olen 18v ja raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 18v ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

18v ..

Vieras
ja pihalla tukiasioista. Mulla on lähihoitajan opinnot keskeytyneet ja teen sillointällöin sijaisuuksia vanhainkodilla.

Haluan pitää lapsen, vaikka yksin joudun kaikesta huolehtimaan kun mies aina töissä ja rahaa tulee olemaan minimaalisesti kun avasi juuri oman ravintolan niiin niiiin tiukkaa.. :(

MUTTA jotta saisin hyvää äitiystukea, niin kannattaako mun olla 6kk ennen äitiyslomaa paljon töissä? Hakea monesta paikkaa sijaisuutta että tienaisin vaikka 600e kuussa.. Niiin olisiko äitiysraha suurempi. Kun nyt asun poikaystävällä ja saan 0e kuussa jos en ole töissä.

Joo noin se kutakuinkin menee, mut äippärahaa haetaan siin päälle rv 20, ja siinä katotaan joko viime vuoden tulot tai viimeisten 6kk:n tulot. Oletko nyt kuin pitkällä raskaudessa?

äippärahat lasketaan joko vuoden 2011 verotuksen mukaan tai viimesen puolenvuoden palkkatulojen mukaan..jos et ole nyt ollut töissä ollenkaan niin saat sen minimin joka on 23,77e/pvä..sunnuntaita ei lasketa.

Mulla nosti äitiystukea myös työttömyyskorvaus, jota kerkesin saada 4kk ennen äippäloman alkua. Eihän se paljoa nostanut, mutta ihmettelin kuitenkin kun nekin laskettiin tuloiksi :D

Yhteistyössä