Olen ihastunut toiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä aasi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä aasi

Vieras
Moi.
Olen 24-vuotias pari vuotta sitten naimisiin mennyt nainen. Olemme olleet mieheni kanssa 8 vuotta yhdessä eikä minulla ole koskaan ollut muita miehiä. Rakastan miestäni ja haluan perustaa hänen kanssaan perheen jonakin päivänä. Ongelma on se, että olen ollut n. vuoden verran ihastunut erääseen toiseen mieheen, jonka olen tavannut kavereideni välityksellä. Mies on minua huomattavasti kokeneempi ja lähes kymmenen vuotta vanhempi.

Juttumme alkoi viattomalla flirttailulla ja jutustelulla. Viihdymme erittäin hyvin yhdessä ja meillä on todella hauskaa. Tunnemme käsittämätöntä vetoa toisiimme, mutta en ole pettänyt miestäni, mikäli suutelua ei sellaiseksi lasketa. Suutelua on siis ollut, mutta yhtään sen pidemmälle emme ole menneet. Miehelläkin on naisystävä eikä kumpikaan meistä halua loukata ketään. Olemme tyytyväisiä parisuhteisiimme, mutta ilmeiseti kumpikin kaipaa pientä seikkailua.

Kesän aikana emme nähneet, koska tämä toinen mies oli töissä ulkomailla, mutta nyt syksyllä ihmisten palattua arkeen, olemme muutaman kerran nähneet ja ilta toistuu suurin piirtein samalla kaavalla: ensin pidetään hauskaa isolla kaveriporukalla, mutta loppu illasta lähdemme kahdestaan johonkin (yleensä baariin) nyhjäämään. Tiedostamme koko ajan tilanteen naurettavuuden, mutta viihdymme liian hyvin yhdessä.

Tietysti vaihtoehtona olisi vain vältellä tälläisia tilanteita ja tehdä sitä kautta elämästään helpompaa. Nyt suuri osa (liian suuri) ajasta menee tämän tilanteen märehtimiseen. Onko kellään hyviä neuvoja?

Mitä oikein haet täältä?

Jos olet itsekäs, piittaamaton pikku narttu, niin sen kun jatkat tuota touhua.

Jos taas välität miehestäsi, et halua loukata vaan haluat pitää hänet ja säilyttää suhteesi, lopetat leikkimisen.

Tunteilleen kukaan ei voi mitään, mutta jokainen voi päättää omista teoistaan ja jokainen on niistä vastuussa. Juuri tuon takia ei kannattaisi alkaa leikkiä kotia ennen kuin on kasvanut aikuiseksi.

Oletko ajatellut, että ihastuksesi kohteella voi olla monia muitakin sivusuhteita, sinun lisäksesi esim. siellä ulkomailla työskennellessään. saatat olla vain yksi kukkanen lisää ruusutarhassa...

Alkuperäinen kirjoittaja älä ole liian sinisilmäinen:
Oletko ajatellut, että ihastuksesi kohteella voi olla monia muitakin sivusuhteita, sinun lisäksesi esim. siellä ulkomailla työskennellessään. saatat olla vain yksi kukkanen lisää ruusutarhassa...

Toki olen tuotakin miettinyt. Eikä meidän jutussa ole edes kysymys mistään rakastumisesta eikä minua yllättäisi, jos hänellä olisikin muita. En ole mustasukkainen hänestä, koska en omista häntä millään tavalla. Ihastumisesta tässä on korkeintaan kyse. Enkä koskaan hänen takiaan jättäisi miestäni. Ja kuten sanoin, olemme tunteneet jo suhteellisen pitkään eikä koskaan olla menty suutelua pidemmälle, koska on mulla jotain periaatteita kuitenkin ja tiedän, että en pystyisi pettämään miestäni.

Menit liian nuorena naimisiin nuoruuden rakkauden/ihastuksen kanssa. Niin sitä käy... Olisi pitänyt kuunnella niitä vanhempia ja olla maltillisempi... Toinen mahdollisuus olisi ollut olla kypsä jo nuorempana ja tietää, että se nykyinen miehesi olisi se oikea, mutta näinhän ei käynyt. Sinun on nyt joko tajuttava ja oltava varma, että se oma miehesi on se ainoa oikea tai purkaa liitto ja mennä elämään sitä toisenlaista loppuelämää. Pettäminen on väärin, joten tee päätös suuntaan tai toiseen ja tosiaan se oikea päätös. Et saa jäädä haikailemaan ketään.

