Oiskohan ok pitää lasten kaverisynttärit hieman ennakkoon

Synttärit juhannuksen aikaa molemmilla ja joskus silloi pidetään sukulaissynttäritkin sitten. Ei kuitenkaan juhannuksena, jos joku sitä pelkää. :D

Mutta oisko helpompi/mukavampi pitää kaverisynttärit joskus toukokuun lopulla tai kesäkuun alussa niin ei ainakaan kukaan ole missään kesälomareissussa tms? Vai onko se ihan tyhmä idea?
 
vieras
Pojalla synttärit syksyllä ja pidetään jo ensi kuussa sen takia, että muutamme pois paikkakunnalta juuri syksyllä synttäreiden aikoihin. Ei välttämättä ole ehtinyt tutustumaan kavereihin niin täällä pidetään kaverisynttärit.
 
Kyllä monet tekee tolleen, ei siinä mitään jos kaverisynttäreitä haluaa pitää.

Meillä esikoinen on syntynyt heinäkuun alussa eikä koskaan oo pidetty kaverisynttäreitä
( täyttää nyt 8v ),
Syy on juurikin se, et lähes kaikki lon lomalla tuolloin. Itse oon kokenut jotenkin höhläksi pitää juhlia toista kuukautta ennen tai jälkeen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Kyllä monet tekee tolleen, ei siinä mitään jos kaverisynttäreitä haluaa pitää.

Meillä esikoinen on syntynyt heinäkuun alussa eikä koskaan oo pidetty kaverisynttäreitä
( täyttää nyt 8v ),
Syy on juurikin se, et lähes kaikki lon lomalla tuolloin. Itse oon kokenut jotenkin höhläksi pitää juhlia toista kuukautta ennen tai jälkeen...
No tämä on eka kerta, kun lapset tahtoo kaverisynttärit. Täyttävät 7v ja 5v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Kyllä monet tekee tolleen, ei siinä mitään jos kaverisynttäreitä haluaa pitää.

Meillä esikoinen on syntynyt heinäkuun alussa eikä koskaan oo pidetty kaverisynttäreitä
( täyttää nyt 8v ),
Syy on juurikin se, et lähes kaikki lon lomalla tuolloin. Itse oon kokenut jotenkin höhläksi pitää juhlia toista kuukautta ennen tai jälkeen...
Minä kanssa mietin mitä tekisin keskimmäisen (4.7. 5v) synttäreiden kanssa. Hän haluaa ensimmäiset kaverisynttärit, ja pitäähän ne järjestää koska isosiskokin sai ensimmäiset kaverisynttärinsä 5-vuotiaana. Voi olla että pidämme synttärit elokuussa.
 
Hp
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
no minusta vaan on ni että synttärit vietetään sioin kun ne ovat. eikä kuukautta tai kahata etukäteen tai jälkikäteen.
No mielipiteensä kullakin, mutta onneksi kaikki saavat tehdä niin kuin haluavat ja parhaaksi katsovat.

Meillä lasten synttärit osuvat aina vappuun tai äitienpäivään ja elokuun marja-aikaan, joten yleensä kukaan sukulaisista ei pääse juhliin ja lastensynttäreitäkin on vähän tylsää järjestää äitienpäivänä tai vappuna vai kuinka??

Kyllä mun mielestä voi ihan hyvin pitää synttärit toukokuun lopulla varsinkin jos on koululaisesta kysymys, niin saa paremmin kavereihin yhteyden eivätkä ole vielä lomille lähteneet.

Meillä elokuussa syntyneen synttäreitä taas joudutaan tulevaisuudessa varmaan lykkäämään parilla viikolla, että on koulu ehtiny alkaa ja kaikki kaverit palata lomilta kaupunkiin.
 
Veljeni on syntynyt joulukuun lopussa ja äitini käytti aina tekosyynä sitä, että kun synttärit on niin lähellä joulua ja ne jää joulun "jalkoihin". Eli eipä pahemmin pitänyt synttäreitä. Kaverisynttärit tais olla ainakin välillä, en muista oliko joka vuosi. Mutta sukulaissynttäreitä ei kyllä ollut. Minusta tuo on vain tekosyy omalle laiskuudelle. Jos oma lapseni olisi syntynyt joulun lähellä tai vaikka aattona niin synttärit pidettäis sitten vaikka joulukuun alussa. Ja näin ovat toimineet kaikki ystävämme, joilla on lasten synttärit joulun aikaan. Osalla jopa tosiaan iha jouluaattona se oikea päivä. Eipä ole kukaan käyttänyt joulua tekosyynä jättää synttärit väliin.
 
Mulla on synttärit keskellä heinäkuuta ja koska vietettiin aina koko kesä mökillä niin eihän mulla ikinä ollu kaverisynttäreitä. Harmitti!!!
Tollanen pari viikkoo suuntaan tai toiseen nyt ei oo mitään. Tottakai voitte pitää jos lapsi haluaa!
Mun pikkuveli taas on syntyny niin, et se ois voinu pitää kaverisynttäreitä mut eihän se mokoma halunnu |O Arvatkaa ottiks sekin mua pienenä päähän kun mä oisin tosissaan halunnu :kieh:
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
no minusta vaan on ni että synttärit vietetään sioin kun ne ovat. eikä kuukautta tai kahata etukäteen tai jälkikäteen.
Eli siis on ok kutsua juhannuksena ja sitten itkettää lasta, kun kukaan ei pääse?
ei kaikki oo juhannuksena maailmalla . se on sitten voi voi. Eikähän nitä synttäreitä kerki aikuisenakin juhlia riittävästi.
elämään kuuluu myös pettymykset. eihän kaikilla ole kavereitakaan yhtä monta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
no minusta vaan on ni että synttärit vietetään sioin kun ne ovat. eikä kuukautta tai kahata etukäteen tai jälkikäteen.
Eli siis on ok kutsua juhannuksena ja sitten itkettää lasta, kun kukaan ei pääse?
ei kaikki oo juhannuksena maailmalla . se on sitten voi voi. Eikähän nitä synttäreitä kerki aikuisenakin juhlia riittävästi.
elämään kuuluu myös pettymykset. eihän kaikilla ole kavereitakaan yhtä monta.
Voi luoja näitä mielipiteitä. :LOL: :LOL: Ja elämään kuuluu sekin ettei pienten ihmisten tarvi aikuisten aivottomuuden takia suotta kokea ihan typeristä syistä pettymyksiä vaan ne synttärit voi tosiaan pitää sen verran ennalta.

Ja sitten jos aikuinen järkkää synttärit niin sanotaan, että eihän aikuiset nyt enää mitään synttäreitä pidä. :LOL:
 

Yhteistyössä