Olen hirveä vaimo *alkoholista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,,,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,,,,,,

Vieras
Mikä avuksi tähän? Mies käy muutaman kerran kuukaudessa baarissa ja se ahdistaa, stressaa ja pelottaa minua ihan kamalasti. Mies juo siis joka kerta ihan kunnon kännit. (muuten ei ahdistusta ym. minulla olisi)
Epäilen tämän johtuvan siitä kun toinen vanhemmistani oli alkoholisti kun olin lapsi/nuori. Silloin oli kotona paljon riitoja, väkivaltaa, kaikki oli aina minun syytäni.. yms. Sitten hän sairastui veritulppaan (joka oli jo levinnyt pitkälle) jotenkin yhdistin sen alkoholinkäyttöön, vaikken tiedä voiko alkoholi siihen vaikuttaa. Lopetti kumminkin alkoholin käytön (onneksi) mutta nyt on alkanut taas ryyppäämään, onneksi ei sentään niin paljon kuin ennen.
Mutta jotenkin pelottaa nuo lapsuuden asiat. Miten voisin saada apua tähän? Aivan kauhee olo tulee siitä kun mieheni menee baariin ja siitä syystä tulee myös riitoja ja sellaista. Tahtoisin vaan elää normaalia elämää..

----

eli tuon kirjoitin tänne aikaisemmin..
Nyt tilanne on se että mies tahtoo erota koska ei voi vapaasti mennä baariin kun tahtoo, tiedän että olen hirveä vaimo kun haen panikkin tosta juomisesta..
miehen kanssa olen jutellut ja sanonut että kerran kuussa jo ryyppäis, et sen verran vähentäis..mutta nykyään tahtoo jokavklp.. kamala tilanne kun en haluaisi erota miehestä :( nytkin mies mököttää makkarissa ja käskee mun painua helvettiin eikä tahdo jutella kun pyysin ettei tänään baariin lähtis (oli viime vklp).. :( on paha olo kun olen tälläisen aiheuttanut.miten tilanteen voisi korjata? mistä voisin hakea apua siihen "alkoholikammoon", tai ei periaattessa kammoon kun tykkään itsekin joskus harvoin käydä muutamalla mutten sen useammin missään nimessä..

Onhan sillä selvästi viinanhimo, vai miksi sinne baariin menee? Jos on pakko saada viinaa niin on alkoholisti, jos haluaa vaan mennä seuroihin pitämään hauskaa niin ei ole pakko juoda! Mä antaisin valita, joko perhe tai viina, jos valitsee viinan niin on alkoholisti ja sellasen kanssa mä ainakaan en elämääni tuhlais!

No onko hänen pakko mennä sinne baariin, jos kerran sulla on tuollaiset traumat ja hän tietää sen. Muutenkin vähän outoa, ei mun mies ainakaan käy missään baareissa. Kuinka vanhoja olette? Onko lapsia?

Käy juttelemassa a-klinikalla. Saat käsitelteltyä nuo alkoon liittyvät jutut lapsuudestasi etkä suhtaudu miehesi alkoholin käyttöön hysteerisesti.

* nimin. kokemusta on, suosittelen*

No en itsekään pitäisi siitä jos mieheni kävisi joka viikonloppu baarissa ryyppäämässä kunnon kännejä. Siinähän menee puolet viikonlpusta, kun katselee haisevaa ja oksentelevaa äijää.

[QUOTE="hmm";22590599]No onko hänen pakko mennä sinne baariin, jos kerran sulla on tuollaiset traumat ja hän tietää sen. Muutenkin vähän outoa, ei mun mies ainakaan käy missään baareissa. Kuinka vanhoja olette? Onko lapsia?[/QUOTE]

mies 25v, minä pari vuotta nuorempi. On yksi lapsi.

mä oon kans niin lopen kyllästyny tohon ukkoon, viimeksi just äsken tapeltiin hänen alkoholin juonnista. ei käy baareissa mut joka päivä on saatava se pari joskus se on oikeesti pari ja joskus se on 12. mä oon kattonu tätä varmaan 5vuotta ja niin loppu, en haluis erota mut onko muuta vaihtoehtoa ku herra ei suostu lopettaan tota? ilmeisesti hän haluaa erota ku ei ole valmis tekemään muutoksia? meillä on 2v lapsi ja mahdollisesti nyt toinen tulossa. aina lupaa lopettaa ja lopettaa mutta ei sitä päivää ole näkyny. mulla oli myös alkoholisti isä jonka kanssa ei olla enää missään väleissä ku ei voi tulla kattomaan lapsenlastaan selvinpäin:/

