oksitosiinin laitto

Ottiko teille muille joille laitettu kanyylin?kautta käteen oksitosiinia synnytyksesssä sen laitto kipeää?mulla otti!vaikka ei tietty mitään synnyt.verrattuna mut mietin onko siitä kiinni miten se laitetaan ja kuka laittaa... :whistle:
 
Voi hyvinkin olla on kiinni siitä kuka laittaa.
En kyllä muista että mun kohdalla se olis sattunu. Tais sitte se laittaja ajoitti just supistuksen kohdalle etten huomannut piikin kipua...

Mutta ainakin kun verikoetta otetaan kyynärtaipeesta niin olen huomannut eri näytteenottajien välillä eroja. Joku osaa ottaa tosi nätisti ettei satu ja ettei muodostu mustelmaa, ja jonkun laittama piikki sattuu kovasti ja käsi on myös sen näköinen.
Meinaan kokemusta löytyy!
 
Ei se kanyylin laitto kyllä nipistystä enmmän tuntunut. Jos ne etsii suonta sit voi tehdä ilkeetä. Oksitosiinia sain mut en tiedä missä kohtaa ja miten paljon. vaikka kyllä sen sit suppareina tuns. Toisilla voi olla herkempi iho ja siks neula tuntuu ikävälle kun pistetään.
 
Laittajasta se taitaa olla kiinni. Mulle laitettu kanyyli monia kertoja ja joskus sitä ei juuri edes huomaa, toisinaan taas tuntuu aika ikävältä. Ja voihan se riippua omastakin mielentilasta. Myös jälkikäteen huomaa eroja jotka varmaan riippuu laittajasta - joskus ei jää mitään jälkeä ja joskus on ollut kamala mustelma.
 
Mikä on kanyyli? Mulle annettiin oksitosiinia niin että neula laitettiin tohon kämmenselkän, onko sama kuin kanyyli? Mulle se ainakin sattui kamalasti, kun monta kertaa tökitiin ja kumpaankin käteen yritettiin laittaa. Se kätilö ei sit saanut sitä laitettua vaan anestesia lääkäri joutui laittamaan sen itse.
 

Yhteistyössä