Okei, se oli minun lapseni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin pienenä matkapahoinvoiva. On tullu oksennettua junaan ja vaikka minne.. Sen muistan, että mummon kans olin junassa. Just kuulutettiin se paikka mihin meidän piti jäädä ja silloin mä oksensin. Mummo oli ihan hädissään et mitä tekee ku pitäis siivota ja lähtee junasta. Siinä vieressä istui joku kiva täti joka sanoi että menkää te, hän siivoaa :)

Naurukohtaus, hommaa apteekista sellaisia matkapahoinvointi pillereitä. Ne auttoi ainakin mua.

meillä just viimeviikolla kn lapsi oli kuumeessa eikä kunnon ruoka maistunut, niin annoin vähän sipisä, suolakeksiä et jotai menis alas niin tietenki heti oksensi.

juhlien alla pitää aina muistaa joko ottaa omat ruoat jos juhlissa ei oo kunnon ruokaa, muute menee kyllä oksenteluks :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
"Kiva" kuulla että vastaavia juttuja on sattunut muillekin :D

joo anoppilassa keskelle kauppakeskusta..siivojat ryntäs..
täällä nippanappa kerettiin linjurista pihalle ja :x laatta lens pojalla..sillon tais olla 4 tai 5v..Ja tarhassa kesken ruokailun siihen pöydälle.
Migreenin takia kaikilla kerroilla..ei mitään etukäteen sanonut vaan lenti kaaressa.

Alkuperäinen kirjoittaja vipititi:
Mä menin kerran kauppaan ja siellä olli kassa siivoamassa jonkun paskoja lattialta :0

Hyi helv :x

olen itse nähnyt kuin tapahtuu....
:x prisman leluosastolla.....

Prismassa näköjään sattuu ja tapahtuu :saint:

Mua jäi kiinnostamaan että MITEN siellä voi olla pjaskaa lattialla :o ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pampelsson: eihän teillä oo samaa vaivaa mitä meillä, et jos ei oikee kunnon ruoka maistu vaan napsii pientä niin sit tulee helposti huono olo ja oksentaa?

esim meillä on lapsi oksentanu mm.hautajaisissa,synttäreillä,juhannuksena,uutenavuotena ym. eli aina kun on ollu herkkuja tarjolla :/

Kuulostas refluksi vaivalta. Eli ne kevyet herkut närästää ja nousee ylös ruokatorvea. Monesti auttaa kun syöttää jotain raskaampaa päälle, esim. puuron tai leivän tai viilin.

ap:n tapauksessa saattoi olla kyse ihan kuumuudestakin, että kaupassa tuli kuuma ja alkoi oksettaa. Tosin jos on yölläkin oksentanut aikaisemmin, niin kyllä siellä vatsassa jotain häikkää on. Oisko syönyt jotain pilaantunutta, joka vaivaa vatsaa. Taai onko lääkekuureja? Liittyykö oksentamiseen tietty ruoka-aine?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä menin kerran kauppaan ja siellä olli kassa siivoamassa jonkun paskoja lattialta :0

Niinpä, vähän kiinnostaisi, mut toisaalta en tiedä tahdonko kuulla :o

näin siis itse tämän miten tapahtui... eräs romanipoika veti housut kinttuun ja kakkasi lattialle...kävin sitten myyjälle ilmoittamassa.

No kyllä muaki kiinnostais tietää, jos oisin pari minuuttia aiemmin tullut paikalle niin tietäisinkin. Kyseessä muuten myös Prisma :D
Ehkä vieressä olevalla alkolla jotain osuutta asiaan, tosi paljon tullut alkkiksia pyörimään sen kaupan lähettyville.
Kerran olin kassajonos kun edellä oleva siistin oloinen nuori mies alkoi höyryään jotain sille kassalle, huomasin et oli ihan aineissa/viinapäissään ja vaaleissa sortseissa iso ruskea läikkä persuksen kohdalla :x

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
ap:n tapauksessa saattoi olla kyse ihan kuumuudestakin, että kaupassa tuli kuuma ja alkoi oksettaa. Tosin jos on yölläkin oksentanut aikaisemmin, niin kyllä siellä vatsassa jotain häikkää on. Oisko syönyt jotain pilaantunutta, joka vaivaa vatsaa. Taai onko lääkekuureja? Liittyykö oksentamiseen tietty ruoka-aine?

