Oisko teistä järkevää?? (visalaskusta)...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla ja miehellä on molemmilla visat ja kk. maksetaan 10% kokonaissummasta aian pois siis kk. Nyt muutaman jutun takia visoja on tullut/joutunut käyttämään niin,että joudutaan nyt maksamaan kk. liian paljon, siis ei ole oikein varaa maksaa kerralla niin paljon kk.
Ymmärsköhän nyt ketään....:O??

Mietin että oisko järkeä ottaa pankista lainaa ja maksaa kaikki viast pois ja hävittää visa kortit ja hankkia vaikka electronit....? Ja lyhentää sitten sitä pankkilainaa pienemmällä summalla kk.

Jos me tästä visasuosta selvitään emme IKINÄ hanki enää visaa!!!

aloittaja
[QUOTE="vieras";22440942]Ei auta kuin säästää joululahjoissa ja maksaa tuota.

10%/kk ei ole kyllä paljon yhtään, mutta sen varmaan tiesittekin.[/QUOTE]

No ei se auta edes säästää joululahjarahoista kun niihin nyt ei muutenkaan ole laittaa rahaa....:/ Ja visalaskut tulee joka kk. ja ne on isoja... Että mielummin maksaisin kerralla ne pois ja lyhentäisin pankille vähemmän kk.

km
meillä ei ainakaa oo visaa eikä tuu, vaikka ne pankista on moneen otteeseen tyrkyttäneet. jos ei pankkikortilla pystytä maksaa ns. käteisenä nii sit ei osteta ollenkaa.

"vieras"
Ehdottomasti paras ratkaisu, jos vaan saatte lainaa. Kannattaa silti miettiä voisiko elää todella kituuttaen muutamia kuukausia, että saisi mahdollisimman äkkiä lainan pois. Ottaa tästä opiksi.Huomisen rahoja ei k

"mie"
järkevää on nyt pihistellä niin paljon kun mahdollista ja maksaa visat pois. siitä kenties oppii, että ei kannattaa visaa vinguttaa kun ei ole varaa..... nyt ei visassa ole edes kovin kova korko, pankin kulutusluotossa ei vältämättä ole yhtään sen pienempi ja pikkulainoja ei voi pankillekaa maksaa ihan vuositolkulla. Vai paljonko teillä sitä visavelka on? Paljonko lyhennätte kk?

aloittaja
[QUOTE="vieras";22440990]Ehdottomasti paras ratkaisu, jos vaan saatte lainaa. Kannattaa silti miettiä voisiko elää todella kituuttaen muutamia kuukausia, että saisi mahdollisimman äkkiä lainan pois. Ottaa tästä opiksi.Huomisen rahoja ei k[/QUOTE]

No ollaan tässä jo kituutettu jo jonkin aikaa... Ei vaan saada millään maksettu niitä näin pois.... Kun sitten tulee se tilanne että on ihan pakko sitä taas käyttää et saa ostettua ruokaa:(

aloittaja
[QUOTE="mie";22441030]järkevää on nyt pihistellä niin paljon kun mahdollista ja maksaa visat pois. siitä kenties oppii, että ei kannattaa visaa vinguttaa kun ei ole varaa..... nyt ei visassa ole edes kovin kova korko, pankin kulutusluotossa ei vältämättä ole yhtään sen pienempi ja pikkulainoja ei voi pankillekaa maksaa ihan vuositolkulla. Vai paljonko teillä sitä visavelka on? Paljonko lyhennätte kk?[/QUOTE]

molempien on yhteensä n. 4000e. ja molemmat joutuu niitä maksaan n. 200e. kk. pois....

