Olen ihmetellyt et miksi en saa puhdasta pyykkiä? Mut se selvis....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä lapset likaa todella paljon vaatteita ja olen ihmetellyt että miksi ne ei puhdistu.
Olin vaihtanu pesuainetta ja edellistä ainetta laitettiin todella vähän. Ja tätä uutta ainetta pitää laitta :o ihan hirveesti.7kilon koneeseen melkein desi.

Mä ihmettelenki et miten tuttavani saa pyykit puhtaaksi kun kehuu et pesee kaikki 30asteessa ja laittaa todella pienen määrän ainetta. Ei ole tullu kysyttyä et peseekö ihan vajaita koneellisia?!

ja kannattaa välillä puhdistaa konetta eli pestä tyhjillään 90 asteessa ja laittaa siruunahappoa muutama rkl pesuainelokeroon.Pesuainelokerikkoakin kannattaa puhdistaa säännöllisesti,paitsi jos käytät pesupalloa..

En minä ainakaan laita tahraisia vaatteita koneeseen ilman, että puhdistaisin ne tahrat sappisaippualla tai muulla ja sopivan lämpöisellä vedellä ensin käsin hankaamalla.

30 astetta on liian vähän

Valkopesu 95°C
Valkoisille tai värinsäpitäville puuvilla-, pellava- ja viskoosivaatteille. Tälläisiä ovat liinavaatteet, vauvan valkopyykki, nenäliinat.
Valkoiset ja värilliset pestään erikseen.
Erittäin likaiset vaatteet kuten valkoiset työvaatteet, joissa on öljyä tai verta vaativat esipesun.
Pesuaineeksi valitaan valkopesuaine tai värillisille kirjopesuaine.

Kirjopesu 60°C tai 40°C
Siliäville puuvillavaatteille, värilliselle pellavalle, viskoosille, polyesterille ja modaalille.
Tälläisiä ovat paidat, puserot, trikoot, osa liinavaatteista.
Pesuaineeksi valitaan valko- tai kirjopesuaine pyykin värin mukaan.

Yhteistyössä