Ei oo lääkettä saanut koskaan, eikä oo näissä kahdessa tapauksessa syönyt mitään pilaantunutta (syönyt samoja ruokia kun me muutkin ). En keksi mikä ruoka-aine tähän voisi liittyä kun syö päivittäin aika samoja ruokia ja kuitenkaan ei ole oksennellut.
Mä vähän luulen et tohon eiliseen oli ehkä syynä kuumuus. Oli toppahaalarissa (joka oli kyllä auki ) eikä pipoa päässä tms.
Ton edellisen kerran taas kuvittelin et kun tyttö tekee hampaita ja tunkee sormet niin syvälle suuhun et jos sitä samaa teki silloin sängysssään. Oli siis oksentanut ihan hiljaa ja yskimättä, ettei edes kuultu sitä. Aamulla vasta huomattiin että oli oksennusta sängyssä :ashamed:

Kuopus oksenteli pienempänä kaupoissa, esim. cittarissa pari kertaa. Ei keksitty aluks syytä, mutta sitten tajuttiin että tulee pahoinvoivaksi ostoskärryissä. Samainen lapsi oksentaa autoon myös lyhyilläkin matkoilla jos on liian kuuma. Pidemmillä matkoilla nuo molemmat oksentaa kaaressa koko matkan, siksi me aina reissataan mökillekkin öisin, kun lapset nukkuu takapenkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Kuopus oksenteli pienempänä kaupoissa, esim. cittarissa pari kertaa. Ei keksitty aluks syytä, mutta sitten tajuttiin että tulee pahoinvoivaksi ostoskärryissä. Samainen lapsi oksentaa autoon myös lyhyilläkin matkoilla jos on liian kuuma. Pidemmillä matkoilla nuo molemmat oksentaa kaaressa koko matkan, siksi me aina reissataan mökillekkin öisin, kun lapset nukkuu takapenkillä.

Hui kamala :o
Aikamoinen projekti varmaan aina se lähteminen jos molemmat lapset vieläpä harrastaa matkapahoinvointia!

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:

Hui kamala :o
Aikamoinen projekti varmaan aina se lähteminen jos molemmat lapset vieläpä harrastaa matkapahoinvointia!

Juu onhan se. Ja kun matkapahoinvointi lääkkeitä ei saa antaa alle 5v ja esikoinen taas ei pysty nielemään mitään lääkkeitä, oksentaa heti ulos. Meillä on aina matkoilla iso kasa muovipusseja ja talouspaperia, niin ja vaihtovaatteita. Esikoinen osaa jo ennakoida tilanteen ja kertoo ajoissa, että voidaan pysähtyä. Joka reissun jälkeen kuitenkin joudutaan aina pesemään takapenkki ja turvaistuin :(. Tuon takia me ei käydäkkään mökillä kuin kerran vuodessa.

Enpä voi olla kertomatta..

Me ajeltiin kerran kohti "pappalaa" ja matkalla pysähdyttiin kahville...
Ja esikko, joka silloin oli n.4v, oksensi kesken kaiken siihen KAHVILAN PÖYDÄLLE!! JA VALTAVAN MÄÄRÄN!! ilman ennakkovaroitusta.... raukalle oli tullut huono olo muttei ollut kerennyt sanoa mitään kun jo pulpahti :| Kauheen noloa, tai eihän se noloa toisaalta ole, minkäs näille voi. Pienen puolesta vain harmitti kun huomasi että häntä kyllä tilanne nolotti valtavasti. Mutta jälkikäteen on yhdessä naurettu aikas paljon! Viereisessä pöydässä istui mies jolla oli ruoka-annos edessään, hän jatkoi ilme värähtämättä syömistään, ei jostain syystä vilkaissutkaan meihin päin..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Meidän 3-vee oksensi kerran autoon ihan ennaltavaroittamatta. En tajua miksei sen ikäinen osannut ilmaista huonoa oloaan. Ihan rauhassa ensin höpötteli ja jutteli ja ihan virkeänä vieläpä ja sitten ykskaks vaan laatta lentää ja koko auton sisustus meni oksennukseen. :x

No minä olin jo yli 10v kun auton takapenkillä istuessani oksensin isäni niskaan tiosta noin vain. Mitään ennakko-oireita ei ollut, se vaan tuli kuin tykin suusta. Ei siinä ehtinyt ilmaista huonoa oloa kun se tuli mullekin kun salama kirkkalta taivaalta. :D

Yhteistyössä