Olen aivan uskomattoman masentavassa tilanteessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murhe

Vieras
Mieheni on löytänyt uuden naisen neljän vuoden avioliittovuotemme jälkeen. Ero edessä ja joudun muuttamaan kodistamme pois 3- ja 1-vuotiaiden lastemme kanssa. Rakentamamme talo jää miehelle, koska minulla ei varaa maksaa sitä yksin. Saamme asua lasten kanssa siinä kunnes löydämme sopivan vuokra-asunnon.

Nyt miehen uusi ihastus on alkanut käymään meillä vähän väliä ja minun kuulteni luettelee miehelle mitä uudistuksia haluaa taloon tehtävän muutettuaan miehen kanssa yhteen. Keittiön kaapit, makuuhuoneen ja olohuoneen tapetit menevät mm. vaihtoon..:(
Tuntuu että sydämeni pakahtuu surusta, en kestä tätä....;((

niin tietäisit vielä sen päivän koittavan, kun miehesi ja uuden naisensa alhainen toiminta ei enää horjuttaisi sinua kuilun partaalla. voimia sinulle!

Siis ei oo totta! Miten voi olla, että avioliitto ja lapset ei tuon enempää paina. Heitä nyt se ämmä pihalle sieltä, ihan samalla tavalla sinä omistat sen talon. Katsokin, ettet mene sopimaan mitään puolta omaisuutta pienemmästä osasta omaisuudenjaossa. Soita oikeusaputoimistoon tai hommaa lakimies muualta. Voi tuntua merkityksettömältä asialta omaisuus tässä tilanteessa, mutta myöhemmin elämässä tulet katumaan, jos et ota omiasi pois, ihan sama kenen palkasta on mitäkin maksettu.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Siis mä nyt vähän tarkennan: se nainen, miehen tyttöystävä, tulee teidän yhteiseen kotiin sun ollessa siellä paikalla? Eikö oo mitään rajaa...??? :o

Ei näköjään..:( Toivottavasti saisin asunnon pian. Ja pahinta on että rakastan miestäni kaikesta huolimatta yhä edelleen..

Onpa aika inhottavaa. Tarkoitatko, että sulla ei ole varaa maksaa omaa osuuttasi pois miehelle? Onko miehellä sit varaa maksaa sulle? Ettekö ole tarvineet lainaa rakentamiseen? Yleensä tollasissa tilanteissa talo kai menee myyntiin, jotta molemmat saavat omansa pois eikä kumpaakaan ehkä huvita siinä vanhassa asua...

Alkuperäinen kirjoittaja murhe:
Siis mä nyt vähän tarkennan: se nainen, miehen tyttöystävä, tulee teidän yhteiseen kotiin sun ollessa siellä paikalla? Eikö oo mitään rajaa...??? :o

Ei näköjään..:( Toivottavasti saisin asunnon pian. Ja pahinta on että rakastan miestäni kaikesta huolimatta yhä edelleen..

No voi nyt sanonko mikä!! Seuraavan kerran kun se nainen tulee, ajat sen helvettiin sieltä: ilmotat että niin kauan kun sä asut siellä ja se on sun ja sun lasten koti, voi pysyä jossain ihan muussa osoitteessa ja hyödyntää sitä sisustuksellista nerokkuuttaan vasta sitten, kun sä olet poissa paikalta. Ja jos se sun miehes alkaa jotain rutisemaan, laitat sille luun kurkkuun. (ei nyt ihan kirjaimellisesti, siitä voi saada linnaa ). :hug:

No varmasti, ei ne tunteet hetkessä kuole. :/ Mutta omaan kotiin ko pääset ja alottamaan uuden elämän, pikkuhiljaa se helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa:
Siis ei oo totta! Miten voi olla, että avioliitto ja lapset ei tuon enempää paina. Heitä nyt se ämmä pihalle sieltä, ihan samalla tavalla sinä omistat sen talon. Katsokin, ettet mene sopimaan mitään puolta omaisuutta pienemmästä osasta omaisuudenjaossa. Soita oikeusaputoimistoon tai hommaa lakimies muualta. Voi tuntua merkityksettömältä asialta omaisuus tässä tilanteessa, mutta myöhemmin elämässä tulet katumaan, jos et ota omiasi pois, ihan sama kenen palkasta on mitäkin maksettu.

Peesi.

