Olemmeko mielestänne köyhiä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
jaaa
[QUOTE="vieras";23424408]Miksi / miksi ei? Nettotulot 2000 euroa, 4 henkeä. 2 * palkkatulot + 2 * lapsilisät. Ei tukia yhteiskunnalta.[/QUOTE]

Ette ole, jos tuolla pärjäätte. Vähälläkin pärjää. Kaikilta se ei onnistu.

Kakshenkinen talous, tulot nettona välillä jopa alle 2000€/kk (molemmat työssäkäyviä, minä osa-aikainen) , ja pystytään siitä joka kuukausi laittamaan ainakin 300€ säästöön. :whistle:

Asutaan kyllä "maaseudulla" vuokralla , mutta kaikki tarvittava on kivenheiton päässä, joten autoa ei tule kovinkaan usein käytettyä. Lainoja ei ole.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Räpä;23424596:
Kakshenkinen talous, tulot nettona välillä jopa alle 2000€/kk (molemmat työssäkäyviä, minä osa-aikainen) , ja pystytään siitä joka kuukausi laittamaan ainakin 300€ säästöön. :whistle:

Asutaan kyllä "maaseudulla" vuokralla , mutta kaikki tarvittava on kivenheiton päässä, joten autoa ei tule kovinkaan usein käytettyä. Lainoja ei ole.
Paljonko teillä on vuokra? Meillä menee asumiseen ja lainoihin tonni ja säästöön menee 200 euroa kuussa :)

Ei taida 7,5 euron tuntipalkka siivoojalle olla tesin mukainen :/ Mulla tuntipalkka 9 ja risat ja miehellä 11 tai 12 euroa.

"poikia3"
Muutamat hyvintienaavat sekoittaa sitä tilastoa oikein mallikkaasti, harvalla on palkka joka olisi 2500€ nettona kuukaudessa tai enemmän.
No mulla on, ja yli. Miehellä vähän ali.

Keskipalkka kuitenkin on jo liki 3.000 eurossa, voi olla jo ylikin.

Suomalaisen keskipalkka on 2

Esim. omien lasteni luokalla, vanhemmat tienaavat keskipalkan verran tai enemmän. Paljon riippuu tietysti siitä, minkälaisissa tehtävissä työskennellään.

Uutisen mukaan enemmistö tienaa kuitenkin alle keskipalkan. Silti lähellä 1000 euroa oleva nettoansio, on millä mittapuulla tahansa pieni.

Vuokra meillä ei ole kuin 300€. Asutaan rivitalokaksiossa (58 neliöinen), josta maksamme veden ja sähkön käytön mukaan. Kuten voi huomata, paikkakunnittain asuntojen hinnoissa ja vuokrissa on hyvinkin paljon eroja. Meillä yksityinen vuokraisäntä.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Räpä;23424714:
Vuokra meillä ei ole kuin 300€. Asutaan rivitalokaksiossa (58 neliöinen), josta maksamme veden ja sähkön käytön mukaan. Kuten voi huomata, paikkakunnittain asuntojen hinnoissa ja vuokrissa on hyvinkin paljon eroja. Meillä yksityinen vuokraisäntä.
Aivan :) Me säästettäisiin tuossa tilanteessa varmaan lähemmäs tonni kuussa :D

Pelkästään sillä, että meillä lopetettiin tupakointi säästettiin kuussa melkein 300€.

Kaupan kassalla työskennellessä oppii myös ostoksista sen, että on ihmisiä jotka saavat 3-4 päivän terveelliset ruokaostokset 70 eurolla, ja myös niitä, joiden ostoksissa ei ole kuin päivän ruoka, saavat siihen palamaan sen 50€.

Tänä päivänä kun kaupassa kannattaa katsoa mitä sinne koriinsa lykkää.

että näin
olen osa aika työssä, saan 300€ +100€ lapsilisä kuussa josta menee lapsen päivähoitoon 190€ niin eipä siinä paljon hiphurraa huudeta kun ruokaa pitäis ostaa ja laskut maksaa

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;23429936:
olen osa aika työssä, saan 300€ +100€ lapsilisä kuussa josta menee lapsen päivähoitoon 190€ niin eipä siinä paljon hiphurraa huudeta kun ruokaa pitäis ostaa ja laskut maksaa
No tätä minä en usko ollenkaan. Ensinnäkin noilla tuloilla päivähoitomaksu on 0 euroa. Toiseksi tuohon saat varmasti asumistukea, ehkä soviteltua päivärahaa, toimeentulotukea, elatusmaksut...?

Yhteistyössä