Olen ihan romuna täällä=olen huono äiti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatkoa eiliselle..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jatkoa eiliselle..

Vieras
Jos joku muistaa sen eilisen ketjun siitä äitini valituksesta kun käyn hänen mielestään liikaa baarissa(n.1kerta kuussa) ja olen vastuuntunnoton äiti sekä laitan tuolla kapakkamäärällä baarit lapseni edelle.

Nyt olen jutellut äitini kanssa ja hän on edelleen sitä mieltä. Näin myös kaksi siskoani. Hoidatan kuulema lastamme miehelläni jatkuvasti, kaikki viikonloput mukaan lukien enkä itse osallistu lapseni hoitoon juuri ollenkaan. Näin ollen olen huono äiti lapselleni.

Olen nyt ihan romuna täällä. Mieheni yrittää todistella kuinka hyvä ja vastuullinen äiti olen lapselleni mutta voitte kuvitella mille äidistä tuntuu kun koko oma perhe äitini mukaan lukien hyökkää minun kimppuuni yhtä äkkiä ilman mitään syytä. Ja haukkuu teiniksi joka ei välitä perheestään.

Olen ollut kaksi vuotta lapseni kanssa kotona, jouduin melkein mielialahoitoon kun olin masentunut jatkuvasta kotona olemisesta ilman mitään ystäviä. Olin todella yksinäinen, vain mies ja lapsi seurana. Sitten piristyin ja sain kiinni taas normaali iloisesta elämästä. Silloin kahden vuoden aikana koin vain olevani kotona, mies oli paljon töissä. Oltiin siis lapsen kanssa aika paljon kaksin.

Nytkin pidän kodin puhtaana, teen joka päivä ruoan, hoidan lapsen siivoan jne jne, ja opiskelenkin vielä siihen syssyyn. Sitten PAM! Yhtä-äkkiä olenkin epäkelpo äiti joka laittaa baarit lapsensa edelle. ei ajattele lapsen parasta eikä hoida omaa lastaan, vaikka olen melkein 24/7 kotona. JA kuvitelkaa, koko oma perhe se tukiverkosto joka on aina ollut, "hylkää" ja alkaa haukkumaan ja loukkaamaan.

Olen nyt ihan romuna täällä. Itken ja itken vain silmät päästäni. Mitä ihmettä?Olen ollut omasta mielestäni niin paljon läsnä lapselleni kuin voi olla. Lapsemme on iloisin ja tyytyväisin lapsi jonka tiedän, mutta nyt minusta tuntuu että olisikohan miehellä ja lapsella parempi olla kaksin ilman minua, pilaamassa lapsen tulevaisuuden.....

En tiedä. Minua ihan oksettaa kun tekee niin pahaa. En olisi voinut kuvitellakaan että kuinka huono olenkaan. Paha olla..Ei voi muuta sanoa.

Lisään vielä että siis sosiaalinen elämäni rajoittuu aika hyvin tuohon n.kerran kuussa baariin. tyttöystäväni pyytävät minua käymään enemmän, ilman lastani. en tapaa heitä kuin korkeintaa 1kertaa viikko. joten en, en todellakaan ole aina menossa. Suurimman osan ajastani olen kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Itse tiedät miten asiat on ,pistä välit tuollaisiin sukulaisiin herranjumala,jos ovat fiksuja tajuavat itsekkin tulla pyytämään anteeksi.

pyysin äitiäni tänään pyytämään anteeksi eilistä haukkumistaan, koska minua asia jäi niin vaivaamaan. Ei pyytänyt jatkoi vain ja lisäsi asioita jotka olivat aika kamalaa kuultavaa oman äidin suusta.

Tuntuu vain pahalle olla aina se jolla oma perhe nauraa ja jota pilkkaa. Voi kumpa saisin ihan uudenlaisen perheen...tämän oman ydinperheeni lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No mitä valitat täällä jos ei omallatunnollasi ole mitään.
Tuskin koko suku syyttä sun kimppuun käy.....

niin..näitähän minä vielä kaipaan. ja ei, omallatunnollani ei ole mitään. mutta kuten sanoin, voitte kuvitella kun yhtä äkkiä oma perhe haukkuu..mutta sinä et ilmeisesti voi.

Miksi tyttökaverit pyytää ilman lasta? Ja miksi et ole muualla kavereiden kanssa kuin baarissa?
Mä kahen lapsen yh,ja en sitten ikinä näkis ketään jos kaverit vaatis että ilman lapsia vaan tavattais..

Mutta siis,aika kamala äiti sulla on,mitä eilistäkin ketjua luin. Sitä näkyy olevan liikkeellä,omakin äitini teki tosi paskasti just vkl ja häneen ainakin toistaiseksi välit poikki.
Kyllä suosittelen saman tekemään,ei tuollainen tee kuin pahan mielen,niin parempi olla kuuntelematta.

:( Luin sen eilisen ketjun, murheellista luettavaa. Jätä äitisi (ja nyt vielä sisariesi) jutut omaan arvoonsa ja pää pystyyn. En ota kantaa baari-ilottelujen määrään, mutta kannattaa yrittää hommata kavereita muutenkin kuin pelkkään baaritteluun. Ovatko kaikki ystäväsi lapsettomia? Käytkö päivisin kavereilla kylässä/ kavereiden kanssa ulkona?

