Oksutaudin jälkeinen elämä... Uusavuton kyselee...

Villi viisikko

Aktiivinen jäsen
04.12.2006
3 360
0
36
Pikkuväki tuntuu olevan kunnossa, jee!

Ilta ja vielä yökin olivat kurjat mutta ainoa ketä väsyttää on äiti..
Noin klo 1 nukahtivat pienet ja tyttönen oksuili viimeisen kerran klo 3.

(yön tunteina sitä ehti pohtia kuinka pienet ovat vielä 4v:n peiton alta kurkkivat varpaat ja kuinka haavoittuvainen on kainaloon käpertynyt, oksun tuoksuinen 2.5v vielä onkaan )

Mutta se kysymys..
Minulla ja miehellä olisi pikkujoulu risteily lauantaina, minulle oikeastaan ihan sama pääsenkö mukaan vai en, mutta tuolle sairastaneelle pikkuväelle olisi tyttösen kummien johdosta tiedossa vaikka mitä ihanaa..
Uskallanko päästä heidät kummien matkaan lauantaina kun menisivät myös katsomaan yhtä vajaa puolivuotiasta vauvaa perheineen? (ja ti-ti-nallen taloon, heseen ja kaikkea muuta kivaa... )
Siinä ehtii olla 2 tervettä päivää välissä, vielä tartuttavat siinä vaiheessa?

Mielestäni oksennustauti tarttuu lähinnä pisaratartuntana,eli kun lapset ja lasten vaatteet on toki pesty ja puunattu niin ei käsittääkseni tartu.Nin luin siis jostain että jos oksennusta olisi lentänyt pieni pisara vaikka vessan kaakeliin niin elää siinä pöpö noin viikon!mutta ilmeisesti lapset menevät myös muualle hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
:hug:
En kyllä osaa vastata, mutta jaksuja halusin toivottaa.

Kiitos :)
Nyt ollaan jo voiton puolella, sairastaneita 5/7.
Vain vauva ja 13v jäljellä..
13v oli isällään ti-ke, joten hän sairastunee tänä iltana tai ensi yönä..
Vauva toivottavasti säilyy terveenä, onneksi on isokoinen niin ei ihan niin helposti kuivu jos hänkin alkaa oksuilemaan.

Toivottavasti ymmärsit kirjoitukseni eli lapset jotka jo tervehtyneet eivät ainakaan tartuta,mutta jos joku vielä sairastumatta niin voi kantaa vielä pöpöjä elimistössää.Mutta eiköhän pahin vaara ohi,kyllä uskaltaa laittaa hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Toivottavasti ymmärsit kirjoitukseni eli lapset jotka jo tervehtyneet eivät ainakaan tartuta,mutta jos joku vielä sairastumatta niin voi kantaa vielä pöpöjä elimistössää.Mutta eiköhän pahin vaara ohi,kyllä uskaltaa laittaa hoitoon.

Tarkoitatko että pikkuväellä on vielä pöpöjä koska kaksi on sairastamatta, vai että vielä sairastamattomilla on pöpöjä?
*hivenen yksinkertainen*

Vielä sairastamaton 13v on menossa isälleen vkl, ja nytkin lähtee normisti kouluun, vauva menee anopille mikäli on terve, jos hän sairastaa niin jään ehdottomasti kotiin.

No, mun mielestä kyllä aivan hyvin vois mennä kummien mukaan, ei ne enää tartuta. Eikä nämä kaksi (vauva+ 13 v.) välttämättä sairastu ollenkaan, joten en sen takia jättäisi lapsia kaikesta kivasta pois.

Juu tarkoitin just että 13vuotiaalla ja vauvalla voi olla pöpöjä elimistössä mutta ei siis välttämättä.Mutta jos 13v. sairastuu niin eiköhän iskä pärjää ja vauvahan voi pysyä terveenä,mutta sairastaneet lapset eivät enää kanna pöpöjä elimistössään.Hauskaa pikkujoulua!

Yhteistyössä