Oisko niin paha erota..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Saisinpa ainakin enempi omaa aikaa,kun lapset ois isällään..Nykyään kun tuntuu,et mies ei ymmärrä..Joka aamu jää köllöttämään sänkyyn,kun minä nousen aamurutiineihin(viikonloppusin ja miehen iltavuoroissa).Siis aina.Vaikka kuinka valistaisin,että oon VÄSYNYT ja haluaisin vähän aikaa olla vaan.ei se ees kuuntele.Sanoo vaan,et on hänkin väsynyt...Ja minähän se olen joka lasten toimesta heräilen muutaman keran yössä..Toinen vaan puolustautuu sillä,et kun hän ei vaan tekisi niin(siis nousisi ylös esim.vauvaa rauhoittamaan)ja,kun hän nukkuu niin sikeästä..Hoh hoijaa..

No,menenpä tästä taas puuron laittoon,mies siellä vain unia yhä jatkelee.Joudun käytännössä hoitamaan koko homman aamusta iltaan,kun mies menee iltavuoroon..Ei mitään apuja aamupäivällä..

Ero siintelee mielessä.Saispa vapautta takaisin,mut miksi rakkautta ei voi jäädyttää..?!

Keskustele miehesi kanssa oikein tiukkasanaisesti! Jos se ei anna pontta parantaa käytöstä, jätä sitten hänen pyykkinsä pesemättä ja ruokansa tekemättä. Ero ei kuitenkaan ehkä ole se paras ratkaisu vielä jos kerran rakkautta löytyy. Ei se niin helppoa ole 24/7 tehdä itse kaikkea ilman että on edes hetken päivässä sitä juttuseuraa tai joku joka kuitenkin jakaa edes hiukan sitä vastuuta vaikka sitten vain päätösten teossa tai vastaavassa. Ymmärrän kyllä miten sinua ottaa päähän enkä tarkoita sitä yhtään vähätellä. Entä jos tekisit miehellesi selväksi että sinä lähdet NYT (siis silloin kun miehelläsi on vapaata töistä) lomalle ja vietät päivän tai pari ihan omaa aikaa? Kun lapset jäävät miehesi hoteisiin, ei hän varmastikaan pysty heitä olemaan ruokkimatta ja hoitamatta.

Minä en saa omaa aikaa edes sitte, ku ukko muuttaa pois. Toi äijä meinaan ei ota noita lapsia ikinä. Se kun ei osaa hoitaa omia muksujaan ollenkaan. Mutta sit ku se muuttaa pois, ni ainaki mulla on yks "lapsi" vähemmän hoidettavana...

Miehelle ei riitä, että sanoo "olen väsynyt" jos haluaa jotain, sille pitää sanoa suoraan: "nouse ylös, minä haluan jäädä nukkumaan" Meillä on väännetty tästä nyt 17 viotta ja vielläkin tunnen itseni vittumaiseksi komentelevaksi harpuksi, kun esitän suoran pyynnön ja mies taas kokee että olen ärsyttävä valittaja, kun koitan vihjailla ja pitää sitä suoraa pyyntö reiluna tarpeittensa ilmaisemisena.

Meillä mies tekee töitä 6 päivää viikossa ja työpäivät on n. klo 06-19. Siihenkin tottuu. En edes odota mieheltä osallistumista kotitöihin, mutta lapsia kun hoitaa edes niin että joskus pääsen lenkille niin olen tyytyväinen.