oisko kellään hyvää riisipuuron ohjetta??

Tärkeintä on paksupohjainen kattila, täysmaito ja nokare voita.
Aloita niin, että laitat voin kattilaan, lisäät sitten riisit ja vähän vettä. Kun vesi on imeytynyt, alat lisäilemään maitoa. Lopuksi suola, ja halutessasi vähän kermaa.

Komppaan almaa että täysmaidosta tulee parasta :-) Mä teen kerroskattilassa ja pitkä haudutusaoka niin vaan paranee. Meillä oli just yks päivä sähköt poikki kun hauduttelin riisipuuroa oli ehtiny olla noin puoli tuntia päällä kun sähköt katkesi. Kuuma vesi kattilassa haudutti puuron ihanaksi.

Komppaan edellisiä, jos haluat nopeuttaa sitä puuron valmistusta alussa (pitkä haudutusaika on silti parasta), niin voit ensin lämmittää maidon mikrossa, vältät ylikiehumisen ja pohjaan tarttumisen paremmin.

Mulla on.
Mutta ei onnistu ihan jokaisen kotona, eikä ole kovin nopea.
Kiehauta vesi kattilassa, lisää joukkoon riisiä.
Kun vesi on imeytynyt riiseihin, kaada riisit uunivuokaan, joka on voilla voideltu ja lisää litra täysmaitoa. Tuuppaa pariksi-kolmeksi tunniksi leivinuunin jälkilämpöön.

Kun puuro on "valmista" lisää ripaus suolaa ja desi kermavaahtoa.

Just laitoin riisipuuron uuniin!
Meneehä siin nyt puolisentoista tuntia että aamupalaa saahaan mutta mihinkäs tässä kiire.
Mineen jaksa kattilassa keitellä, paitsi nalle hiutaleista, mut siit ei tuu samanlaista kuin oikeesta puuroriisistä.

Äiti keittelee kerroskattilassa riisipuuron. Sanoo että se on paras keino. Ei oo pohjaan päässy palamaan.

mä teen yleensä riisipuuron niin, et keitän ensin riisit litrassa vettä melkein kypsäks ja sit loppu vaiheessa laitan 2 dl kermaa ja vielä hetken haudutan. Tulee tosi hyvää puuroa.

[QUOTE="Nuuh";25202369]Jos ei ole haudutuskattilaa niin hellan levyn ja kattilan väliin kannattaa laittaa muutama 5 sentin kolikko niin ei pala niin herkästi pohjaan.[/QUOTE]
Mistä kuvittelit palsta-akkojen löytävän muutaman 5 sentin kolikon? :O

Mä laitoin uuniin, ei tarvii vahtia, sen kun sekottaa pari kertaa ja tein tällä ohjeella

2 litraa punasta maitoo
4 dl puuroriisiä
suolaa ripsaus
ja astian voitelin reippaasti voilla

[QUOTE="vieras";25202420]Mistä kuvittelit palsta-akkojen löytävän muutaman 5 sentin kolikon? :O[/QUOTE]

:D :D :D

sviddu mää laitan satasen seteleitä meillä ei kitsastella

Yhteistyössä