Olen henkisesti ihan romuna..Mitä tässä pitäisi tehdä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uupunut huoltaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jotenkin tuntuu että isäntä ei tajua että olen ihan puhki. huomisen hän kyllä lupasi olla pois raksalta, mutta siihenkin piti perään sanoa että kyllähän siellä hommia riittäisi.Ja kehtasi vielä ehdottaa että jos minä menisin huomiseksi raksalle ja hän hoitaisi kodin.
sitten sunnutaina isäntä meneekin taas omaan "virkatyöhönsä"..Vuorotyötä kun vielä tekee tämän kaiken lisäksi.

En mä tiedä tuosta olon vaihtelusta...Yhtä huonoa tää on ollut jo pitkään.

mä kans ehdottaisin, et nyt terveys tärkeysjärjestyksessä ekaksi!!!! Mies pois raksalta hetkeksi!!! Jumalauta sulla noin paha olo, raksa odottaa!! Ei tee mitään rakentamiselle muutaman päivän tauko slloin tällöin!

Me kun rakennettiin, niin mies sovitusti piti sunnuntait vapaana, ei siitä muuten olisi mitään tullut. Meillä 3 lasta, en jaksa yksin pyörittää perhettä.

Jaksamisia sulle ap!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
mä kans ehdottaisin, et nyt terveys tärkeysjärjestyksessä ekaksi!!!! Mies pois raksalta hetkeksi!!! Jumalauta sulla noin paha olo, raksa odottaa!! Ei tee mitään rakentamiselle muutaman päivän tauko slloin tällöin!

Me kun rakennettiin, niin mies sovitusti piti sunnuntait vapaana, ei siitä muuten olisi mitään tullut. Meillä 3 lasta, en jaksa yksin pyörittää perhettä.

Jaksamisia sulle ap!

Olen ihan samaa mieltä!!!!
Tänään kyllä jutellaan isännän kanssa nää asiat selviksi..Pakkohan hänenkin on tajuta että vapaa päiviä on oltava!

Mitä jos menisit itse nuorimaisen kanssa raksalle? Edes silloin tällöin? Tais jos delegoisit kotihommia isommille lapsille? Itse koin rakennuksellaolon todella piristävänä, vaikka kot odottikin sotkuisena ja jääkaappi melkein tyhjänä...

Jokaisella ihmisellä täytyy olla yksi lepopäivä viikossa. Meillä se on sunnuntai. Tehkää päätös, että yhtenä päivänä viikossa koko perhe on kotona, eikä sille päivälle ole mitään hommia.

Nämä mun neuvot ei tietenkään poista masennusta, mutta niistä voi olla pientä apua sun omaan oloon. Se, että saa pientä odotuksen aihetta, esim. raksalle pääsyn voi antaa pikkuisen piristystä päivään :)

Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:
Mitä jos menisit itse nuorimaisen kanssa raksalle? Edes silloin tällöin? Tais jos delegoisit kotihommia isommille lapsille? Itse koin rakennuksellaolon todella piristävänä, vaikka kot odottikin sotkuisena ja jääkaappi melkein tyhjänä...

Jokaisella ihmisellä täytyy olla yksi lepopäivä viikossa. Meillä se on sunnuntai. Tehkää päätös, että yhtenä päivänä viikossa koko perhe on kotona, eikä sille päivälle ole mitään hommia.

Nämä mun neuvot ei tietenkään poista masennusta, mutta niistä voi olla pientä apua sun omaan oloon. Se, että saa pientä odotuksen aihetta, esim. raksalle pääsyn voi antaa pikkuisen piristystä päivään :)

Noo juu, kyllähän me välillä käydään raksalla, ja musta olis ihana katsella rauhassa tulevaa kotiamme ja työn eri vaiheita..mutta tää nuorimmainen on todella vilkas lapsi, ja isännän tavarat kun on levällään..niin jatkuvasti poika on sirkkelin kimpussa, tai löytää puukon tai kirveen jostain YM!! Tuntuu että perässä pitää kävellä joka hetki. joten aika pikaisesti sitten lähdetään kotiin. Mies on kyllä iloinen kun pistäydyttiin, ja kyllä mustakin oli kiva PIIPAHTAA raksalla :)
Noista kotihommista: Vasta tein tietokoneella murkkuikäisille A4 laput, missä on lueteltu kotihommia, mitä pitää viikon aikana tehdä. Mutta on se kumma kun ei ne sa mitään aikaiseksi. Pitkin hampain ja kiukuttelulla, tehdään hätäisesti joka homma.Miten nykynuoriso on niin laiskoja????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:

Noo juu, kyllähän me välillä käydään raksalla, ja musta olis ihana katsella rauhassa tulevaa kotiamme ja työn eri vaiheita..mutta tää nuorimmainen on todella vilkas lapsi, ja isännän tavarat kun on levällään..niin jatkuvasti poika on sirkkelin kimpussa, tai löytää puukon tai kirveen jostain YM!! Tuntuu että perässä pitää kävellä joka hetki. joten aika pikaisesti sitten lähdetään kotiin. Mies on kyllä iloinen kun pistäydyttiin, ja kyllä mustakin oli kiva PIIPAHTAA raksalla :)
Noista kotihommista: Vasta tein tietokoneella murkkuikäisille A4 laput, missä on lueteltu kotihommia, mitä pitää viikon aikana tehdä. Mutta on se kumma kun ei ne sa mitään aikaiseksi. Pitkin hampain ja kiukuttelulla, tehdään hätäisesti joka homma.Miten nykynuoriso on niin laiskoja????????????

Oisko sulle apua lastenhoitajasta? Itse pistin pari viikkoa sitten kaupan seinälle ilmoituksen, jossa haen lastenhoitajaa yhtenä iltana viikossa. Heti tuli soittoja ja saatiin mukava hoitaja :) Koululainenkin pärjää mainiosti illan kaksivuotiaan kanssa, saisit sinä vähän hengähdystaukoa. Entä oma murrosikäisesi? Jos palkkaat hänet vahtimaan pikkusisarustaan?
Oma aika on tärkeää, saat olla vain itsesi kanssa!

Muuten, se kuuluu kait ikäänkuin nuoren toimenkuvaan, että kotihommat ovat niitä inhottaia juttuja ;) Ainakin omasta nuoruudestani jotain sellaista muistan... :)

Söin kyseistä lääkettä jokin aika sitten, ei ilmeisesti mullekkaan oikein passannut, tai ainakaan se ei paljoa auttanut. Ehkä se vei oireita jonkin verran pois, lopettelin sen ihan itsekseen, ja pärjäilen nyt ilman. Välillä on huonompia kausia, välillä parempia. Itselle on auttanut ainakin totaalinen yksinolo, saa tehdä ihan mitä itse tykkää, ettei kokoajan ole jokun haluamassa jotain.

Olen myös oikein opetellut itsekkäämmäksi, voin aivan hyvällä omallatunnolla sanoa jos ei jokin asia huvita, niin en tee sitä. Mies tykkäisi olla koko ajan esim reissussa, minä en, joten hän reissaa joko yksin tai lasten kans. En tod. jaksa lähtä joka pe johonkin päin maailmaa heti töiden perään. Olen viettänyt paljon viikonloppuja yksin, tekemättä yhtään mitään.

Tässäpä joitain ajatuksia kohtalotoverilta..

nim.merkillä välillä myös tod. uupunut

Yhteistyössä