OKT:n itse rakentaneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Paljonko meni rahaa, minkä kokoinen talo ja minkälainen? Onko joku pakettiratkaisu vai pitkästä tavarasta?

ja nimenomaan ne jotka ovat tehneet kaiken mahdollisen itse.

Mun kaveri rakensi miehensä kanssa itse, mies on rakennusinsinööri. Rakensivat 2 kerroksisen mansardikattoisen n.200 neliöisen talon ja saivat sen rakennettua vähän alle 200 000€.

meillä moderni talo, Kastellin runkotoimitus jossa teimme kaikenmuun itse paitsi perustustyöt, rungon kasaamisen ja sähkö+putkityöt.

350te meni rahaa ja mistään ei kyllä tingitty mutta se kilpailutus on kyllä kaiken a ja o. Ihan hirveitä eroja hinnoissa ja paljon haettiin tavaraa virosta + tilattiin ulkomailta.

En varmaan ole (taaskaan) ihan oikea vastaamaan, koska ei tehty ihan kaikkea itse (meille tehtiin aika isot maapohjatyöt rytötontille ennen kuin pystyttiin aloittamaan, maksoi mammonaa...) mutta itse talo tuli maksamaan n 250 000 ehkä, 400 neliötä. Siinä on kyllä sitten sähkötyöt yms mukana, ja ne teetettiin ammattilaisella. Pitkästä tavarasta tehtiin.

Jos kaikki kustannukset laskee niin meni varmaan 350 000, mutta siihen sisältyy sitten ne isot maatyöt, vesiliittymä ja maalämpösysteemit.

Meillä 150 neliöinen talo. Itse tehty pitkästä tavarasta. Rahaa palanut 150 000 euroa tähän mennessä, yläkerta vielä tekemättä, sinne varmaan menee noin 10 000 maksimissaan. :)

Tontti 22.000
Maatyöt: 17.000
Viranomaiskulut, liittymismaksut yms : noin 10.000
Rakennusvalvojan palkka: 2300e
Muut: 3000

Talo on täysin itse suunniteltu ja tehty omin voimin. Muutto toukokuussa. Hintaa yksin talolle muiden kulujen päälle tulee ehkä 195t.

260 neliötä yhdessä tasossa, lämmin autotalli 49 neliötä. Pitkästä tavarasta, runkoaineet jopa itse kaadettu. Maalämpö, tiilikate, kaksi takkaa ja puusauna. n. 200t euroa. Louhinta ja maatyöt ja sähkötyöt tehnyt ulkopuolinen, kaikki muut itse.

Yhteistyössä