Mutta en tiedä tuleeko tästä enää mitään.. mies sanoi vihaavansa minua kun pilasin hänen viikonloppunsa ja tahtoo vain erota eikä jutella :( kamalan paha mieli :(

Siis onko tämä "mies" minkä ikäinen? Siksi lainausmerkeissä että ei tunnu kovin terveeltä ihmiseltä jos haluaa joka vkl mennä juomaan. Itse en olisi moista katsellut edes silloin kun ei ollut lapsia, saati nyt kun perhettä. Nuorenahan saattaa joitain kausia olla että menojalka vipattaa, mutta perheelliselle se ei kyllä sovi. Joskushan voi mennä, mutta toi ei kuullosta oikeasti muulta kuin alkoholistilta.

Siis onko tämä "mies" minkä ikäinen? Siksi lainausmerkeissä että ei tunnu kovin terveeltä ihmiseltä jos haluaa joka vkl mennä juomaan. Itse en olisi moista katsellut edes silloin kun ei ollut lapsia, saati nyt kun perhettä. Nuorenahan saattaa joitain kausia olla että menojalka vipattaa, mutta perheelliselle se ei kyllä sovi. Joskushan voi mennä, mutta toi ei kuullosta oikeasti muulta kuin alkoholistilta.

ei välttämättä joka viikonloppu aina.. joskus joka toinen.. viime vuonna tälläistä ongelmaa ei ollut, mies kävi joskus juomassa mutta ei se mikään pakkomielle ollut.. mutta halusi viettää minunkin kanssa aikaa.. kotona on hänen mielestään tylsää ja sille riittää kun viikot on arkea, viikonloppuna täytyy päästä tekeen jtn erilaista (eli ryyppäämään)

ei ole sun syy.. alkoholi näyttää olevan liian tärkeässä asemassa miehen elämässä. alkoholiongelmaiset on mestareita syyllistämään, eiks niin että miehes juo niin paljon koska sä oot niin rasittava ja nalkutat.. että on pakko päästä menemään kun ei kestä sua. se hakee syitä juoda ja syyllistyttämällä se saa tavallaan luvan omasta mielestään.
mäkin suosittelen aklinikkaa mutta ihan siksi että saat ajatuksiin selkoa ja ne auttaa sua miettimään onko kaikki ok vai liian pitkällä.
tsemppiä! muista että miehes juominen on sen oma valinta,sub pitää päättää haluatko kattella sitä vai suojeletko itseäsi ja teet uusia järjestelyjä.

Mitä jos sillä on toinen nainen? Jos sä et olekaan se hirveä vaimo, joka pilaa kaiken. Jos sun miehesi onkin se hirveä mies, joka tuhoaa yhteistä elämäänne.

Miten voi olla tylsää kun on kotona ihana lapsi ja vaimo :( Tärkeäähän olis lapselle että viikonloput vietettäisiin pääasiassa yhdessä toisistaan nauttien, arkipäivät kun on usein yhtä hässäkkää kun vähintään isä on töissä/koulussa ja äitikin jos ei ole äitiyslomalla tmv. Ei siinä kauaa ehdi perhe-elämää viettää vaan painottuu viikonloppuun.

Tiedän tunteen, tunnen tuskan. Itselläni ei vielä lapsia ole, eikä tällä hetkellä alkoholisoitunutta puolisoakaan, mutta aiemmin tällaisesta suhteesta on valitettavasti kokemusta. Ehkä ero olisi kuitenkin paras ratkaisu tässä vaiheessa, jos mies ei tosiaan pysty viinaa jättämään. Itse aikoinaan lähdin pois, koska minun ei ollut enää hyvä olla. En kestänyt sitä jatkuvaa epävarmuudessa elämistä, panikointia ja pelkoa siitä, onko mies taas lähtenyt ryyppäämään, tuleeko millon kotiin ja missä kunnossa. Vaikka lähteminen tuntuukin helvetin pahalta ja eron jälkeen on pitkään rikki ja joutuu käsittelemään asioita useaan kertaan, koen sen kuitenkin tällaisessa tilanteessa olevan ainoa vaihtoehto. Etenkin kun on lapsia. Ethän halua heidän joutuvan elämään samanlaista lapsuutta kuin itselläsi on ollut? Vaikka lapset eivät vielä mitään osaisi sanoakaan, niin varmasti heidän hyvinvointiinsa vaikuttavat tulehtuneet välinne. Lisäksi olen sitä mieltä, että jos miestä kiinnosta baari perhettä enemmän, niin menköön, ei asiat siitä ainakaan paremmaksi muutu...

