Olen itkenyt koko aamun hysteerisesti..vauva 8kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
ja nyt joku on minulla vialla. mieheni on ollut reissutyössä aina pari pv/vko. samoin käy harrastuksissaan noin kerran/vko ja on usein yön pois.

ei ole lapsiperheitä ystävinä, pari on mutta asuvat kaukana. isovanhemmat ei ole kiinnostuneita lapsenlapsestaan.

tänään sitten aamulla alkoi mulla hysteerinen itku, kun mies lähti töihin. aloin vollottaa että haluaisin että välillä joku pitäisi minusta huolen, että saisin hemmottelua.

kerran olen kahdeksan kuukauden aikana ollut illalla pois. siitäkin tuli syyllisyyttä, haluaisinhan olla "täydellinen äiti joka hoitaa aina lapsensa itse". mieheni on sellainen, joka ei paljoa tarjoa mitään "hemmottelua" tms.. joten en ole sitä osannut vaatiakaan.

nyt on tosi ahdistunut, stressaava olo. olen tämän 8kk aikana myös tehnyt etätöitä (paperihommia), tehnyt kaikki kotityöt itse, rämpinyt syyllisyydessä kun imetys loppui jne...

en ole näköjään äitityyppiä sillä olen hysteerisesti itkenyt että haluan omaa rauhaa tai aikaa, vaikka käydä rantasaunassa illan ja yön siten ettei tarvitse huolehtia kestään.

olenko huono äiti jos otan nyt omaa aikaa enemmän? voisiko tämä olo johtua vaan stressistä? tai sitten olen sekoamassa. olo on ahdistunut.

:hug: Nyt voimia ja pää pystyyn! Sulle tulee burn out tuolla tahdilla! VAADI sun mieheltä omaa aikaa, hän saa luvan hoitaa lasta ja kotia enemmän ja myös hänen tehtävänsä on mahdollistaa sulle se rantasaunailta/yö!
Oot nyt unohtanut itsesi, nyt miehesi tuki on ainut joka sut pelastaa tuosta tilanteesta ja miehes on se nyt ymmärrettävä.

Otappa yhteyttä vaikka neuvolaan.. Ettet olisi masentunut. Itelle tuli esikoisen jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus, mutta se ei suinkaan tullut heti synnytyksen jälkeen vaan siihen meni useampi kuukausi.

Pyydä saada juttelu apua, jos ne ajatukset siitä sitten selkeytyisi :)

:hug: :hug: :hug:

Et ole huono äiti. Tarvitset omaa aikaa, että pystyt hoitamaan lastasi paremmin. Kun itse voit paremmin myös lapsi voi paremmin. Anna isän hoitaa lasta yhden illan. Se onnistuu hyvin, jos et enää imettäkään.
Puhu myös neuvollassa asiasta. He kertovat oman kuntasi palveluista, joista voi olla apua.
Voimia! :)

Tarviit sen oman hetken. Mä ilmotin miehelle hyvissäajoin että lähden päiväksi kaupungille silloin ja silloin.. (2. lapsi 5kk). Ekaakertaa saa jäädä lasten kanssa, mutta onneksi ymmärsi itsekin että mä tarviin "vapaapäivän". Ole välillä itsekäs - niin olet myös parempi äiti :)

Stressiä varmasti, ja ihmekö tuo. Se ei tee kenestäkään äitityyppiä ettei omaa aikaa tarvitse! Päinvastoin, suurin osa ihmisistä varmasti tahtoo välillä olla ihan rauhassa. Minä ainakin olisin tullut hulluksi jo kauan aikaa sitten, jollen omaa aikaa saisi.

Onko sulla yhtään ketään, joka voisi olla lapsen kanssa edes vähän aikaa että saisit hengähtää? Millaiset työajat miehellä, voitko esim. vkloppuna ottaa ihan omaa aikaa, hommata vaikka jonkun säännöllisen oman harrastuksen?

puhelin käteen ja soitto miehelle, kerrot että olet väsynyt ja
haluat vapaata, vaikkakin sen yhden yön, ja jos mies ei suostu,
kyselet kavereiltasi tai neuvolan kautta, josko sieltä löytyisi apuja,
neuvoja mistä niitä saada.
Nyt ajattelet vain itseäsi, kun sinä voit hyvin, kaikki muutkin voivat..
Toivottavasti saat jelppiä!

Yhteistyössä