Olen järkyttynyt ja pahoillani lapsen puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
Kuuntelin tutun äidin ja hänen 4-vuotiaan lapsensa keskustelua. "Hei nyt lakkaat puremasta mua! (äiti) Vitun ääliö! (4-vuotias) Jos mä olisin viisas, sua ei olis olemassakaan! (äiti)"

Oikeesti. Miten kukaan voi puhua omalle lapselleen noin ja miksi ihmeessä noin pieni lapsi päästelee suustaan tuollaista. Tää ei ollut edes eka kerta kun tätä jouduin kuuntelemaan ja joka kerta mulle tulee paha mieli lapsen puolesta. Joo, eihän asia kuulu mulle yhtään mitenkään. Mutta silti :(

äiti on vähän väsynyt. ei mutta oikeesti, miksi jotkut vanhemmat haukkuvat omia lapsiaan? ne ihmiset joiden pitäisi olla lastensa puolella aina ja varauksetta. minkälainen itsetunto solvatulle lapselle kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
äiti on vähän väsynyt. ei mutta oikeesti, miksi jotkut vanhemmat haukkuvat omia lapsiaan? ne ihmiset joiden pitäisi olla lastensa puolella aina ja varauksetta. minkälainen itsetunto solvatulle lapselle kasvaa.

Ei se ole mikään puolustus. Mäkin olen välillä tosi väsynyt kahden pienen lapsen kanssa ja joskus tulee korotettua ääntä, vaikka ei pitäisi. Mutta ikimaailmassa en omille lapsilleni sanoisi, etten haluaisin hänen olevan olemassa. Enkä toivo, että lapseni noin pienenä ikinä tulee sanomaan minulle, että vitun ääliö äiti. Teinin suusta sen ymmärrän, mutta en 4-vuotiaan.

meillä ukot joskus huutaa että äiti on puupää..ku karjasen että pääkii! meil o tällästä..eikä noi kovin kärsineilt vaikuta..kurissa kuienki olet mut joskus vitsaillaan just tälläi :)

Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:
meillä ukot joskus huutaa että äiti on puupää..ku karjasen että pääkii! meil o tällästä..eikä noi kovin kärsineilt vaikuta..kurissa kuienki olet mut joskus vitsaillaan just tälläi :)

puupää on vähän eri asteella oleva ilmaisu kuin vitun ääliö. Miksi noin pienen lapsen suusta edes kuuluu sana vittu missään muodossa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Enkä toivo, että lapseni noin pienenä ikinä tulee sanomaan minulle, että vitun ääliö äiti. Teinin suusta sen ymmärrän, mutta en 4-vuotiaan.

Voin kertoa, että jos jaksat hyvin kasvattaa lapsesi, ei sun tartte kuunnella tuollaista murrosiässäkään. Mulla 16v. poika ja 9v. poika kasvamassa, enkä voisi ikipäivänä kuvitella, että kumpikaan laukoisi tuollaista tekstiä sen paremmin minulle kuin muillekaan.

Meillä kyllä 5-v. latelee aikamoista suunsoittoa. En tiedä mistä oppinut. Äkkiä kai se tarttuu mistä vaan sattuu isommilta kuulemaan, mutta melkoisen vaikea on saada kitkettyä pois. Älkää siis oitis syyttäkö vanhempia, jos lapsen kielenkäyttö on hirveää. Vanhempien itse tosin on syytä miettiä sanojaan, 4-v. ja paljon nuorempikin ymmärtää joka sanan, ja muistaa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kyllä 5-v. latelee aikamoista suunsoittoa. En tiedä mistä oppinut. Äkkiä kai se tarttuu mistä vaan sattuu isommilta kuulemaan, mutta melkoisen vaikea on saada kitkettyä pois. Älkää siis oitis syyttäkö vanhempia, jos lapsen kielenkäyttö on hirveää. Vanhempien itse tosin on syytä miettiä sanojaan, 4-v. ja paljon nuorempikin ymmärtää joka sanan, ja muistaa myös.

Enemmän tässä varmaan ihmeteltiin sitä, että äiti sanoo lapselle katuvansa tämän synnyttämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Kuuntelin tutun äidin ja hänen 4-vuotiaan lapsensa keskustelua. "Hei nyt lakkaat puremasta mua! (äiti) Vitun ääliö! (4-vuotias) Jos mä olisin viisas, sua ei olis olemassakaan! (äiti)"

Oikeesti. Miten kukaan voi puhua omalle lapselleen noin ja miksi ihmeessä noin pieni lapsi päästelee suustaan tuollaista. Tää ei ollut edes eka kerta kun tätä jouduin kuuntelemaan ja joka kerta mulle tulee paha mieli lapsen puolesta. Joo, eihän asia kuulu mulle yhtään mitenkään. Mutta silti :(

Lapsi puhuu noin koska joko hänelle on puhuttu noin tai muut ihmiset hänen ympärillään puhuvat noin...

Ootko ikinä sanonut sille äidille, että siitäkään ei varmaan tuntuis hyvältä, jos sen vanhemmat sanois sille, että sillä ei ole oikeutta olla edes olemassa? Koska suunnilleen niinhän se antaa oman lapsensa ymmärtää, kun puhuu sille noin.

Yhteistyössä