Oisko täällä askartelusta tietäviä paikalla?

Mun pitäis päällystää pahvilaatikoita tapetilla ja tahtoisin vähän käytännön vinkkejä miten se toimii.
Eräässä liikkeessä myyjä neuvoi että tapetin päälle laitettais jotain lakkaa jolloin tapetti pysyisi paremmin.Tietoa tästä? Mikä lakka kyseessä ja miten se laitetaan? :)
 
vieras
Mä olen liimannut ne ihan sparyliimalla tai vähän vedellä ohennetulla erikeeperillä ja hyvänä ovat pysyneet ilman mitään pintalakkaakin. Tietty paperitapettiin voi laittaa sitä lantrattua erikeeperiä päällekin seuraavan päivänä, siitä tulee kuin lakka. Myyjä varmaan tarkoitti Decopage (tai sinnepäin se nimi) lakkaa, maksaa ihan maltaita :eek:
 
käytännön syyt
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Pysyykö se tapetti käytössä hyvin? :)
Eli tavalliseen Erikeeper-liimaan vettä sekaan ja se sivellään tapetin päälle?
Meillä on ainakin pysynyt. Ehkä 1/4 vettä ja loput liimaa, en mittaa mut näppituntumalla. Tapettiliisterilläkin voi tosiaan laittaa mut sitä meillä ei ole ja liimaa löytyy aina :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liian paksu perhoseksi:
Ai tapettiliisterillä saa myös? *sori,oon vähän tollo näissä jutuissa* :ashamed:
Liimataanko se tapetti ensin siihen laatikkoon vai vetelenkö liisterin vaan päälle, vai päälle ja alle?
Tapettiliisteri ensin turpoomaan saaviin joksikin aikaa ja sitten tapetin takapuolelle, niinkö tapetoisit.

Tai noh, vaikka suoraan lootaan :D
 
vieras
Ensin liimaat tai liisteröit tapetin laatikkoon kiinni, eli mössö laatikon ja tapetin väliin. Sit annat kuivua ja kun on kuiva, voit "lakata" ainakin liimalla, en tiedä tuleeko liisteristä ns lakkapinta.
 

Yhteistyössä