Ok-talo/rivari/krs-talo

  • Viestiketjun aloittaja Kiulu
  • Ensimmäinen viesti
Kiulu
Miksi asutte niinkuin asutte; haluisitko asua muussa kuin nykyisessä asuintlilassanne? Me asutaan ok-talossa, ja joskus kaipaan rivariin kun noita pihahommia on niin paljon :ashamed: Muutoin on kyllä kiva kun on oma piha ja oma rauha.
 
Keittiönoita
Rivarissa asun ja olen tyytyväinen. En ole mikään viherpeukalo, mutta pienen pihani oleellinen juttu onkin hiiligrilli. Talvet voisin asua kerrostalossakin, mutta kesällä on pakko saada grillattua ruokaa.

Omakotitalossakaan ei olisi mitään vikaa, mutta jonkun sortin remonttireiska sinne varmasti pitäisi ottaa kaveriksi asumaan.
 
Ostettiin vuosi sitten omakotitalo. Molempien haaveena on ollut omakotitalo ja vihdoin löyty tälläinen "just meidän" paikka, tykätään asua tässä todella paljon! :heart:

Tätä ennen asuttiin kerrostalossa ja sitä ennen rivarissa...
 
Tytsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 16:45 Lumiina kirjoitti:
Ostettiin vuosi sitten omakotitalo. Molempien haaveena on ollut omakotitalo ja vihdoin löyty tälläinen "just meidän" paikka, tykätään asua tässä todella paljon! :heart:

Tätä ennen asuttiin kerrostalossa ja sitä ennen rivarissa...
Joo, varppina osaa arvostaa ok-asumista kun on kerrostaloasumisen ilot saanut kokea... :whistle:
 
EpätoivoisenRento
Kaikki assumismuodot koettu ja kyllä ok-talo on paras vaikka toisinaan tuntuu että piha on riipinraapin ja sisälläkin tarvis nikkaroida. Jos johonkin tästä muuttaisin niin ok-taloon maaseudulle (lkuka ne pihahommat sit siellä kerkiäis tekeen :eek: )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 16:40 Kiulu kirjoitti:
Miksi asutte niinkuin asutte; haluisitko asua muussa kuin nykyisessä asuintlilassanne? Me asutaan ok-talossa, ja joskus kaipaan rivariin kun noita pihahommia on niin paljon :ashamed: Muutoin on kyllä kiva kun on oma piha ja oma rauha.
Muutettin kunnan vuokra-asunnosta (kerrostalo)59m2 omaan rivarikolmioon..On täällä kivempi kun on rauhallisempaa ja oma takapiha. :)

Sitten joskus kun on lapsia niin olisi varmaan mukavampi lapsille että muutetaan ok-taloon,mutta sen näkee sitten kun niitä on. :whistle:
 
Asumme rivarissa, minulle tämä sopi hyvin. Kokemusta on rivi- ja kerrostaloasumisesta.


Tämä yhdellä oven avauksella lasten kanssa ulos tekee asumisen mielestäni rivarissa kerrostaloasumista helpomman.

Kesällä oma pieni piha ja grilli on meillekin tärkeä juttu, etenkin se grilli :p

Omakotitaloasumisesta ei ole kokemusta, ajatuksena se olisi tavallaan hokuttava. Mutta minä en ole mitään remonttiraisa ainesta,eikä miehenikään mikään remonttireiska, joten ei olisi ehkä kuitenkaan meidän juttu.

Vapaus naapureista kyllä ajatuksena houkuttaisi. Meillä on tosin valtaosin mukavia naapureita, se epämukava asuu vaan meidän seinämme takana :\|
 
Tytsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:48 Ultramariini kirjoitti:
Asumme rivarissa, minulle tämä sopi hyvin. Kokemusta on rivi- ja kerrostaloasumisesta.

Vapaus naapureista kyllä ajatuksena houkuttaisi. Meillä on tosin valtaosin mukavia naapureita, se epämukava asuu vaan meidän seinämme takana :\|
sepä se on noissa krs- ja rivaritaloissa; naapureitaan ei voi valita mutta silti niitten kanssa pitää elää.. :\|
 
Vaikka mä väliin kihisen kiukusta ton yläkerran taliaivon kanssa niin en vaihtaisi juuri tässä elämäntilanteessa: kerrostalo on näillä rahoilla, näiden lasten ja töiden kanssa juuri hyvä. Mutta mä haaveilen talosta, tai paritalon puolikkaasta. Sitten joskus.
 
tällä hetkellä asutaan rivitalossa, ihan ok muuten mutta kun noita naapureita ei voi valita...... Kerrostaloon en mene enää kuin pakosta. Noin kahden viikon päästä olisi muutto omakotitaloon :) Vähän jännittää että mitenkähän menee, hommaa on kuitenkin aika paljon enemmän kuin rivarissa. No, mutta se on kuitenkin meidän perheen unelma että päästään omaan kotiin. Nyt se sitten toteutuu =)
 

Yhteistyössä