Olen aivan poikki ton 3 vuotiaan uhman kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannulii

Aktiivinen jäsen
26.08.2007
5 666
1
36
:o

Alkanut nyt päälle 2,5 vuotiaana, anoppi joka lasten kanssa koko ajan tekemisissä totesi muutama viikko sitten että no teilläpä näkyy alkaneen 3 vuotiaan uhma kausi :(

kiukkuaa aina kun lähdetään esim pihalle, kun haluaa itse pukea, mutta kun joku asia ei onnistu huuto on valtava.
-jää esin villahaalarin sisään hihat ryttyyn..
- herää päikkäreiltä väärinpäin
-on pahaa ruokaa
- tulee vahingossa pissa vaippaan ja ei halua sitäkään vaihtaa :whistle:
- ei saa auttaa vaarallisen kuuman ruuan kanssa..
- äiti ei ehdi leikkimään juuri silloin kun hän haluaa..

aahhh .. joka pikku asia ja kamala huuto konsertti alkaa |O

:hug:
Meillä tuo on nyt alkamassa tuolla 2v4kk:lla.
Eniten kysyy pinnaa, kun "heti kaikki tänne"-vaihe iskee päälle.
Tasapainoksi tilanteelle poika on alkanut nukkumaan päikkärit 1xpv, jätettyään ne 1v6kk iässä pois. Uhmaikä taitaa olla melko väsyttävää :saint:

menisin töihin ja laittaisin tytön hoitoon jos vaan ei olisi juuri tää toinen jo tulossa :saint:
näin kärsistettynä.. tuntuu..
mieskin sanoi että ei kadehdi yhtään mun osaa kotona :o

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
meillä samaa harrastaa pojat 1v8kk ja 4v!ja tolla 4v alkanu n.1v6kk ikäsenä eikä loppua näy..aina o joku huonosti!

voi apua. Meillä alkoi joskus 1v 4kk, nyt 1v7kk ja ajattelin jo että tästä päästäis ennen kun täyttää 2 :) taitaa olla turha toivo.

Meillä pukeminen on aihettanut tajuttoman kohtauksen jo varmaan 4-5kk, raivotaan ja potkitaan... Ja jos jotain kielletään tai jossain autetaan niin sama juttu. Ei kun maahan makaamaan ja potkitaan lattiaa ja karjutaan/kiljutaan (ja lyödään jos joku tulee lähelle). Osaa olla väsyttävää, mutta kai se vaan kuuluu ikään.

Kuulostaa hyvinkin tutulta. :hug: Meillä se tosin alkoi jo ennen 2vuotta. :kieh: Sen kanssa oppii pikkuhiljaa elämään, alkuus tuntui, että ei, en vaan jaksa, mutta nytkään ne kohtaukset ei tunnu missään, kiukuttelee sen aikaa kun tykkää, mä voi juoda siinä välissä vaikka kupin kahvia.. :p

Rankkaa on. Meillä 2,5 uhmailija ja pari vuotta vanhempi isoveli, jolta ei ole vielä uhmakausi mennyt ohi. Onneksi aina välillä toisella on rauhallisempi jakso. Eli ehkä noin puoli viikkoa, joskus jopa kokonainen viikko !

Kiinnostuneena luin ketjun. meillä on 2v4kk poika. hällä ei ole näitä itku/potku juttuja oikeestaan ollenkaan mutta muuta on. Eli hän jatkuvasti menee kielletyille kaapeille laatikoille stereoihin, ottaa pöydiltä tavaroita ym. AINA ON johdonmukaisesti kielletty mutta ei. On erehdytty huutamaan kovasti tule pois, ei saa mennä. Ei mene perille on keskusteltu nätisti. Välillä leikkii nätisti leluillaan ja auttaa kotihommissa. Rangaistuksia on jaettu 2min istumista tai poistettu omaan huoneeseen kun alituiseen alkaa kiertää kiellettyjä paikkoja.
Ne mamman hermot hermot...

Yhteistyössä