Voi että ärsyttää nuo jeesustelut. Elämä on, niin kuin sanotaan. Mustan ja valkoisen lisäksi on myös muita sävyjä...

Aloittajalle sanoisin, että kun näet vähän elämää enemmän, niin huomaat miten yleistä pettäminen on. Ja miten paljon yleisempää ihastuminen parisuhteen ulkopuolisiin henkilöihin on. Pettämisen rajat ovat veteen piirrettyjä viivoja ja harmaan sävyjä. Toisille on pettämistä, jos edes ajattelet toista ihmistä (niin kuin kenenkään ajatuksia voisi kontrolloida), toisille pettäminen on varsinainen suhde toiseen ihmiseen. Ja näiden väliin ja ulkopuolelle mahtuu miljoonia variaatioita.

Olette löytäneet miehesi kanssa toisenne todella nuorina ja silti pysyneet yhdessä vielä aikuisiälläkin. Olette kasvaneet nuoriksi aikuisiksi yhdessä ja siinä on omanlaisensa haasteet ja vaikeudet. MInun mielestäni on aivan luonnollista, että varsinkin tuossa aikuistumisen vaiheessa ihminen tarkkailee vähän muitakin, ihastuukin. Tavallaanhan siinä punnitaan se rakkaus ja että onko se rinnalla oleva ihminen nyt sitten oikea valinta. Mutta sittenpä tuleekin varoituksen sana...

Olet suudellut toisen miehen kanssa. Se ei vielä ole paha juttu. Mutta kokemuksesta kehoitankin, ettei paljoa pidemmälle kannata sitten mennäkään, jos et todella ole valmis luopumaan nykyisestä elämästäsi. Koska seksin jälkeen ei enää ole paluuta entiseen. Ei, vaikkei jäisi touhuistaan kiinnikään. Vaikkei se vaikuttaisi edes omaan suhteeseesi, niin se vaikuttaa sinun omaan sisäiseen maailmaasi, joka tavallaan voi olla jopa pahempaa... Senkin meistä kokeilleista osa jo tietää, että kun aikansa "vain suutelee" niin varsinkin saman suutelukohteen kanssa se pian on "vain seksiä" - periaatteista huolimatta. Niin se vaan menee. Kaikille ei tule siitäkään syyllisyyttä, mutta monille tulee. Silti kaksoiselämä ei koskaan ole kovin rakentavaa.

Helppoja ratkaisuja ei ole näissä asioissa. Jos jatkat tuota ihanaa suutelointia niin ymmärrä varautua henkisesti myös siihen, mitkä seuraamukset tuollaisella leikillä voi olla. Aikuisten maailma ei ole ihan samanlainen kuin teineillä tai parikymppisillä. Ei tuon ikäinen mies kovin pitkään tyydy pelkkiin suudelmiin... Sun pitää vaan itse päättää, mitä loppujen lopuksi haluat. Se vaan tahtoo mennä niin, että kun olet kerran tällaiseen ihastuspeliin lähtenyt mukaan, niin todennäköisesti lähdet myöhemmällä iällä sellaiseen toistekin. Ja seuraamukset ei oo kovin kivat yleensä.

Kysyt mitä voit tehdä: lopeta leikkiminen. Usko huviksesi, ne tunteet laantuu ajan myötä kun pakotat itsesi keskittymään parisuhteeseesi. Alku ei tässäkään ole helppoa ja ei aina loppukaan. Ymmärrän kyllä erittäin hyvin välillänne vallitsevan vetovoiman, mutta kokemuksesta tiedän myös sen, että yllättävän usein se on ohimenevää pidemmän päälle ;)

Joku se tässä vastikään jossain mediassa sanoi, että kun parisuhteessa rakastumisvaihe on ohi, alkaa tahtominen. Siitä avioliitossa ja parisuhteessa on loppupeleissä kyse. Ensin rakastutaan, sitten rakastetaan, mutta in the end kaikki on kiinni ihmisen omasta tahtotilasta. Sanot, ettet halua menettää miestäsi. Eli keskitä tällöin energiasi tahtomiseen olla hänen kanssaan ja tahtosi olla olematta kenenkään muun kanssa. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei ole. Onneks kuitenkin on vaikka loppuelämä aikaa harjoitella sitä. Tsemppiä.