Kiitos teille!! En jaksa nyt erikseen vastailla. Varmaan pitäisi koittaa pitää oikeuksistaan kiinni mutta voimat ei riitä. Nyt on pakko lähteä nukkumaan ennenkuin pienempi herää eka kerran.

Niin kauan kuin sä asut siellä ja mitään papereita ei ole tehty talosta, niin sä määräät yhtälailla. Mä nostaisin aivan totaalisen helvetin tuossa tilanteessa.

Meillä juttu meni niin, että mies ei oikein missään vaiheessa alakanut kantamaan taloudellista vastuuta lapsesta, jota on omien sanojen mukaan halunnut kymmenen vuotta. Muutuin aika synkeäksi ja petyin, kun kaikki rahahuolet (mm. kymmenien tuhansien nettipokerivelat) kaatui mun päälle ja vapaa-aikaa oli vain miehellä. Suhteesta loppui kipinä (miehen sanoin, olen kýllä samaa mieltä) ja aloin pikku hiljaa aavistella, että mies on löytänyt uuden ja olin vielä melko varma siitä, kuka tämä uusi on. Sitten eräänä kauniina päivänä tulin ruokatunnilla syomään kotiin, ja täällähän nen kellivät sievästi rinnakkain, mólemmat pelkissä alushousuissaan. Kuulemma vain nukkuivat, eikä mies osannut selittää, miksi oli ihan levittänyt sohvan heille, vaikka asunnossa on sänkyjä joka huoneessa. Eikä yläosan puuttumisessa ollut mitään vikaa, niuhotin vain (taas kuulemma) turhasta. Kaiken huippu oli se, että mies syytti mua tapahtuneesta, sillä mitä minä tulen ruokatauolla käymään kotona. Vituttaa se, että olen itse yrittänyt kestää kaikki miehen sotkut ja lapsen hoidon laiminlyönnin ja vielä tuota tapahtumaa ennen olisin halunnut yrittää ihan vain lapsen (poika) ja entisten hyvien aikojen takia. Mies ilmoitti jo ennen tuota suoraan, ettei hän halua yrittää, ei siis terapiaa tai mitään. Ja se nainen. Tekisi niin mieli kirjoittaa nimi tähän. Olen tarjonnut sille lutkalle yöpaikan täällä silloin, kun se on ollu tpitemmillä työmatkoilla. Ja tietenkin keittänyt kahvit ja tehny aamupalat. Eikö edes nainen tajua, mitä voi/saa tehdä ja mitä ei?

Soita johonkin mistä saat lakimiehen. Et kyllä tuollaiselle äijälle anna sinun osuuttasi talosta ilmaiseksi!!!!!
Että kehtaakin päästää sen uuden ämmän sinne taloon. Aja ne kummatkin sieltä pois ja avaimet sulle niin pitkäksi aikaa kun löydät sen oman asunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja Ritva-Liisa:
Meillä juttu meni niin, että mies ei oikein missään vaiheessa alakanut kantamaan taloudellista vastuuta lapsesta, jota on omien sanojen mukaan halunnut kymmenen vuotta. Muutuin aika synkeäksi ja petyin, kun kaikki rahahuolet (mm. kymmenien tuhansien nettipokerivelat) kaatui mun päälle ja vapaa-aikaa oli vain miehellä. Suhteesta loppui kipinä (miehen sanoin, olen kýllä samaa mieltä) ja aloin pikku hiljaa aavistella, että mies on löytänyt uuden ja olin vielä melko varma siitä, kuka tämä uusi on. Sitten eräänä kauniina päivänä tulin ruokatunnilla syomään kotiin, ja täällähän nen kellivät sievästi rinnakkain, mólemmat pelkissä alushousuissaan. Kuulemma vain nukkuivat, eikä mies osannut selittää, miksi oli ihan levittänyt sohvan heille, vaikka asunnossa on sänkyjä joka huoneessa. Eikä yläosan puuttumisessa ollut mitään vikaa, niuhotin vain (taas kuulemma) turhasta. Kaiken huippu oli se, että mies syytti mua tapahtuneesta, sillä mitä minä tulen ruokatauolla käymään kotona. Vituttaa se, että olen itse yrittänyt kestää kaikki miehen sotkut ja lapsen hoidon laiminlyönnin ja vielä tuota tapahtumaa ennen olisin halunnut yrittää ihan vain lapsen (poika) ja entisten hyvien aikojen takia. Mies ilmoitti jo ennen tuota suoraan, ettei hän halua yrittää, ei siis terapiaa tai mitään. Ja se nainen. Tekisi niin mieli kirjoittaa nimi tähän. Olen tarjonnut sille lutkalle yöpaikan täällä silloin, kun se on ollu tpitemmillä työmatkoilla. Ja tietenkin keittänyt kahvit ja tehny aamupalat. Eikö edes nainen tajua, mitä voi/saa tehdä ja mitä ei?

