Olen itkeny silmät päästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
jos joku on tehnyt lastensuojelu ilmoituksen lapsistasi..esim.neuvola,päiväkoti(jos lapset tarhassa)sairaala missä toinen lapsista ollut.ei toi meinaan kuulosta normaalilta touhulta.et jos hakee isompaa asuntoa,ni tullaan syynäämään elämän asiat.voimia koitoksiin sinulle:))

eikö niiden pitäis asiasta mainita jotain? eikä mulle kukaan ole mitään hoidossa eikä missään sanonu.

kyllä luulisi heidän ilmoittavan jos ilmoitus tehty:// oletko pyytänyt lastenhoito apua neuvolasta tai jostain että sen takia perhetyöntekijäkin oli paikalla?mites sulla on välit lasten isään?hänkin on voinut olla yhteydessä sossuihin,sinulle kiusaa tehdäkseen??arvailen vaan syitä tuohon...ota ihmeessä näin vaikka jälkikäteen mikä oli syynä heidän käyntiin..

jos joku on tehnyt lastensuojelu ilmoituksen lapsistasi..esim.neuvola,päiväkoti(jos lapset tarhassa)sairaala missä toinen lapsista ollut.ei toi meinaan kuulosta normaalilta touhulta.et jos hakee isompaa asuntoa,ni tullaan syynäämään elämän asiat.voimia koitoksiin sinulle:))

eikö niiden pitäis asiasta mainita jotain? eikä mulle kukaan ole mitään hoidossa eikä missään sanonu.

kyllä luulisi heidän ilmoittavan jos ilmoitus tehty:// oletko pyytänyt lastenhoito apua neuvolasta tai jostain että sen takia perhetyöntekijäkin oli paikalla?mites sulla on välit lasten isään?hänkin on voinut olla yhteydessä sossuihin,sinulle kiusaa tehdäkseen??arvailen vaan syitä tuohon...ota ihmeessä näin vaikka jälkikäteen selvää mikä oli syynä heidän käyntiin..

kyllä luulisi heidän ilmoittavan jos ilmoitus tehty:// oletko pyytänyt lastenhoito apua neuvolasta tai jostain että sen takia perhetyöntekijäkin oli paikalla?mites sulla on välit lasten isään?hänkin on voinut olla yhteydessä sossuihin,sinulle kiusaa tehdäkseen??arvailen vaan syitä tuohon...ota ihmeessä näin vaikka jälkikäteen mikä oli syynä heidän käyntiin..

olen lasten isän kanssa todella hyvissä väleissä, jopa ollaan puhuttu yhteen palaamisesta. Minä ymmärsin että tuo perhetyöntekijä tuli just sen takia kun kerroin että lapsilla ei ole tilaa leikkiä jne. että katto millaset tilat lapsilla on.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Miten sä ap sitten jaksat? Tuntuuko susta siltä, että sä et tarvitse mitään apua, siis hyvääkään apua?

Kaipaisitko esim kotiapua tai jotain muuta positiivista tukitoimea, jolla autettaisiin sinun omaa jaksamistasi?

Tällä hetkellä en ois muuta apua tarvinnu kun isomman asunnon. Mulla jaksamisessa ole mitään onglmaa tai kai sitä joskus väsyny saa olla. mulla on hyvä tukiverkosto ja lapsien isä on mulle suuri apu.

oudolta kyllä kuulostaa.itse sain takuuvuokran pelkällä puhelinsoitolla.
eiköhän ois sossulla kiire käydä erään nais ministerin kotiolot tutkimassa jos seurustelukumppaneiden vaihtuvuuden takia tullaan käymään.

Otappa heti yhteys sinne sossuun ja ota selvä miksi tulivat teille? onko tehty lastensuojeluilmo vai?
kuulostaa meinaaa hiukka oudolta toi toiminta.
Ei meille kyllä kukaa tullu himaa kattoo ku pyydettii takuu vuokraa lappua.. Voimia!

On kyllä järjetely kysymys, hommatkaa itselle kunnon vuodesohva olkkariin ja lapselle makuuhuone kokonaan käyttöön.
Meillä on 75 neliötä ja 6 henkeä ja koira, hyvin mahdumme. Lapset huoneissa 2+2 ja me nukumme olkkarissa.

