Okei, sanokaa vaan että valitan turhasta.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mutt siis, mä olen oikeasti nyt aika loukkaantunut: mun veljen pojalla on ristiäiset tänään, eikä meitä ole kutsuttu. Veli jätti mainitsematta kokonaan, varmaan tarkoituksella, etten loukkaantuisi kun en tiedä päivää ollenkaan. Mutta sen vaimo kertoi sitten eilen juhlista, kertoi juhlavieraiden lukumäärät jne yleistä, mutta ei kutsunut sanallakaan meitä mukaan. Tää sama oli silloin kun niiden esikoistyttö sai nimen: vaimon perhe ja suku oli paikalla, mutta meistä ketään ei. Nyt taas sama juttu. Mä ymmärrän kyllä että iso porukka meitä olisi jos kaikki pitäisi kutsua, mutta ei veli oo silleen väleissä enää kun mun ja meidän isän kanssa, joten oisko ollut niin paha kutsua edes meidät? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn81:
meillä ei ollut ristiäisissä kun kummit ja isovanhemmat..

Joo, mä tajuaisin jos näin olisi. Mutt heille on tulossa vaimon vanhemmat, veli, veljen tyttöystävä, kavereita jne jne...



Alkaa niin veetuttaan tää homma: kyll apu kelpaa, aina. Mutta ei tuu mieleenkään että meidät voisi joskus pyytää johonkin mukaan..
 
entäpä jos veljesi perheessä on tilanne, että vaimo päättää asiat ja veli myöntyy perherauhan säilyttämiseksi. ja ei sit ilkeä kertoa sukulaisille että on hiukan tossun alla. meinaan vaan, et kyllä meidänki suvussa on näitä vaimoja, avokkeja ja sussujan piisaa!! näissä tilanteissa vaan pitää ymmärtää tätä simputettua eikä kantsi loukkaantua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn81:
meillä ei ollut ristiäisissä kun kummit ja isovanhemmat..

Joo, mä tajuaisin jos näin olisi. Mutt heille on tulossa vaimon vanhemmat, veli, veljen tyttöystävä, kavereita jne jne...



Alkaa niin veetuttaan tää homma: kyll apu kelpaa, aina. Mutta ei tuu mieleenkään että meidät voisi joskus pyytää johonkin mukaan..

mä ilmoitin kyllä muulle suvulle miksi heitä ei kutsuta eli haluttiin pitää suht.pienet ristiäiset..kummit ja isovanhemmat niin meitä oli yli 10henkee
 
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
entäpä jos veljesi perheessä on tilanne, että vaimo päättää asiat ja veli myöntyy perherauhan säilyttämiseksi. ja ei sit ilkeä kertoa sukulaisille että on hiukan tossun alla. meinaan vaan, et kyllä meidänki suvussa on näitä vaimoja, avokkeja ja sussujan piisaa!! näissä tilanteissa vaan pitää ymmärtää tätä simputettua eikä kantsi loukkaantua.

Todennäköisesti onkin vähän näin. Tiedän että niiden avioliitossa on ollut ongelmia, ja riitojen välttämiseksi veli antaa periksi, vaimolla kun on taipumusta pahaankin nassutukseen (oon ihan henkkoht kuullut ja ollut paikalla useaan otteeseen, eli tää ei oo vain veljen näkemys asiasta).

Mutta kyll mä ihmettelen sitä veljen vaimoakin. Mä olen kassikaupalla roudannut niiden muksuille vaatetta jne, antanut omia odotusvaatteita ja sitä rataa. Mutt ehkä se on sitt oma vika: ett olen antanut. Tai ett odottaisin olevani osa niiden lasten elämää. En mä tiedä. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Sano asiasta suoraan, niin pääset tuostakin veetuttuksesta yli ;)