"vieras"
Meillä sama tilanne. Yritetään vaan maksaa ainakin ne visa laskut joka kk pois. JOs joudutaan ruokaa ostamaan visalla ostetaan todella vähän, ihan se pakollinen vaan eikä mitäään ylimääräistä.

aloittaja
[QUOTE="vieras";22441097]Eihän nuo edes isoja. Meillä on 400-600e visalasku tällä hetkellä. Ja siis ruokaa joudutaan ens viikollakin ostamaan visalla.[/QUOTE]

No meille nuo on! On talovelkaa ja autolaina päälle.... 3 lastakin pitäs ruokkia jollain. Mitään ylimääräistä me ei olla hankittu nyt , eikä hankita! Onneks mun vanhemmat osti lapsille toppavaatteet kun niihin ois uponnut paljon.... Olen ostanutkin paljon vaatetta kirppareilta mitä ene ennen tehnyt. Leiponut itse ja koeattanut tehdä ns. halpoja ruokia. Mut ei nekään "säästötoimenpiteet" ole nyt auttaneet....:/ Ja me ei käydä koskaan ulkona syömässä, ei juoda, ei polteta, eikä harrasta meillä kukaan mitään mikä maksais....

aloittaja
[QUOTE="vieras";22441119]Missään nimessä ette saa käyttää enää visaa. Mielummin syö vaikka kaurapuuroa ja hernekeittoa. Koitatte arjessanne säästää sen minkä voitte.[/QUOTE]

Ai kaurapuuro 7pvä. viikossa lapsille?? Itse voisin vaikka elää kaurapuurolla, mutta PAKKO ostaa muutakin.... Kauramaitoa kuopukselle je lääkkeet esikolle..

aloittaja
[QUOTE="vieras";22441077]Meillä sama tilanne. Yritetään vaan maksaa ainakin ne visa laskut joka kk pois. JOs joudutaan ruokaa ostamaan visalla ostetaan todella vähän, ihan se pakollinen vaan eikä mitäään ylimääräistä.[/QUOTE]

Näin mekin ollaan nyt tehty tähänasti, mutta sitten jää väkisin moni muu lasku roikkumaan ja tule huomautuksi jne. ja nekin taas maksaa:/

"mä"
Visa ei sovi köyhälle. Mutta nyt poikki ne visakortit. Kun tulee rahaa niin sen budjetoit riittämään ruokaan seuraavaan rahapäivään asti. Se onnistuu kyllä, jos vain halukkuutta on. Itsekin lasken aina, paljonko on käytettävissä ruokaan yms. aina tiettyyn päivään asti per päivä ja sen mukaan elän. Mutta niin kauan kuin pidät ne visat, niin kauan sä tuut niitä käyttää etkä koskaan pääse tuosta kierteestä eroon.

"viekku"
No meille nuo on! On talovelkaa ja autolaina päälle.... 3 lastakin pitäs ruokkia jollain. Mitään ylimääräistä me ei olla hankittu nyt , eikä hankita! Onneks mun vanhemmat osti lapsille toppavaatteet kun niihin ois uponnut paljon.... Olen ostanutkin paljon vaatetta kirppareilta mitä ene ennen tehnyt. Leiponut itse ja koeattanut tehdä ns. halpoja ruokia. Mut ei nekään "säästötoimenpiteet" ole nyt auttaneet....:/ Ja me ei käydä koskaan ulkona syömässä, ei juoda, ei polteta, eikä harrasta meillä kukaan mitään mikä maksais....
Hei aloittaja!
Jos teillä on asuntolainaa, oletko ajatellut mahdollisuutta, että neuvottelisit pankin kanssa, että keskeyttäisitte asuntolainan lyhentämisen vaikka 3kk-6kuukaudeksi? Siis että maksaisitte vaan korot tuolta ajalta, ette lyhentäisi lainaa.

Tällöin voisitte maksaa visat pois ilman ylimääräistä lainaa. Talolainan maksuaika siis pidentyy hieman, mutta näillä alhaisilla koroilla sen ei pitäisi juuri vaikuttaa mihinkään muutamia kymppejä enempää.

Otapa selvää :).

Yhteistyössä