Olen aika varma, että mulla on rintasyöpä. Paniikki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun ymmärtääkseni kasvaimet rinnassa eivät aiheuta kipua. Revähdys ja tulehdus voivat aiheuttaa. Imetyksen jälkeen rinnassa voi olla erilaisia "patteja" kuin aikaisemmin, ja nimityksiä löytyy lukuisia.

Mulla siis todettiin ultralla että on kasvain. Miettivät ottavatko ohutneulanäytteen vai paksuneulanäytteen, ja päätyivät ottamaan paksuneulabiopsian, jotta saadaan varmasti oikea tulos. Tuolla biopsialla sitten varmistui että paha oli.

Ottivat 5 pitkää ja kivuliasta kertaa paksulla neulalla "ampuivat" rinnan sisään ja ottivat palan, veri valui ja se sattui, mutta fiilikset oli että ottais vaikka koko rinnan. Oli sen arvoista, kun lopulta oli puhtaat paperit.

Mulla oli viime syksynä kipeä kohta rinnasssa mihin sitten ilmestyi pitkulainen patti ja musta näytti että rinnan nänni vetäyty sisään. Soitin asiasta terveyskeskukseen ja lääkäri laittoi suoraan lähetteen yksityiselle ultraan. Olin kauhusta kankea, minulla oli silloin 2 lasta (nykyään 3) ja olin vasta 21-vuotias. Ultraan mentiin ja siellä paljastui että ihan normaali rintarauhanen oli kyseessä. Lääkäri ultrasi huolellisesti molemmat rinnat ja kainalot eikä epänormaaleja muutoksia löytynyt.
Oireiden perusteella olin jo valmistautunut rintasyöpään. Sinullakin saattaa olla vain kalkkeutunut tai tulehtunut maitorauhanen. Yritä olla stressaamatta asiaa ja mene luottavaisin mielin tutkimuksiin. Jos sieltä jotain löytyy niin sitten löytyy. Olet kumminkin nuori ja nykyään rintasyövästä on todella hyvät mahdollisuudet parantua.
Tulipa tässä muuten yksi tuttukin mieleen (30-vuotias, 3 lapsen äiti) huomasi kovan kyhmyn rinnassaan ja tuloksena oli tukkeutunut maitorauhanen. Kuulemma puhkaistaan jos vaivaa.

Tsemppiä! :)

ohutneulanäytteessä otti pitkällä ohuella neulalla rinnan sisältä näytteen siitä kasvaimesta. ei sattunut vaikka tuntuikin hurjalta että tissiin työns sen neulan.
luulin, että olen hiestä märkänä un tunsin että selkä kastui ihan täysin,mutta se olikin vaan puhdistusnestettä joka sinne valui rinnuksilta siinä maatessa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ei paha:
Mulla siis todettiin ultralla että on kasvain. Miettivät ottavatko ohutneulanäytteen vai paksuneulanäytteen, ja päätyivät ottamaan paksuneulabiopsian, jotta saadaan varmasti oikea tulos. Tuolla biopsialla sitten varmistui että paha oli.

Ottivat 5 pitkää ja kivuliasta kertaa paksulla neulalla "ampuivat" rinnan sisään ja ottivat palan, veri valui ja se sattui, mutta fiilikset oli että ottais vaikka koko rinnan. Oli sen arvoista, kun lopulta oli puhtaat paperit.

Oli varmasti sen arvoista. Pakko silti sanoa, että kuulostaa ihan kamalalta. :/ Onneksi olet nykyään terve! :) Ajattelitko paljon kuolemaa kun sinulla oli syöpä, pelkäsitkö, että on levinnyt niin ettei voida parantaa jne? Ei ole pakko vastata ellet halua.