Olen ihan hukassa tämän oppisopimusopiskelun kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono oppilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono oppilas

Vieras
Olen oppisopimusopiskelija, jonka opintoura on kestänyt kohta jo vuoden, enkä vieläkään ymmärrä tätä koulutusta. :(

Epämääräistä, ei saa tarpeeksi ohjausta ja se mitä annetaan on erittäin epäselkeää ja epämääräistä.

Kokemusta on, osaamista on, mutta tämä kouluttautumissysteemi näyttötutkintona on niin hämärä, että en tiedä mitä minun kuuluu tehdä, mitä suorittaa ja mitä minulta oletetaan.
Olen tehnyt kaikki vähäiset tehtävät mitä on pyydetty, mutta en ymmärrä mihin tässä tähdätään.

Pelkään että täytyy jälleen keskeyttää koulutus koska en rehellisesti osaa opiskella tätä muotoa.
Ja mulle olisi äärimmäisen tärkeää saada suoritettua tämä.

Olen pyytänyt neuvoa koulusta jo kahdelta tasolta, oppisopimuspuolelta sekä hankkinut informaatiota netistä.
Ohjeet ja neuvot ovat epämääräisiä, kaunosanaisia ja ympäripyöreitä. Kun pyytää konkreettisia ohjeita, esimerkkejä vastaavista tilanteista ja käytännön neuvoa, ei saa mitään.
Ohjeistus on sälytetty yhden henkilön vastuuksi, eikä hän osaa neuvoa niin että ymmärtäisin.

Höh, masentaa tämä tilanne kun en osaa korjata.

Olisiko täällä sattumalta joku oppisopimusopiskelija, joka osaisi neuvoa käytännön asioissa? :)

multa loppuu ihan just oppisopimuskoulutus. Tein tehtävät mitkä pyydettiin, osallistuin niille tunneille mitkä vaadittiin. Tein päättötyön ja kävin töissä.
Näyttöihin tein suunnitelmat, annoin näytön. Ei se sen vaikeempaa ollu.

kait sä näät mitkä kurssit olet suorittanut? mikä ala sulla edes on?

Yhteistyössä