oksennuksen haju 11 kk ikäisen suussa, normaalia???

17.06.2007
152
0
16
Meidän tytöllä on ollut käytössä n. puolen vuoden iästä Almiron suolioireiseen maitoallergiaan. Nyt n. kuukauden verran on tytön suussa haissut oksennuksen haju, jota esiintyy myös pitkän ajan päästä syömisen jälkeen. Hampaita harjataan, että ei pitäisi olla kiinni siitä. Tytölle on tullut taas ns. mukaan kuvioihin hikka, mitä esiintyy paljon ennen erit.korvikkeelle siirtymistä. Voiko tuo reflux olla jotenkin pahentunut tms.? Välillä on pulauttelutkin, mikä loppui aiemmin tuon korv. aloittamisen jälkeen. Mietin, että en kai tyttöä ylisyötä, mutta ihan normaaleita ikäisensä ruokamääriä syö (nla:n mukaan) ja ollaan kyllä syöttäminen lopetettu siihen, kun pää alkaa vispata puolelta toiselle, että kiitos ei enää.

Voiko tuohon pahanhajuiseen hengitykseen, oksennuksen hajuun olla muu syy kuin reflux?

Mulle tuli ihan samat jutut mieleen, kun Krisulla. Kyllä tuo oksennuksen haju viittaa refluksiin ja lisänä on hikkaa. Ilmeisesti tuota oireilua on ollut ennenkin allergiaan liittyen, joten voisi olettaa korvikkeen muuttuneen sopimattomaksi tai kiinteissä joku mättää. Olettaen, että refluksi on allergiaoireena, koska noita allergioita siis on jo todettu.

Pulauttelu, refluksi, hikka, itkuisuus (siis monen monta tuntia yhteensä vrk:n aikana, ummetus/ripuli, huonot unet, tiesminkälaiset ja pahanhajuiset ulosteet mm.

Tarkkailen tilannetta ja katsotaan löytyykö syytä kiinteistä tai onko sitten tuota maito...Mietin vain kuinka TAYSissa lähtevät toista erit.korviketta kokeilemaan, sieltä kirje muutama kuukausi sitten, että ei mitään kontrollin tarvetta tod.näk. tule olemaan, että maitoallergia on ohi 1.5 ikävuoteen mennessä. Syksyllä pitäisi ruveta jo kokeilemaan (neiti nyt 11 kk) kananmunaa ja tavallista maitoa.

Kiitokset vastauksista. Ja NallePuh82, peesaan muita ja sanon, että suurenmoista työtä teet täällä neuvottomia auttaen.

Kiitos paljon, en nyt tiedä olenko itsekään mikään paras "neuvomaan", mutta aika monta juttua on tullut tyhmyyksissään tehtyä vaikeimman kautta ja monta juttua matkan varrella tullut kokeiltua. Yksi ehdottoman hyvä neuvo mun mielestä on hankkia hyvä allergologi. Itse olen niiiiiin pettynyt sairaalan toimintaan, ettei ole mitään rajaa. Meillä homman pelasti pätevä yksityinen, kun ymmärsin vihdoin sellaiselle lapsen kanssa hakeutua.

Yhteistyössä