen kunnan ylläpitämä palvelu pienyritysken perustajille josta saa tietoa ja rahallista apuakin alkuun, starttirahaa. Oisko kaupungin sivuilla netissä jotaki siitä? Ja jos sulla on tuttuja pienyrittäjiä niin sellaisesta saa vertaistukea. Oppisopimus jossaki lastenvaateliikkeessä tulisko kyseeseen?

Onko sulla yhtään pääomaa? Jos ei, tarvitse lainaa sitä varten. Toimitilat pitää löytää, hyvä olisi myöskin, jos saisit nettisivut ja sinne verkkokaupan pystyyn. Joko hankit tavarat joltain maahantuojalta täältä Suomesta tai alat tuomaan itse tuotteita maahan. Luultavasti eri merkeiltä löytyy yhteystiedot, ja sitä kautta voi myös kysellä miten toimia jos tahtoo heidän tuotteitaan myydä.

Tarvitset varmaan myöskin kirjanpitäjän. Laskelmat kannattaa tehdä tosi tarkkaan, paljonko menee tuotteiden hankkimiseen, nettisivujen ylläpitoon, toimitilan vuokraan, sähköön, toimitilan nettiin, puhelimeen, toimistotarvikkeisiin/kalusteisiin, kassakoneeseen yms. ja niiden avulla hinnoitella tuotteet (kaikki nuo pitää saada maksettua + voittoa) Pitää keksiä yritykselle nimi, miettiä sopiva yritysmuoto, rekisteröidä yritys, ottaa selvää veroista ja maksuista...

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä oon jo täs muutaman sun avauksen lukiessani miettinyt, että kehtaisko jtn kommentoida.. siis en vaan kässää, eiks sulla oo muuta elämää kun lastenvaatteet? ooks säkin vaan jonkun palstalaisen alter ego?

Siis mikä alter ego :ashamed: No, mä vaan niin RAKASTAN kauniita lastenvaatteita, sori... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sulla yhtään pääomaa? Jos ei, tarvitse lainaa sitä varten. Toimitilat pitää löytää, hyvä olisi myöskin, jos saisit nettisivut ja sinne verkkokaupan pystyyn. Joko hankit tavarat joltain maahantuojalta täältä Suomesta tai alat tuomaan itse tuotteita maahan. Luultavasti eri merkeiltä löytyy yhteystiedot, ja sitä kautta voi myös kysellä miten toimia jos tahtoo heidän tuotteitaan myydä.

Tarvitset varmaan myöskin kirjanpitäjän. Laskelmat kannattaa tehdä tosi tarkkaan, paljonko menee tuotteiden hankkimiseen, nettisivujen ylläpitoon, toimitilan vuokraan, sähköön, toimitilan nettiin, puhelimeen, toimistotarvikkeisiin/kalusteisiin, kassakoneeseen yms. ja niiden avulla hinnoitella tuotteet (kaikki nuo pitää saada maksettua + voittoa) Pitää keksiä yritykselle nimi, miettiä sopiva yritysmuoto, rekisteröidä yritys, ottaa selvää veroista ja maksuista...

Pääomaa ei juurikaan ole, tuskin tuo mies suostuu noita mein pieniä säästöjä...

No otappa ensin selvää olisko mahdollista saada starttirahaa ja naisyrittäjälainaa, niillä pötkii jo rahoituksen osalta aika pitkälle. Sun kannattaa ensin tehdä liiketoimintasuunnitelma ja lähteä sen kanssa liikenteeeseen

naisyrittäjiin ajattelin ollakin yhteydessä, mikä toi laina on? starttirahaakin meen kyseleen. Kuinka tarkka sen toimintasuunnitelman tarvitsee näin aluksi olla?

Pori on kaupunkina vaan vähän huono. Emilia siinä Herttuantorilla ei varmaan kauaa en sinnittele, joten lastenvaatekirppisten vierestä voisi löytyä tilaa halvalla. Tosin ongelma on täällä se, että niille kirppiksille löytyy paremmin asiakaskuntaa kuin "merkilliselle" lastentavaraliikkeelle :(

Enter Puuvillassa on hyvä aloitusosoite!

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Pori on kaupunkina vaan vähän huono. Emilia siinä Herttuantorilla ei varmaan kauaa en sinnittele, joten lastenvaatekirppisten vierestä voisi löytyä tilaa halvalla. Tosin ongelma on täällä se, että niille kirppiksille löytyy paremmin asiakaskuntaa kuin "merkilliselle" lastentavaraliikkeelle :(

Enter Puuvillassa on hyvä aloitusosoite!