No on tämäkin:(

Kiitos teille!! En jaksa nyt erikseen vastailla. Varmaan pitäisi koittaa pitää oikeuksistaan kiinni mutta voimat ei riitä. Nyt on pakko lähteä nukkumaan ennenkuin pienempi herää eka kerran.

Hei ei sinun tarvitsekaan, kun astelet vaan oikeusaputoimistoon niin ne hoitavat. Sinun tehtäväsi ei ole niin valtavat. Sinun on jaksettava ajatella lapsiasi ja heidän tulevaisuuttaan.

On tosiaan järkyttävä tilanne. Voimahalaus sulle. Nyt alat pitämään puolesi. Ihan ensimmäiseksi maanantaina soitat kunnan oikeusaputoimistoon, ja alat vaatia osuuttasi talosta. Kaikki kirjallisena, jos te olette naimisissa ja teilä ei ole avioehtoa niin puolet kuuluu sinulle. Seuraavaksi yhteys kunnan lastenvalvojaan, sinun pitää saada kirjallinen sopimus lastenhuollosta, tapaamisoikeuksista ja elatusmaksuista, niidne suhteen älä missään nimessä tyydy miminiim, jos ukollasi on varaa lunastaa sinut okt:stä ja laitattaa uudelle naiselle keittiöt jne uusiksi niin hänellä on varaa maksaa tuntuvasti lastensa elatuksesta.

Ja se nainen, hänellä ei ole mitään oikeutta tulla kotiisi kun olet paikalla! Aivan uskomatonta, että hänellä on pokkaa toimia noin ja että miehesi ei laita stoppia naisen puheille. Kun nainen seuraavan kerran tulee, pyydä ystävällisesti poistumaan. Soita vaikka joku sukulaisesi tai ystäväsi paikalle jos tuntuu että sinulla ei ole voimia taistella oikeuksistasi. Parasta itseasiassa olisi jos jo ennakkoon ilmoittaisit miehellesi, että hän tyttöystävänsä käytös on loukkaavaa ja toivot, että tämä nainen ei tule teidän asuntoon niin kauan kun sinä siellä asut. Tavatkoon naista muualla..

Eihän toi tilanne ole hyvä niille lapsillekkaan.Ei niiden tarvii joutua katteleen vielä isänsä uutta akkaa.Eikä sunkaan,tietenkään.
Se on ihan sellanen juttua et soitat lastensuojeluun,ja kerrot tilanteen.Juu ja kyllä,sinne voi soittaa tällaisestakin asiasta,jos itse ei uskalla suutaan miehelle avata.Lapset tuossa kärsii.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Onpa aika inhottavaa. Tarkoitatko, että sulla ei ole varaa maksaa omaa osuuttasi pois miehelle? Onko miehellä sit varaa maksaa sulle? Ettekö ole tarvineet lainaa rakentamiseen? Yleensä tollasissa tilanteissa talo kai menee myyntiin, jotta molemmat saavat omansa pois eikä kumpaakaan ehkä huvita siinä vanhassa asua...

Mutta eikö toinen voi ottaa lainaa ja maksaa toista talosta ulos?
Tarkoitin noin yleensä jos pysytyy?

Enkä kyllä minäkään päästäisi uutta naikkosta asuntoon kun itse siellä vielä asuisin!!
Vaikka kuinka erottaisiin.

No niinpä!! Sekä tämän naisen että sun entisen miehesi on pakko olla täysin empatiakyvyttömiä. Eihän [/i]kukaan täysillä valoilla käyvä ihminen pysty tuollaiseen.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Anana Snap:

No niinpä!! Sekä tämän naisen että sun entisen miehesi on pakko olla täysin empatiakyvyttömiä. Eihän [/i]kukaan täysillä valoilla käyvä ihminen pysty tuollaiseen.
:hug:

No voi ei. Jos mies on tosiaan noin empatiakyvytön, saat olla onnellinen päästessäsi eroon hänestä. Sua odottaa paljon parempi tulevaisuus varmasti.

Yhteistyössä