Kiitos erityisesti edelliselle vastaajalle. Tunteiden laantumisen olen huomannut jo tämänkin miehen kanssa. Kun en häntä kesän aikana nähnyt, lähes unohdin koko ihmisen. Alkusyksystä näimme pari kertaa niinkin, että minulla pysyi järki päässä enkä ajautunut tuohon perinteiseen malliin jatkaa iltaa kahdestaan. Olin itsestäni jopa ylpeä ja ajattelin, että olen tosiaan päässyt irti kaikista tunteistani häntä kohtaan. Kesän jälkeen tuota "ihanaa suutelointia" on siis päässyt tapahtumaan vain kerran ja yhtäkkiä elämäni on taas vaikeaa. Joskus on jopa käynyt niin, että mies on tietoisesti estänyt nämä pienet kohtaamiset, koska hän ei omien sanojensa mukaan "halua sotkea elämääni, koska minulla on kuitenkin enemmän menetettävää kuin hänellä". Lisäksi hän on sanonut pelkäävänsä rakastuvansa minuun eikä halua satuttaa itseään. (Tiedän, että tämä kaikki voi olla vaan sanoja sanojen perään ilman mitään totuutta.)

Ja koska pelkkä suutelu tekee elämästäni yhtä märehtimistä, en varmasti kestäisi itseäni, jos päätyisin harrastamaan seksiä hänen kanssaan. Olen itsekin miettinyt, että jossain vaiheessa tuo mies katkaisee tämän pienen suhteenpoikasen siihen, että en vain yksinkertaisesti halua mennä yhtään pidemmälle. Mutta vuosi on jo vierähtänyt ja hän tietää asian laidan ja silti tilanne jatkuu. Haluaisin rajoittaa hänen näkemisensä minimiin, mutta jos rupean täysin välttelemään häntä, sosiaalinen elämäni hiljenisi huomattavasti.

Tiedän tiedän, pitäisi vaan ottaa se järki käteen ja lopettaa typerä haihattelu.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä aasi:
Moi.
Olen 24-vuotias pari vuotta sitten naimisiin mennyt nainen. Olemme olleet mieheni kanssa 8 vuotta yhdessä eikä minulla ole koskaan ollut muita miehiä. Rakastan miestäni ja haluan perustaa hänen kanssaan perheen jonakin päivänä.

Jotenkin luulisin että naimisiin meneminen olisi tarkoittanut sitä että olette perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja älä ole liian sinisilmäinen:

Toki olen tuotakin miettinyt. Eikä meidän jutussa ole edes kysymys mistään rakastumisesta eikä minua yllättäisi, jos hänellä olisikin muita. En ole mustasukkainen hänestä, koska en omista häntä millään tavalla. Ihastumisesta tässä on korkeintaan kyse. Enkä koskaan hänen takiaan jättäisi miestäni. Ja kuten sanoin, olemme tunteneet jo suhteellisen pitkään eikä koskaan olla menty suutelua pidemmälle, koska on mulla jotain periaatteita kuitenkin ja tiedän, että en pystyisi pettämään miestäni.

Himoitset siis vain seksiä tämän miehen kanssa? Sitten vain punnitset kumpi on tärkeämpää, seksi vai parisuhde miehesi kanssa. Eihän tuossa ole ongelmaa, jätä tapailematta miestä. Jos sinun on pakko saada hänet, ota ensin ero nykyisestäsi.

Ajatteletko oikeasti että suuteleminen ei ole pettämistä?
Mitä jos saisit tietää että miehesi on suudellut toista naista (johon vieläpä olisi ihastunut),
etkö muka loukkaantuisi vaan asia olisi ihan ok?!!

Ja lisäksi vielä varattu mies!
Kertoo tuosta miehestäkin jo aika paljon se, että on parisuhteessa (jossa sanoo olevansa muka vielä tyytyväinenkin!) ja silti suuteloi toisten naisten kanssa, tuskin on kovin luotettavaa sorttia!
Todella loukkaavaa käytöstä omaa miestäsi kohtaan. Jos haluat noin kovasti muiden miesten kanssa nuoleskella niin sitten varmaan kannattaisi jättää ensin tuo nykyinen!!