En mä halua veljelle sanoa, sillä on muutenkin ajoittain vielä tosi vaikeaa (on toipumassa alkoholismistaan jne) ja sen vaimo ottaisi nokkiinsa, soittaisi koko suvun läpi ja kertoisi että mä olen sanonut kurjasti jne.. Joten onko sitten sen arvoista?? Kunhan kiristelen itsekseni. :/
 
meilläkin pidettiin pienellä porukalla ristiäiset. Pääasiassa vain "kummit ja mummit". Mieheni veli ei kuulu kirkkoon eikä voinut näin ollen olla kummina, ei silti olisi tullut mieleenikään jättää kutsumatta avopuolisonsa kanssa!? Vaikkei hirmuisesti ollakaan arjessa tekemisissä, on "veri vettä sakeampaa" kuitenkin.
Ymmärtäisin, jos taustalla olisi perheongelmia, mutta jos kaikki suht ok, en ymmärrä miksei omia sisaruksia kutsuta. Jos syynä tosiaan, että veljesi niin pahasti tossun alla, juttelisin avoimesti.
 
ota asia siltä kannalta, et tosi makeeta kun ei tarvitse tuhlata kaunista kevätpäivää istumalla suntiksissa veljen vaimon bimbojen sukulaisten tyhjäpäisessä seurassa. ei tarvitse vaivaantua myötähäpeästä mitä tollaset bimbot koko aika levittävät ympärilleen. ei tarvitse yrittää epätoivoisesti nostaa keskustelujen tasoa vain huomatakseeen et taas toi veljen anoppi määkäsi ja vesitti koko laadun. sen sijaan saa vötkytä kotona oman perheen kanssa yövaatteissa niin kauan kuin haluaa, syödä ihanan pitkän aamiaisen kaikessa rauhassa. saa katsella kiireettömästi komeaa miestänsä ja kauniita lapsiansa. saa kuunnella korvat auki miehen älykästä jutustelua ja lasten viisaita huomioita. saa lähteä käymään oman perheen kesken vaik hampparilla ja jätskillä. saa siis nauttia omasta perheestään.

(ps. mullaki on mies ja pienet lapset, niin että todellisuus on mullaki tiedossa, mutta siitä ei kantsi välittää siitä todellisuudesta, ja onhan se joskus totakin mitä tossa yllä kirjotin....)
 
Minun äitini meni vast ikään naimisiin ( uudelleen) 50 vuotiaana . Asun perheeni kanssa toisella paikkakunnalla . Olen ainoa lapsi ! Joka tapauksessa sain tekstarin äidiltäni kyseisenä iltana häistään . Jonne koko muu suku oli kutsuttu ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja viekku vielä:
ota asia siltä kannalta, et tosi makeeta kun ei tarvitse tuhlata kaunista kevätpäivää istumalla suntiksissa veljen vaimon bimbojen sukulaisten tyhjäpäisessä seurassa. ei tarvitse vaivaantua myötähäpeästä mitä tollaset bimbot koko aika levittävät ympärilleen. ei tarvitse yrittää epätoivoisesti nostaa keskustelujen tasoa vain huomatakseeen et taas toi veljen anoppi määkäsi ja vesitti koko laadun. sen sijaan saa vötkytä kotona oman perheen kanssa yövaatteissa niin kauan kuin haluaa, syödä ihanan pitkän aamiaisen kaikessa rauhassa. saa katsella kiireettömästi komeaa miestänsä ja kauniita lapsiansa. saa kuunnella korvat auki miehen älykästä jutustelua ja lasten viisaita huomioita. saa lähteä käymään oman perheen kesken vaik hampparilla ja jätskillä. saa siis nauttia omasta perheestään.

(ps. mullaki on mies ja pienet lapset, niin että todellisuus on mullaki tiedossa, mutta siitä ei kantsi välittää siitä todellisuudesta, ja onhan se joskus totakin mitä tossa yllä kirjotin....)

ihanasti kirjoitettu. Todella, joskus se on tuollaista. :heart:

mutta ei tänään: tämä asunto on täynnä muuttolaatikoita, mies karkasi töihin ja palaa ehkä huomenna illalla, ja mun pitäisi olla nyt tehokas, kun vauva on päikkäreillään.... :xmas:

 
Ei kyllä ole tasapuolista vaimon sukua käsketään veljesi sukua ei.Kummaa touhua.Loukkaantuisin.Miksi ei veljesi puutu tuohon asiaan? Jos kerran vaimon sukua käsketään eikös yhtälailla miehenkin.Tuntuu kuin tuo vaimo määrää kaikesta
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä