Olen alkanut vapauttaa itseäni tekemättömistä asioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "åpoi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Å

"åpoi"

Vieras
Ajatus lähti siitä kun postilaatikkoon kolahti jälleen Suurikäsityölehti.
SItä on niin ihana selailla ja katsoa mitä voisin ommella lapsille ja itselle.
Seuraavan kesän vaatteet yms.

Silloin mietin, että aina kun suunnittelen tekeväni seuraavan kauden vaatteet itse, seuraa siitä minulle stressi . En raaski ostaa valmiina kun osaan ommella itsekin taitavasti. Kerään kankaita ja piirtelen kaavoja mutta aika hupenee monen lapsen kanssa ja lopulta olemme siinä tilanteessa ettei olekaan vaatteita helteille ja ne on ostettava.

Päätin rohkeasti lopettaa lehden tilauksen, pakkasin omistaman läjän lehtiä varastoon ja kankaat (neljän kananmuna laatikon verran möin kirpparilla) . Samalla meni langat mitä oli hamstrannut myyntiin. Jos kudon ostan yhden kerän , kudon loppuun ja sitten vasta uuden.

Mietin seuraavaa luopumusta. Pakkasin kaikki JOS JOSKUS KUTISTUN vaatteet ja nekin meni myytiin. Samoiten lasten vaatteet mitkä ei luultavammin tule seuraavalle menemään ilman inhon väristystä , sai mennä myyntiin.

Seuraavaksi tyhjensin kirjakokoelmani myyntiin. Osan olin lukenut jo.

Omistan paljon verhoja joita vaihtelen aika-ajoin. Päätin luopua 70% verran verhoista. Vain ne jotka sykähdyttää.

Samalla kävin keittiönkaapit läpi. Purnukka ja jos tarvii tavaraa lähti kierrätykseen monet kauppakassit.

Lakanoista ja pyyhkeistä keräsin ne ärsyttävät pois ja loput pesin ja makeloin (lakanat) siististi tyhjään kaappiin. Yhtään ei tarvitse uutta ostaa. Niitä on tarpeeksi.

Sisustus juttuja karsin rankalla kädellä.
Kotini on nyt hyvä. En ala muutteleen ja sääteleen . Rakastan tätä tälläisena. Miten paljon olikaan varastoissa tavaraa edellisistä sisustus projekteista ! Useat laatikot päätyivät kirpparille.

Samalla kävin ulkovarastosta tarkkaan läpi. Jätin yhdelle hyllylle tavaraa joka mietitytti.

Lasten lelut kävi (kolme lasta) suuren mullistuksen. Heidän piirustuksiaan laitoin kansioon ne mitkä halutaan säilyttää. Jokaiselle hommaisn isot muovilootat mihin kerätään kouluajan askarteluja yms säilöön.

Puhdistus alkoi stressin vähennyksestä. Että pitäisi tehdä ja olisi hyvä tehdä.

Minulla on olo niin vapaa. Meillä on tilaa! Kaappeja on tyhjänä , varasto on tyhjänä! Autotalli on järjestyksessä.

Vatehuone ei pursua tavaraa vaan hyllyt ammottavat tyhjyyttä. Vaatekaappi holjuu tilasta ja sieltä on miellyttävä etsii sopivaa vaatetta päällensä.

Olen niin onnellinen.

[QUOTE="Sini";28302933]Onnittelut, varmasti puhdistava kokemus.

Kunpa pystyisin samaan.[/QUOTE]

Kyllä sä pystyt :) ALoitat yhdestä asiasta.

Esimerkiksi sähköpostilaatikon siistimisestä ja järjestelystä :)

No jaa, minä olen jo pitkään pitänyt itseäni vapautettuna tuosta kaappien siivouksesta. Ei ne tekemättömät asiat sieltä kaapeista minulle kummittele. Enemmän minua varmaan stressaisi tuollainen "vapauttamisprosessi".

Mutta onnea sinulle. Olen kateellinen tarmostasi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28302978:
No jaa, minä olen jo pitkään pitänyt itseäni vapautettuna tuosta kaappien siivouksesta. Ei ne tekemättömät asiat sieltä kaapeista minulle kummittele. Enemmän minua varmaan stressaisi tuollainen "vapauttamisprosessi".

Mutta onnea sinulle. Olen kateellinen tarmostasi. :)

Tyyli kullakin oma :) Itse mietiskelin, että miksi kasata töitä , harrasteita joita pitää tehdä kun mielenkiinto on jo loppunut.
Sain kivasti rahaa kesää varten (yli 800€) jonka tuhlaamme kotimaan reissailuun :)

Yhteistyössä