Olen huolissani pikkuveljestäni, tai enemmänkin hänen tulevaisuudestaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Ikää 12v ja poika oikea rämäpää. Koulu ei kiinosta yhtään ja sielläkin vain ongelmia, sekä kouluaineissa että suhteissa. Hän siis koulukiusaaja, ottanut yhteen opettajien kanssa, käytös todella huonoa. Tätä ollut koko ala asteen ajan ja pahentuu vain.

Vapaa aika menee omilla menoillaan, harrastaa kuulapyssyammuntaa yms. Rahallisesti hänet lellitään piloille, saa kaikki pelikonsolit, harrastasvälineet, kaiken mitä vain keksii pyytää. Harrastukset menevät aina koulun edelle.

Isän asenne on pojathan ovat nyt poikia, niitten kuuluu vähän nahistella ja tehdä temppua.
Äitipuoleni taas vähättelee asiaa, vika on opettajissa ja koulukavereissa. Ei missään nimessä pojassa.

Minä asun pojasta kaukana joten todella hankala puuttua mihinkään kun vanhempien asenne on tuollainen.

Pojan käytös ja ongelmat vain pahentuvat. Pelottaa että mitä se onkaan 3vuoden päästä kun poika täyttää 15. Ei mitään kunnioitusta auktoriteettejä vastaan ja äidin mielestä ei tarvitsekkaan.

Koulusta on montakertaa oltu yhteydessä kotiin, pojalla on luokassa oma erityisavusta (tms) Mutta ei niistä ole mitään hyötyä.

On hänessä paljon ihania puoliakin, käsistään taitava poika joka pärjäisi vaikka yksin metsässä yötä. Pitää pienistä lapsista ja suhtautuu heihin aivan ihanasta yms. Tykkää leipoa ja tehdä ruokaa. Joten ehkä minä olen aihetta huolissani ja tulevaisuudessa joku näistä hyvistä puolista ottaa vallan. Ja nuo huonot puolet jäävät varjoon.

Mutta silti huolettaa että mitä pojan tulevaisuus on

Tuota uskotko pystyväsi realistisesti arvioimaan lasta? Meinaan vaan että tuossa vaikuttaisi olevan kasvatuskellista pulmaa, mutta ihan hyvin ongelmat on saattanut lähteä jostain poikkeamasta esim.adhd:sta kun ajattelet lapsen ongelmia kokonaisuudessaan löydätkö adhd piirteitä? niin että niitä on ollut jo esim ennen kouluikää?

Kyselen siksi että pojalla voisi olal käytöshäiriökin, mutta se on n.50%adhd lapsista liitännäisoireena.

Tosin voi olla että se koulu ei oikeasti kiinnosta,niinku mua ei kiinnostanut tosin se tuli vasta ylä-asteella.

Sun kannattais jutella pojan kanssa kysyä häneltä haluaako hän isona arvostettuun ja korkeapalkkaiseen ammattiin? ja vois ostaa hienon auton ja vaikka moottoriveneen,harley-davidsonin. vai onko kivempaa elää niin että ei ees karkkia oo varaa ostaa kun on niin huonot tulot. Tää auttoi kun siskoni kärsi koulumotivaatiosta :D

Yhteistyössä