Olen alkanut epäillä, että onkohan kaverillani sittenkään lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Kyseessä siis entinen työkaveri, jonka kanssa en ole varsinaisesti läheinen, mutta juteltiin kuitenkin aina silloin tällöin, kun oltiin silloin samalla osastolla.

Tämä kaveri kertoi raskaudestaan minulle aika aikaisessa vaiheessa. No, maha kasvoi ja jäikin sitten ihan ajallaan äitiyslomalle. Tuli parin kuukauden päästä tästä takaisin töihin ja sattumoisin tiedän että tämä lapsen isäkin kävi silloin kokopäivätyössä. Kerran kysyin, että mitä lapselle kuuluu, kertoi että ihan hyvää, ristiäiset seuraavana viikonloppuna.

Nähdään tätä pariskuntaa tosi usein kaupassa, ja ovat siellä aina ilman lasta, oli vuorokauden aika sitten mikä tahansa. Facebookissa ei ole ollenkaan kuvia lapsesta (no eiväthän kaikki laita) mutta muiden kuvakansioiden perusteella käy tosi usein viikonloppuisin juhlimassa tämän miehen kanssa (uskaltanen väittää että pääsääntöisesti joka lauantai). Kyseessä on aika nuori äiti, mutta on kuitenkin asunut ihan omillaan miehensä kanssa ilmeisesti jo yli kolmen vuoden ajan.

Kyllä, olen kyylä, mutta mua ihan aidosti ihmetyttää, että missä se lapsi on, kun ei sitä koskaan näy missään? En ole siis kertakaan vielä nähnyt sitä, ja nyt sen pitäisi kuitenkin olla jo muutamaa kuukautta vaille kaksi vuotias. En ole edes nähnyt että ostaisivat mitään vaippoja tai tutteleita tai muuta vauvakamaa, mutta kuitenkin heidän omat tuttunsa käskevät kertomaan lapselle terveisiä, että ilmeisesti se kuitenkin jossain on, mutta missä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mummi hoitaa ?
tiedän parikin lasta, jotka pääsääntöisesti ovat siovanhemmillaan koska äidistä/isästä vaan ei ole kiinnostumaan lapsestaan.

Tämä olisi kyllä ihan mahdollinen vaihtoehto. Mutta ainakin itsestä tuntuu oudolta että joku tekee itsellensä "sisaruksen" jonka sitten oma äiti hoitaa...

Onko niillä tuttavamummeillasi sitten sen lapsen huoltajuus?

Jospa lapsi on syntyessään ollut vammainen ja nämä vanhemmat eivät halua julkaista sitä kuin ihan läheisille? Entä jos asia on niin, että lapsi on vakavasti sairas ja vaikka sairaalassa? Jos ole läheinen, voit kysyä lapsesta, muuten älä puutu toisten elämään, jokainen päättää itse mitä asioista elämästää kertoo ulkopuolelle, ei pidä mennä utelemaan.

No jos sillä nyt vain on on hyvä hoitopaikka lähellä, silloin voi mennä, ei siinä ole mitään väärää. Kyllä minäkin käyn kaupassa mieluummin ilman lasta, paljon helpompaa.

Sitähän sinä nyt tulit tänne hakemaan; paheksuntaa. Että kaikki nyt yhdessä pahksuisivat ja ihmettelisivät tuollaista toimintaa.

Et kai sinä ole koko ajan seuraamassa heidän elämäänsä, jotta näkisit milloin ostavat lapselle jotain. Jos he liikkuvat paljon. Eivät kaikki nyhjää kotona tai lopeta elämistä lapsen tultua, niin vaikea kun se voikin olla ymmärtää;)

Alkuperäinen kirjoittaja Incognito:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mummi hoitaa ?
tiedän parikin lasta, jotka pääsääntöisesti ovat siovanhemmillaan koska äidistä/isästä vaan ei ole kiinnostumaan lapsestaan.

Tämä olisi kyllä ihan mahdollinen vaihtoehto. Mutta ainakin itsestä tuntuu oudolta että joku tekee itsellensä "sisaruksen" jonka sitten oma äiti hoitaa...

Onko niillä tuttavamummeillasi sitten sen lapsen huoltajuus?

EI mun mielestä ole huoltajuutta. Ainakin isommalla niistä lapsista on osoitteena äitinsä osoite vaikka käytännössä asuu mummilla.

Heillä voi olla au-pair, joka hoitaa lasta viikonloppuisin ja iltaisinkin paljon, tai sitten lapsi on menehtynyt synnytyksen yhteydessä. Tiedän tapauksen jossa äiti ei mitenkään kyennyt kertomaan menetyksestään ja siitä tiesikin vain ihan lähipiiri. Muuten yksinkertaisesti vai oli hiljaa ja jos joku kysyi miten lapsi voi, niin vastaus saattoi olla hyvinkin tuollaista " ihan hyvää"- linjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
No jos sillä nyt vain on on hyvä hoitopaikka lähellä, silloin voi mennä, ei siinä ole mitään väärää. Kyllä minäkin käyn kaupassa mieluummin ilman lasta, paljon helpompaa.

Sitähän sinä nyt tulit tänne hakemaan; paheksuntaa. Että kaikki nyt yhdessä pahksuisivat ja ihmettelisivät tuollaista toimintaa.

Et kai sinä ole koko ajan seuraamassa heidän elämäänsä, jotta näkisit milloin ostavat lapselle jotain. Jos he liikkuvat paljon. Eivät kaikki nyhjää kotona tai lopeta elämistä lapsen tultua, niin vaikea kun se voikin olla ymmärtää;)

Ai tulin hakemaan paheksuntaa sille kun kyylään :D

Ei nyt ole kyse kotona nyhjäämisestä tai nyhjäämättömyydestä. Yleensä vaan ihmisen elämä kuitenkin muuttuu lapsen saatuaan. Mutta se kyllä selittäisi sen, jos esimerkiksi tämän tytön äiti hoitaisi lasta.

Lähipiirissä mulla yksi pariskunta, jonka lapsi joka ikinen viikonloppu isovanhemmillaan ja päivisin hoidossa. Koskaan en näe heitä lapsen kanssa. Mummon kanssa olen jutellut ja hän jopa hakee lapsen joka päivä hoidostakin ja vie kotiinsa syömään :/

Yhteistyössä