Tosiasia on se, että jokainen ihastuu ainakin jossakin määrin toisiin ihmisiin, vaikka olisi kuinka parisuhteessa.

Siinä ei ole mitään ihmeellistä tai väärää. Mikä ratkaisee on se mihin tekoihin ryhtyy asian huomatessaan. Eli jos ihastuu, niin ei pidä osoittaa sitä, ei pidä flirttailla sen kanssa johon ihastuu ja ei todellakaan pidä suudella saati harrastaa seksiä tms.

Ajattelitko, että voisitte olla vapaasti ihastuneita toisiinne ja suudellakin ilman, että se olisi pettämistä, koska ette mene yhdyntään asti? Eihän parisuhteet ole pelkkää seksiä eikä niitä pelkällä seksillä mitata. Miksi sitten pettämistä mitattaisiin vain seksillä?

Mielestäni petät miestäsi jos et tee kaikkeasi tappaaksesi tunteita tuota toista miestä kohtaan ja katkaise yhteyksiä täysin ja lopullisesti. Jos et halua olla parisuhteessa miehesi kanssa, niin laita suhteesi poikki. Jos taas haluat, niin ole sitten siinä ja heitä kaikki muut miessuhteet menemään totaalisesti.

Mieti mitä itse haluaisit, jos miehelläsi olisi vastaava suhde?

Tosiasia on se, että jokainen ihastuu ainakin jossakin määrin toisiin ihmisiin, vaikka olisi kuinka parisuhteessa.

Siinä ei ole mitään ihmeellistä tai väärää. Mikä ratkaisee on se mihin tekoihin ryhtyy asian huomatessaan. Eli jos ihastuu, niin ei pidä osoittaa sitä, ei pidä flirttailla sen kanssa johon ihastuu ja ei todellakaan pidä suudella saati harrastaa seksiä tms.

Ajattelitko, että voisitte olla vapaasti ihastuneita toisiinne ja suudellakin ilman, että se olisi pettämistä, koska ette mene yhdyntään asti? Eihän parisuhteet ole pelkkää seksiä eikä niitä pelkällä seksillä mitata. Miksi sitten pettämistä mitattaisiin vain seksillä?

Mielestäni petät miestäsi jos et tee kaikkeasi tappaaksesi tunteita tuota toista miestä kohtaan ja katkaise yhteyksiä täysin ja lopullisesti. Jos et halua olla parisuhteessa miehesi kanssa, niin laita suhteesi poikki. Jos taas haluat, niin ole sitten siinä ja heitä kaikki muut miessuhteet menemään totaalisesti.

Mieti mitä itse haluaisit, jos miehelläsi olisi vastaava suhde?

kuten täällä on jo jonkin kerran sanottukin, näitä ihastumisia tulee varmasti myös tulevaisuudessa, sillä parisuhde on pidempään kestäessään juuri se tahtotila ja tunne siitä, että toinen on tärkeä.

Se, onko suutelu pettämistä vai ei, on minun mielestäni tosiaankin jokaisen "oma asia", joillekin kun pettämistä on jo se, jos vain ajatteleekin jotain toista ja toisille "yksi kerta kännissä" on vielä anteeksiannettavaa. ;)

Mutta jos et voi (työpaikan tai ystävien) vuoksi laittaa kaikkia välejäsi poikki (kuten edellä esitettiin, raju vaatimus muuten!) tähän ihastuksen kohteeseen niin koeta pitää ensin etäisyyttä ja kun tunteet ovat asettuneet, huomaat ehkä olevasi ystäviä tämän henkilön kanssa. Ja se on rikkaus tässä maailmassa!

Mikäs siinä kummallista jos bileiden loppuvaiheessa imuttaa salarakasta ja vaikka kopeloi pöksyjen alta, kunhan fritsuja ei jää ja omatunto on puhdas, koska ei olla yhdytty. Elämä ei ole mustavalkoista, vaan siinä on sävyjäkin. Niinkuin joku tuossa sanoikin...

Niin, tosiaan selvennykseksi kaikille edelleenkin: käsi ei ole käynyt muualla kuin korkeintaan vyötäröllä. Ei pöksyissä, ei tisseillä, ei pyllyllä. Suudeltu ollaan, kuten sanotaan. Kaikki muu menee jo liian pitkälle.

Yhteistyössä