Olemmeko me naiset niin kauheita OIKEASTI?

Tuntuu, että naisviha miesten keskuudessa on suurempaa kuin koskaan. Miesystäväni linkitti tänään riidan päätteeksi Facebookissa sekä tämän Suomalainen lihaa syövä heteromies - Miehen asema - YouTube että tämän Ruudolf - Vaimo Ongelmii Original - YouTube kertoen samalla, että laulut kertovat minusta ja naisista yleisesti. Tuntui pahalta ja otin kyllä itseeni.

Tiedän, että tuo tavallaan kuuluu rap-skeneen mutta olemmeko me naiset noin hirveitä oikeasti? Etenkin tuon "Suomalaisen lihaa syövän heteromiehen" biisin on moni linkannut tänään Facebookissa. Eikö miehet osaa itse katsoa peiliin?

Niin ja siis riita liittyi raha-asioihin.. Ehdotin, että mies maksaisi hieman enemmän yhteisistä kuluista, kun hän kuitenkin tienaa enemmän. Samalla ehdotin, että hän olisi useammin kotona perheensä kanssa, eikä joka viikonloppu kavereidensa kanssa baarissa..

Viimeksi muokattu:
Kuulostaapa ikävältä. En katso noita linkkejä, koska itsekin helposti pahoitan mieleni tuollaisista asioista. Olen kanssasi samalla linjalla, kyllä puolison pitäisi maksaa vähintään puolet kuluista ja mieluummin jopa enemmän, jos parempi palkka. Itse en ole pyytänyt puolta enemmän, mutta mieheni on itse sitä mieltä, että hänen kuuluu vastata enemmän kuluista. Minusta on kuitenkin hienoa, että mieheni sanoo, että on hyvä että minullakin on jotain säästöjä tilillä.

Palaten kuitenkin aiheeseesi, kuulostaa siltä, että miehesi ei ole vielä oikein sopeutunut perhe-elämään. Siihen, että perhe todellakin muuttaa koko elämän, olethan sinäkin varmasti joustanut paljon menoistasi ja mielihaluistasi. Hän tuntuu pitävän itsekkäästi kiinni omastaan ja kokee sinut uhkana, kun yrität viedä häneltä pois hänen harrastuksensa. Joillakin tämä baarissa ravaaminen on henkireikä, mutta ei sen tarvitsisi olla. Kavereita voi kai muutenkin nähdä? Mitäpä jos sopisitte, että joka toinen viikonloppu on varattu perheelle? Teette yhdessä jotain hauskaa; ulkoilua, ravintola... Rahaa siellä baarissakin kuluu, vois sitä omaan perheeseenkin käyttää.

Varmasti ärsyttävää tuollaisten naisviha -linkkien levittely. Se on kai hänen tapansa saada tukea kavereiltaan vaikeassa tilanteessa. Ikävää, että vääristää totuutta ja saa sinut huonoon valoon. Onko hänen kavereillaan perhettä? Se voi olla syy, miksi baareissa ravaa, kun kaveritkin tekee niin. Olisiko mahdollista, että hankkisitte ystäviä toisista perheellisistä ja näin hän saisi muita samassa tilanteessa olevia miespuolisia kavereita. Näin vois herran käytös muuttua, ehkä?

Yhteistyössä