Eli tää ei ole yhtään normaali käytäntö et käyvät asuntoo kattomassa kun takuuvuokraan kysyy apuja. Nyt vasta alankin huolestumaan.

no ei todellakaan ole.jotain outoa on.
jostain syystä on tupatarkastus tehty.vaadi saada tietää miksi.

sinne sossuun heti ap ja sano, että aloit vasta nyt miettiä, että minkä takia toimivat noin? Kyllä ne sulle kertovat, kun vaadit saada tietää. Sittenpä sun ei enää tarvi ihmetellä ja pähkäillä, miksi tulivat.

En nyt kommentoi varsinaisesti tätä tapausta, mutta olen vaan huomannut että näillä tällaisilla tapauksilla jotka pääsääntöisesti elävät sosiaalietuuksilla ei oikein ole realiteetit kohdillaan. Isot asunnot pitäisi olla ja ensiluokkaisessa kunnossa, uudet pesukoneet ja kaikki kerjätään sossusta ja itse ei tehdä mitään oman hyvinvoinnin edistämiseksi. Rahaa saa tekemällä työtä ja rahalla saa isompia ja parempia asuntoja, eikä niitä ole minun mielestäni tarvetta verovaroin rahoittaa. Voi olla että kuulostaa kovalta, mutta kyllä ihmisen pitää itse olla vastuussa elämästään eikä porata jos kaikkea anneta valmiina.

Alkuperäinen kirjoittaja AAwa:
En nyt kommentoi varsinaisesti tätä tapausta, mutta olen vaan huomannut että näillä tällaisilla tapauksilla jotka pääsääntöisesti elävät sosiaalietuuksilla ei oikein ole realiteetit kohdillaan. Isot asunnot pitäisi olla ja ensiluokkaisessa kunnossa, uudet pesukoneet ja kaikki kerjätään sossusta ja itse ei tehdä mitään oman hyvinvoinnin edistämiseksi. Rahaa saa tekemällä työtä ja rahalla saa isompia ja parempia asuntoja, eikä niitä ole minun mielestäni tarvetta verovaroin rahoittaa. Voi olla että kuulostaa kovalta, mutta kyllä ihmisen pitää itse olla vastuussa elämästään eikä porata jos kaikkea anneta valmiina.

Peesaan tätä.

Entäpä jos ajattelisit asiaa positiiviselta kannalta. Sehän on hienoa, jos kysytään, onko avun tarvetta ja vielä hienompaa on, jos jotain apua saa. Ilmeisesti heillä ei ollut mahdollisuuksia auttaa asuntoasiassa, niinpä he miettivät, voisivatko he olla muutoin avuksi tai muutoin helpottaa perheen tilannetta.

Minulla on käynyt lastensuojeluihmisiä kylässä, kun kaverini oli kertonut heille olevansa huolestunut jaksamisestani. Silloin olinkin aivan lopussa. Sain lasten hoitoapua jonkin kerran ja raha-apu jatkuu edelleen. 300 euroa kuussa ylimääräistä (omaishoidontuki) on tullut tilille jo vuosien ajan. En olisi varmaan itse saanut aikaiseksi. Kiitos kaverilleni, joka näki vaivaa ja otti sossuun yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Paalinarutukka:

Peesaan tätä.

Mitä varten tämä apu on olemassa jossei sieltä apua saa pyytää sillon kun sitä tarvii. se nyt on vaan niin että tällä hetkellä en töihin voi mennä mutta pian kyllä. sossu ei ole meidän elämää rahottanu.

Täysin samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
joo. suomi - hyvinvointivaltio :headwall:

holhous-yhdyskunta ennemminkin |O

No holhousta sellaiset ihmiset tarvitsevatkin, jotka käyttävät sosiaalitapauksille tarkoitettu yhteiskunnan etuuksia. Normaalit ihmiset tekevät töitä ja elättävät itsensä omalla palkallaan eivätkä vingu "ilmaista" rahaa yhteiskunnalta. Hyvä vain, että tarkistavat oikean tarpeen ja muut ongelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täysin samaa mieltä.

Ääni täältäkin tälle kommentille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäpä jos ajattelisit asiaa positiiviselta kannalta. Sehän on hienoa, jos kysytään, onko avun tarvetta ja vielä hienompaa on, jos jotain apua saa. Ilmeisesti heillä ei ollut mahdollisuuksia auttaa asuntoasiassa, niinpä he miettivät, voisivatko he olla muutoin avuksi tai muutoin helpottaa perheen tilannetta.