Voimia ja jaksamista ap:lle! Nyt tuntuu pahalta, mutta varmasti vuosienkin päästä kiität itseäsi, jos nyt lähdet.

Alkuperäinen kirjoittaja älä syyllisty;22590707:
Mitä jos sillä on toinen nainen? Jos sä et olekaan se hirveä vaimo, joka pilaa kaiken. Jos sun miehesi onkin se hirveä mies, joka tuhoaa yhteistä elämäänne.

taitaa kuule alkoholi olla se ap:n miehen rakastaja.

Muista että vika ei ole missään nimessä sinussa! Et ole tehnyt mitään väärää äläkä pode syyllisyyttä mistään! Et ole todellakaan huono vaimo vaan viisas! Ero tuntuu aina kauhealta ratkaisulta, mutta joskus se vain on viisainta.. :/ Vähän niin kuin tunteet sivuun ja järjellä vain eteenpäin.

Kyllä tuo olisi aivan liikaa minulle ja meidän perheellemme. Meillä on muuta yhteistä tekemistä viikonloppuisin eikä sopisi meidän perheemme elämään alkuunkaan, että toinen vanhemmista ryyppäisi pään täyteen tai ylipäätänsä hyppäisi baareissa joka viikonloppu tai edes parina viikonloppuna kuukaudessa. Mitä miehesi tuumaisi siitä, että sinä ryyppäisit ja kävisit baareissa yhtä usein kun hän ja hän vastaisi aina sillä aikaa lapsesta ja kodinhoidosta yksinään. Tuskin olisi ok. Tuo ei ole hyvää terveydelle eikä se todellakaan ole hyvää perhe-elämälle tai parisuhteelle.

Meillä käydään baarissa muutaman kerran vuodessa eikä meillä viinanhuuruinen baareissa juokseminen ole kuulunut pikkulapsiperheen arkeen tai viikonloppuihin. Nuorempana ennen lapsia mentiin kyllä, mutta nyt on muut menot eikä kännäämiset ja krapulat kuulu mitenkään normiviikonloppuihin.

sinulla ei ole onglemaa vaan miehelläsi. ei sinun tarvitse sopeutua miehen alkoholin käyttöön vaan miehen on lopetettava koko myrkyn juonti koska ei osaa sitä fiksusti ottaa! perheen kuuluisi olla hänen elämässä tärkeintä eikä mikään muu. miehen on muutettava asennetta, ei sinun. älä siis ihmeessä ala muuttamaan itseäsi!

Joo, peesaan näitä kaikkia vastauksia. Näytä tämä ketju miehelles. Sun miehelläs on alkoholiongelma. Perheellinen mies ei voi ravata baareissa joka viikonloppu, jos se edes VÄHÄN häiritsee perhe-elämää. Priooriteetin hukassa miehellä.

[QUOTE="vieras";22590795]sinulla ei ole onglemaa vaan miehelläsi. ei sinun tarvitse sopeutua miehen alkoholin käyttöön vaan miehen on lopetettava koko myrkyn juonti koska ei osaa sitä fiksusti ottaa! perheen kuuluisi olla hänen elämässä tärkeintä eikä mikään muu. miehen on muutettava asennetta, ei sinun. älä siis ihmeessä ala muuttamaan itseäsi![/QUOTE]

näin justiin!! mun mies ei käy ikinä baareissa,enkä tykkäisi yhtään tollasesta elämästä

[QUOTE="Rouva";22590841]Joo, peesaan näitä kaikkia vastauksia. Näytä tämä ketju miehelles. Sun miehelläs on alkoholiongelma. Perheellinen mies ei voi ravata baareissa joka viikonloppu, jos se edes VÄHÄN häiritsee perhe-elämää. Priooriteetin hukassa miehellä.[/QUOTE]

kiitokset vastauksista.. miehelle en viitsi ketjua näyttää.. joskus löysi mun kirjoittaman ketjun täältä ja suuttui todella.. :/

Yhteistyössä