olen 24 vuotias ja sairastan syöpää. Saa kysyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miäpä syöpää sairastat? paljon on annettu elinaikaa?

rintasyöpää. Kun syöpää hoidetaan mitään ennusteita ei anneta koska niitä ei voida tietää. Ainakaan nuorille tämä ei toimi.
hoidot ovat tänä päivänä niin hyviä että mennään yksi hoito kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää. oma syöpäni ei ole todennäköisesti levinnyt joten saatan selättää tämän vuodessa. uusiutumisriski on suuri ja uusiutunutta syöpää harvoin parannetaan lopullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja muutama näin aluksi;27769826:
Mikä syöpä ja millainen ennuste? Miltä tuntui kun sait diagnoosin? Onko siitä jo pitkä aika?

ennusteita ei anneta, mennään hoito kerrallaan ja seurataan tehoaako.
olin järkyttynyt koska syöpäni ei ole kovin yleinen näin nuorilla. siitä on nyt 4kk.

[QUOTE="porvoo";27769829]Onko syöpää hauska sairastaa Porvoossa?[/QUOTE]

niin valitettavaa kun tämä onkin niin kuten varmaan itsekin tiedät rintasyöpään sairastuu muutama nuori vuosittain. minä olen valitettavasti yksi heistä.
saat toki uskoa mitä haluat mutta tämän kokemuksen jälkeen olen halukas jakamaan kaikille tietoa riskistä joten tutkikaa nuoretkin rintojanne todella tarkkaan!

Miten sairaus todettiin? Mitä ensioireita oli? Mikä syöpä?

löysin itse möykyn rinnasta. muuta oiretta ei ollut. epäilin itse vain kystia joita minulla on ollut aiemminkin. rintasyöpä siis kyseessä.
sairaus todettiin paksuneulanäytteen, mammografian ja ultran perusteella.
minulta poistettiin kokonaan toinen rinta ja leikkauksen jälkeen patologi tutki kasvaimet ja diagnoosi sai vahvistuksen.

Mitä hoitoja saat/olet saanut? Pelkäätkö kuolevasi syöpään vai luotatko että jokin hoito tehoaa ja voitat syövän? Kenelle kerroit diagnoosista ensimmäisenä,miten hän reagoi?

[QUOTE="vieras";27769836]Onko sinulla lapsia? Voimia taistoon!![/QUOTE]

minulla on onneksi yksi lapsi. tämän jälkeen lapset eivät ole enää itsestäänselvyys. minun syöpäni on hormoonipositiivinen joten minulla on 5 vuoden hormoonilääkitys joka aiheuttaa ns. "vaihdevuodet". :(

[QUOTE="aapee";27769883]löysin itse möykyn rinnasta. muuta oiretta ei ollut. epäilin itse vain kystia joita minulla on ollut aiemminkin. rintasyöpä siis kyseessä.
sairaus todettiin paksuneulanäytteen, mammografian ja ultran perusteella.
minulta poistettiin kokonaan toinen rinta ja leikkauksen jälkeen patologi tutki kasvaimet ja diagnoosi sai vahvistuksen.[/QUOTE]

:/ Oi että on varmasti kamalaa. Itselläni on ollut kohta 10v aivoissa pieni kasvain, ja olen nyt myös 24v.

Nyt olen jo tottunut siihen, mutta silloin alkuun oli kyllä niin kamalaa. Ja sinulla on varmasti tuhat kertaa kamalempaa, kun kuitenkin ennusteet ovat ihan erilaiset kuin minulla.

Voimia!!

[QUOTE="vieras";27769884]Mitä hoitoja saat/olet saanut? Pelkäätkö kuolevasi syöpään vai luotatko että jokin hoito tehoaa ja voitat syövän? Kenelle kerroit diagnoosista ensimmäisenä,miten hän reagoi?[/QUOTE]

en tiedä miten syövän käy mutta en pelkää kuolemaa. vaikka syöpäni olisi levinnyt, lisäaikaa voi saada hoitojen avulla jopa vuosia. sekin on jotain!
:)
kerroin diagnoostista ensimmäisenä äidilleni ja hän oli tietysti järkyttynyt myös.
aikamme itkimme ja nyt vain taistelemme.

