Olen hirveä ihminen...Valehtelin miehelle

  • Viestiketjun aloittaja rtygf
  • Ensimmäinen viesti
rtygf
Emme ole suhteessa, meille on kuitenkin tulossa vauva.
Mies halusi abortin, lupasin sen tehdä koska välitän hänestä.

En kuitenkaan pystynyt, nyt väitin hänelle että lähden töiden takia Venäjälle (ihan uskottavaa, työpaikkani perustaa sinne juuri uutta toimistoa)

Oikeasti muutan Keski-Suomeen ja pidän lapsen... Haluan vaan että mies pääsee omantunnontuskistaan. Pelkään myös että hän saa tietää ja suuttuu todella tai että omatuntoni pakottaa minut kertomaan hänelle.
 
"piia"
Nyt kannattaisi miettiä myös tulevaa lasta. Lapsi tulee jossain vaiheessa kiinnostumaan isästään, mitä kerrot hänelle sitten? Tuollaiset asiat paljastuvat yleensä tavalla tai toisella. Jokaiselle lapselle on tärkeää tietää omat juurensa vaikka ei olisi mahdollisuuksia tavata isäänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rosabella
dfgfhghfghfg
[QUOTE="vieras";29057988]On miehen ongelma selvittää asia omantuntonsa kanssa. Ole rehellinen hänelle, kyllä hän todnäk saa ennen pitkää kuitenkin ietää lapsesta.[/QUOTE]

Olen kyllä miettinyt samaa... joku ystävistäni tms kyllä möläyttää sen hänelle tai jotain. mutta sitten olen jo päässyt pois täältä
 
"vieras"
Neuvoisin ajattelemaan tässä lapsen parasta.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä kerron että lapselle tulee olemaan tärkeää saada käsitys isästään ja toivottavasti myös muodostaa hyvä suhde tähän. Ne asiat pulpahtaa pintaan yleensä pakosta jossain vaiheessa, jos ei lapsena niin murrosiässä viimeistään vaikka äiti voi kuvitella että biologisella isällä ei lapselle niin väliä jos muuten koti ja ihmissuhteet kunnossa.
Tietenkin jos tuleva isä joku täysin epänormaali/väkivaltainen/pedofiili yms niin silloin voi paremmin perustella salaamisen.
 
Olen samaa mieltä muiden vastanneiden kanssa. Joko omantunnon tuskissa elät sinä tai miehesi. Ja sinä vielä eläisit nähden muistutuksen asiasta joka päivä. Jos isyyttä ei tunnustettaisi, voisi mies jatkaa ilman teitä. Lapselle kuitenkaan ei voi silmiin katsoa ja kertoaettä isä ei tiedä hänestä, vai mitä?
 
löjhöhj
Totta kai kerrot totuuden. Se tulee kumminkin joskus julki ja joudut sitten käsittelemään koko ongelmakasaa. Helpompi tehdä nyt, niin voit elää tästä eteenpäin vapaasti.
 
"vieras"
Olen vähän eri mieltä muiden kanssa. Mies halusi abortin, se miten sä toimit on miehelle periaatteessa sama asia. Eli ei lasta hänen elämäänsä. Musta mies joka vaatii/haluaa naisen tekevän abortin ei varsinaisesti ole isä-ainesta.
Lapsen kannalta tilanne ei toki ole samalla lailla selvä. Sun pitäis olla kykeneväinen jatkossa puhumaan lapselle kauniisti isästään, ja tehdä selväksi että lapsesta riippumattomista syistä mies ei kyennyt isyyteen ja että aikuisena lapsi voi hänet etsiä halutessaan.
Mä puhun osin omasta kokemuksesta, mies ei halunnutkaan kantaa vastuuta vaikka lapsi oli suunniteltu.Puhun lapselle vain hyvää tästä bio-isästä ja tapaammekin joskus häntä, miehestä ei vain ollut vanhemmaksi.
 
"vieras"
Mies voi myös kasvaa isäksi. Vaikka olisi vaatinut tai halunnut aborttia niin lapsen synnyttyä voi silti kantaa vastuunsa ja muodostaa molemmille hyväksi olevan suhteen.
 

Yhteistyössä