Se voi olla, mutta onhan esim. Tintti vielä hyvin pystyssä... Pitää vaan tajuta vetää oikeista naruista ja tuoda liikettään positiivisesti esille... Mulla on kyllä muutama "mauste" takataskussa jemmassa :D

katopas tätä http://www.bobo.fi/pages/content/Page.aspx?gpath=/FI/Franchise
Toihan voisi olla yksi vaihtoehto? Ihan kivoja merkkejäkin tuolla...

juu, katsoin sitä joku päivä. Mutta en ole innostunut mm. tästä: "Yrittäjä maksaa tästä oikeudesta rojaltia." ja liikettä ei saa laittaa oman näköiseksi vaan se pitää olla heidän oman ketjunsa näköinen...

Käy kunnan sivuilla katsomassa ainaki tässä kunnassa on ihan kaupungin järjestämää koulutusta ja apua liikeideasta eteenpäin sekä rahoitusta ja sitä järjestetään joka toinen viikko järjestettävissä tilaisuuksissa. Just kävin katsomassa siis tän mun oman kunnan sivuilta tota. Että ei sulla tarvi olla kuin se liikeidea ja siitä tarkempia suunnitelmia varten on saatavilla apua. Luulis että sellaista on Porissaki.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Käy kunnan sivuilla katsomassa ainaki tässä kunnassa on ihan kaupungin järjestämää koulutusta ja apua liikeideasta eteenpäin sekä rahoitusta ja sitä järjestetään joka toinen viikko järjestettävissä tilaisuuksissa. Just kävin katsomassa siis tän mun oman kunnan sivuilta tota. Että ei sulla tarvi olla kuin se liikeidea ja siitä tarkempia suunnitelmia varten on saatavilla apua. Luulis että sellaista on Porissaki.

ok, kiitos. tutkailen lisää huomenna. Kunpa mulla olisi vuoden sisällä oma liike :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:

juu, katsoin sitä joku päivä. Mutta en ole innostunut mm. tästä: "Yrittäjä maksaa tästä oikeudesta rojaltia." ja liikettä ei saa laittaa oman näköiseksi vaan se pitää olla heidän oman ketjunsa näköinen...

niinhän se aina on franchisingissa. Tuossa tavallaan ne riskit olisi kyllä pienemmät, saa sitä ostoetua, taloushallintopalveluita yms. Ja yleensähän tuo rojalti on joku prosenttiosuus voitosta, että kyllähän siinä itsellekin jää sitä rahaa.

En ole kuullutkaan siitä, ettei liike saisi olla oman näköinen :/ Ymmärrän kyllä nuo haitat... alottelijalle tuo vaan voisi olla hyvä vaihtoehto. Sitten kun on kokemusta ja kontakteja, on helpompi aloittaa ihan itsekseen.

Musta Bobot on kyllä tosi kivoja ostospaikkoja =) En yhtään pistäisi vastaan, vaikka siihenkin päätyisit.

Mene tosiaan sinne Enteriin, siellä neuvovat alkuun.

Musta Bobot on kyllä tosi kivoja ostospaikkoja =) En yhtään pistäisi vastaan, vaikka siihenkin päätyisit.

no juu, pitää boboakin vielä miettiä. Jesper Juniorikin joskus haki, sekin olisi ok...

no juu, pitää boboakin vielä miettiä. Jesper Juniorikin joskus haki, sekin olisi ok...

Oih! Ei tarvitsisi aina ajaa Lempäälään asti =) Kivoja suunnitelmia sinulla :flower:

Mitä mieltä ootte, jos liiketila olisi kodinomainen vanha kerrostaloasunto keskustassa jonne kuitenkin helppo ja hyvä tulla? Kuinka suuri merkitys sillä teille olisi? Nostaisiko kynnystänne tulla tutkimaan tuotteita vai päivastoin?

Kannattaa nyt ensimmäisenä mennä sinne työkkärin järjestämälle yrittäjä kurssille. Mie oon nyt sielä :xmas: Oppii ihan hirveästi tarpeellisia asioita! Ja rahoitusta on varmaankin turha mennä hakemaan, ennenkuin on liiketoimintasuunnitelma valmiina, ilman sitä tuskin kannattaa kysellä rahotuksia. Kysäise vaikka nyt ensimmäisenä, että koska Porissa järjestetään seuraava kurssi, tällä hetkellä ei näkynyt olevan alkamassa.
Mulla on tikulla yhdenlainen pohja liiketoimintasuunnitelmasta, jos haluat, niin voin laittaa sen sulle vaikka spostiin, niin voit katsoa että mitä kaikkea pitäisi osata ottaa huomioon :) Laita mulle vaikka yksäriä, jos tahdot sen.

Yhteistyössä