Minulla on käynyt lastensuojeluihmisiä kylässä, kun kaverini oli kertonut heille olevansa huolestunut jaksamisestani. Silloin olinkin aivan lopussa. Sain lasten hoitoapua jonkin kerran ja raha-apu jatkuu edelleen. 300 euroa kuussa ylimääräistä (omaishoidontuki) on tullut tilille jo vuosien ajan. En olisi varmaan itse saanut aikaiseksi. Kiitos kaverilleni, joka näki vaivaa ja otti sossuun yhteyttä.

Jee, löytyyhän täältä tervejärkisiäkin ihmisiä!
Sossu, lastensuojelu, perheneuvola, ym. eivät ole poliiseja. Tarkoitus on AUTTAA äitejä, isiä, lapsia, PERHEITÄ jaksamaan arjessa.
On se kumma, kun valitetaan, jos apua ei saa ja jos sitä tarjotaan tai vaan tiedustellaan ja kartotetaan aviun tarvetta , ollaan natsisikoja, kyttiä, holhoojia ja ties mitä.
Välillä tekis kyllä mieli kirkua. Järki käteen mammat!

Mä en kans ymmärrä mikä haloo tälläsestä pitää nostaa. Jos vartavasten soitat sossuun ja vailitat, että lapsilla ei ole tilaa leikkiä. Ja sieltä hyvää hyvyyttä tullaan katsomaan onko kaikki kunnossa? Huostaanottoako pelkäät jos vähän kysellään, että tarvitsisitko muuta apua kuin lisää neliöitä? Se on kuule niin kallista touhua, että ei sellaiseen heti ensimmäiseksi ruveta. Todennäköisesti sulla olisi ollut mahdollisuus saada lastenhoitoapua tai jopa jotain rahallista tukea. Hassu.

Ja anna noiden saarnojen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, etteikö sosiaalietuuksia saisi ottaa vastaan. Sitä vartenhan ne on, auttamaan niitä jotka tarvitsee. Tollaset sanailijat on itse varmaan syntyneet kultalusikka suussa ja päässeet iskän ja äiskän rahoilla alkuun. Kaikki ei pääse niin helpolla ja joskus tarvii apua. Onneks sitä on tarjolla. Se on toki hanurista, että jotkut väärinkäyttää niitä ja ottaa vastaan vaikka ilmankin pärjäis. Mutta sitä ei varmaan pitäisi tähän ketjuun sekoittaa ja sinun niskaasi kaataa. Aawa ja muut voisivat aloittaa oman ketjun sille ettei tarvitse täällä keskustella aiheen vierestä.

Mulle tuli sellainen ensimmäiseksi mieleen, että oisko tässä avainsana se että olet sanonut sossuun, että lapsillasi ei ole tilaa leikkiä? Että he eivät olisikaan tulleet käynnille sen takuuvuokra-asian takia vaan tsekkaamaan, että lastesi perustarpeet tulee täytettyä. Periaatteessa tuon sinun soiton takia he ovat saattaneet katsoa velvollisuudekseen tehdä lastensuojeluilmoituksen. Ei taustalla tarvitse välttämättä olla väkivaltaa tms. että he tulevat tsekkaamaan onko kaikki kunnossa.

Ilmoituksen tekemisen ja lastensuojelutarpeen selvittämisen taustalla voi olla hyvin erilaisia seikkoja, jotka liittyvät lapsen hoidon ja huolenpidon tarpeeseen, kehitystä vaarantaviin olosuhteisiin tai lapsen omaan käyttäytymiseen.
www.sosiaaliportti.fi

En ole varma, mutta se että lapsella ei ole tilaa leikkiä voisi olla syy lastensuojeluilmoituksen tekemiseen. Silloinhan hänellä ei välttämättä ole ikätasoaan vastaavia virikkeitä tarjolla, joka voi vaikuttaa lapsen kehitykseen ja hyvinvointiin.

Eli veikkaisin, että olet vähän niinkuin itse tehnyt omasta perheestäsi lastensuojeluilmoituksen. Mutta eipä hätää, eivät he sinulle mitään pahaa halua, vaan tarjota apua. Yritä ottaa hiukan positiivisempi asenne jos he ottavat uudestaan yhteyttä. Tai vielä parempi, soita sinne ja kysy mikä on tilanne. Jaksamista jokatapauksessa, eiköhän se tilanne siitä selviä. :hug:

Yhteistyössä