Et ole huono äiti!! Kateellisten panettelua, koska sulla on niin ihana mies, joka mielellään on lapsenne kanssa kaksinkin :)
Minä sanoisin sukulaisille suorat sanat ja laittaisin välit poikki. Et ole ansainnut heiltä noin törkeää kohtelua!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
Tuo ei tee sinusta huonoa äitiä ja tiedät sen varmaan itsekin! Taidat vähän ylireagoida nyt. Tukeehan miehesi sinua vai?!

tukee mies. ja en varmaan kuitenkaan ylireagoi jos koko perhe haukkuu yhteen ääneen ja hokee kuinka mieheni hoitaa lastamme enemmän, kuinka minä en ulkoile, kuinka minä olen liikaa poissa kotoa. kyllä se kuule kirpasee, todella syvältä.

Kuule mä ymmärrän Sua! Mulle oma äiti sanoi mun ollessa raskausajan masiksessa, NIIN pahasti että mä muistan sen hautaan asti:( EI tosiaan tunnu kivalta kun OMA äiti puhuu pahasti!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No mitä valitat täällä jos ei omallatunnollasi ole mitään.
Tuskin koko suku syyttä sun kimppuun käy.....

niin..näitähän minä vielä kaipaan. ja ei, omallatunnollani ei ole mitään. mutta kuten sanoin, voitte kuvitella kun yhtä äkkiä oma perhe haukkuu..mutta sinä et ilmeisesti voi.

Siis väitätkö että äitisi on ihan keksinyt koko jutun? Haluaisin uskoa sinua,mutta olis kiva kuulla se asian toinenkin puoli!

Alkuperäinen kirjoittaja Viva:
Miksi tyttökaverit pyytää ilman lasta? Ja miksi et ole muualla kavereiden kanssa kuin baarissa?
Mä kahen lapsen yh,ja en sitten ikinä näkis ketään jos kaverit vaatis että ilman lapsia vaan tavattais..

Mutta siis,aika kamala äiti sulla on,mitä eilistäkin ketjua luin. Sitä näkyy olevan liikkeellä,omakin äitini teki tosi paskasti just vkl ja häneen ainakin toistaiseksi välit poikki.
Kyllä suosittelen saman tekemään,ei tuollainen tee kuin pahan mielen,niin parempi olla kuuntelematta.

niin..mutta pahalle tuntuu olla olematta tekemisissä kun ovat kuitenkin oma perhe. Ja se että olen aina ollut se jolle perheeni naljailee ja jolle kestää sanoa mitä vain ilman että se tekee kipeää. tänään itkin, itkin kovasti.

ei he suoraan ehdota ilman lapsia tapaamista, mutta ovat huomanneet kuinka itsekin pitäisin joskus kahvihetkestä ilman jaloissa kinuavaa 2vuotiasta, niin ovat sitten kyselleen käymään joskus ilman lapsiakin.mutta sepä se, en koskaan mene. sitten kuulema olen liikaa poissa lapseni luolta.

Vanha viisaus:suku on pahin.
Jos miehesi kanssa vedätte yhtä köyttä niin älä muista välitä, EI NE OLE SUN HOUSUISSA!
Jatkatte elämäänne ja sinä varsinkin rinta rottingilla.

itseluottamusta kehiin ...jos omatuntosi on puhdas ja läheisesi( miehesi ja lapsesi ) nykyiseen asiantilaan ja teidän perhe-elämäänne tyytyväisiä, niin eiköhän asia voi olla niinkin että äitisi ym ovat tällä kertaa väärässä. Älä anna muiden määrittää sitä millainen olet.
Koeta päästä "erilleen" äidistäsi siinämäärin että valillänne on kahden aikuisen suhde toisiinsa eikä äiti-lapsi suhde (vaikka se toki on taustalla kaiken ikää) mutta äitisikin on vain erehtyväinen ihminen ja voi vaikka jossain sisimpänsä salaisessa piilossa olla kateellinen sinun vapaudestasi tai jostain minkä teet toisin kun hän on aikanaan voinut tai uskaltanut! Lupaa iloisesti otta neuvoista vaari (mutta elä kuitenkin itse omaa elämääsi) ja tee jotain "silmänlumeeksi" äitisikin mieliksi...avoin riita vain lisää pahaa mieltä puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et ole huono äiti!! Kateellisten panettelua, koska sulla on niin ihana mies, joka mielellään on lapsenne kanssa kaksinkin :)
Minä sanoisin sukulaisille suorat sanat ja laittaisin välit poikki. Et ole ansainnut heiltä noin törkeää kohtelua!

sanoin samaa, että miten ihmeessä voivat sanoa nuin rumasti. mutta kuulema asiasta sanovat, ja ihan asiallisesti. omasta mielestään. miehenikin on ihan ihmeissään että miten loukkaavat minua näin.
Ja kyllä olen samaa mieltä, mieheni on paras maailmassa=)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
Tuo ei tee sinusta huonoa äitiä ja tiedät sen varmaan itsekin! Taidat vähän ylireagoida nyt. Tukeehan miehesi sinua vai?!

tukee mies. ja en varmaan kuitenkaan ylireagoi jos koko perhe haukkuu yhteen ääneen ja hokee kuinka mieheni hoitaa lastamme enemmän, kuinka minä en ulkoile, kuinka minä olen liikaa poissa kotoa. kyllä se kuule kirpasee, todella syvältä.

Kyllä uskon, että kirpaisee ja tuntuu todella pahalta! Läheisten tuki on niin tärkeää. En tarkoittanut loukkauksena tuota ylireagointia, tarkoitin vaan rohkaista luottamaan enemmän omaan itseen ja omaan perheeseen ja jättää tuollaiset syyllistävät höpötykset omaan arvoonsa. Vaikka se tietenkään ei ole helppoa kun on läheisistä ihmisistä kysymys. Voimia!

Yhteistyössä