[QUOTE="aapee";27769896]en tiedä miten syövän käy mutta en pelkää kuolemaa. vaikka syöpäni olisi levinnyt, lisäaikaa voi saada hoitojen avulla jopa vuosia. sekin on jotain!
:)
kerroin diagnoostista ensimmäisenä äidilleni ja hän oli tietysti järkyttynyt myös.
aikamme itkimme ja nyt vain taistelemme.[/QUOTE]

niin ja olen saanut leikkauksen lisäksi sytostaattihoitoa. sädehoito tulee kun sytostaatit loppuu.

[QUOTE="aapee";27769866]olen tehnyt. olen jättänyt turhan sokerin kokonaan pois ja perehtynyt paljon syövän hoitamiseen ruokavalion avulla. paljon voi tehdä! suosittelen kaikile jo ennaltaehkäisevästi. niin monet asiat aiheuttavat ja edesauttavat syöpää.[/QUOTE]

Oletko aloittanut radikaalin 'kasvimehu-ruokavalion' vai vain karsinut normiruoasta epätervellisimpiä aineksia?

Kiinnostuin aiheesta, kun näin pari dokumenttia, joissa terminaalivaiheessa olevat potilaat parantuivat syövästään ruokavalion avulla. Lisäksi omalla ajattelulla voi vaikuttaa asiaan. Aivot pystyvät aktivoimaan hormoneja, geenejä, immuunipuolustusta.

Itselläni on erittäin epäterveellinen (sokeria + valkoisia jauhoja) ruokavalio, enkä ole näin terveenä kyennyt muuttamaan sitä.

:/ Oi että on varmasti kamalaa. Itselläni on ollut kohta 10v aivoissa pieni kasvain, ja olen nyt myös 24v.

Nyt olen jo tottunut siihen, mutta silloin alkuun oli kyllä niin kamalaa. Ja sinulla on varmasti tuhat kertaa kamalempaa, kun kuitenkin ennusteet ovat ihan erilaiset kuin minulla.

Voimia!!

ymmärrän. epätietoisuus on pahinta! Seurataanhan kasvainta kuitenkin?

Oletko aloittanut radikaalin 'kasvimehu-ruokavalion' vai vain karsinut normiruoasta epätervellisimpiä aineksia?

Kiinnostuin aiheesta, kun näin pari dokumenttia, joissa terminaalivaiheessa olevat potilaat parantuivat syövästään ruokavalion avulla. Lisäksi omalla ajattelulla voi vaikuttaa asiaan. Aivot pystyvät aktivoimaan hormoneja, geenejä, immuunipuolustusta.

Itselläni on erittäin epäterveellinen (sokeria + valkoisia jauhoja) ruokavalio, enkä ole näin terveenä kyennyt muuttamaan sitä.

olen jättänyt epäterveellisiä pois listasta ja lisännyt paljon terveellisiä. en kuitenkaan ole mitenkään "ehdoton" ruokavalioni suhteen.
suosittelen kuitenkin tarttumaan tuumasta toimeen ajoissa.

[QUOTE="aapee";27769912]ymmärrän. epätietoisuus on pahinta! Seurataanhan kasvainta kuitenkin?[/QUOTE]

Se on hormonaalinen, joten verikokeilla tsekataan pari kertaa vuodessa. Ja itse asiassa eilen kävin magneettikuvauksissa, se on nyt tehty about 3 vuoden välein. Hyvälaatuinen on (ja pysynyt hyvin kurissa), niin ei silleen ole hengenvaarallinen ellei päätä "räjähtää" kasvuun tuosta.

Tiedätkö että maidon rasvat ehkäisevät rintasyöpää, kannattaisi miettiä myös sitä puolta ja lopettaa niiden rasvattomien ja makeutusaineilla pilattujen tuotteiden syönti.

Jatkan kysymystäni. Minkä ikäinen lapsesi on? Pelkäätkö, miten hänen käy, jos hoidot eivät tehoa? Minä pelkään niin kamalasti sairastuvani johonkin , kun pelkään lasteni puolesta.:(

Yhteistyössä