Oisko ideoita saunaillan ohjelmaan ja tarjoiluihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaverilla synttärit ja mennään mökille illaksi saunomaan. Mökissä ei sähköä eikä vettä. Meitä on tulossa 3 ihmistä joista yhdellä keliakia.

TUntuu ettei jaksais alkaa monenlaisia tarjottavia väsäämään näin pienelle porukalle. Toisaalta sit haluaisin että ne tarjottavat ei maistuis kaikki gluteenittomalle.
Ajattelin tehdä valkosuklaa vadelma hyytelökakun gluteenittomalla keksi pohjalla. Tuohon vois lisäksi ostaa vaik suklaata.
Mutta ne suolaiset on ongelma. Ite en syö makkaraa (mitä olis helppo paistaa). Mökissä on kamina. Jotain salaattia vois tehdä mut mmítä lisäksi?

Voisko ajatella, että ne salaatin lisukkeet olisikin jotain kylmiä?
Esim. graavilohta, erilaisia leikkeleitä ja juustoja jne vaikka patongin tai vastaavan kanssa tarjottuna.

En tosin tiedä, mitä gluteenitonta vaihtoehtoa niiden kanssa keksisi tarjottavaksi.

Ohjelmasta ei muuta tietoa kuin et saunotaan. Ostin jo kasvonaamioita ja jalkakylpyjä yms. Varmaan suurin osa iltaa menee istuessa ja jutellessa mut ihan kiva jos muutama juttu olis takataskussa jos tuntuu että tulee tylsää..

Voisko ajatella, että ne salaatin lisukkeet olisikin jotain kylmiä?
Esim. graavilohta, erilaisia leikkeleitä ja juustoja jne vaikka patongin tai vastaavan kanssa tarjottuna.

En tosin tiedä, mitä gluteenitonta vaihtoehtoa niiden kanssa keksisi tarjottavaksi.

Tuo patonki hyvä idea mutten tiedä onko niitä gluteenittomana. En oikein ehdi alkaa leipomaankaan ja kun ennen en ole gluteenitonta leipää leiponu niin tiedä sitten onnistuisko edes.
Tuo jolla keliakia on aika vaativa tapaus. Inhoan käydä ulkona syömässä hänen kanssaan kun mikään ei kelpaa, aina on valittamista. Yritin häneltä kysellä tarjottavisa mut en saanut vastausta. On kuitenkin tuon synttärisankarin läheisimpiä kavereita joten siksi tämä tilanne.

Mulla tulee vaan mieleen, että teet hampurilaiset/pitaleivät tms. valmiiksi asti (eli sämpylää/pitaleipää/reissaria, jonne väliin itsetehtyä jauhelihapihviä/broilerisuikaletta/jauhelihaa) ja käärit folioon. Ne voi sit kätevästi lämmittää kaminassa tai saunan kiukaalla :) ja lisukkeita varataan mukaan... mausteita, suolakurkkua, sipulia, ananasta, salaattia tms.

Mulla tulee vaan mieleen, että teet hampurilaiset/pitaleivät tms. valmiiksi asti (eli sämpylää/pitaleipää/reissaria, jonne väliin itsetehtyä jauhelihapihviä/broilerisuikaletta/jauhelihaa) ja käärit folioon. Ne voi sit kätevästi lämmittää kaminassa tai saunan kiukaalla :) ja lisukkeita varataan mukaan... mausteita, suolakurkkua, sipulia, ananasta, salaattia tms.

Jotenkin liian simppeliä :D ja en tiedä miten tuo gluteeniton leipä sit käyttäytyy, kuivuuko korpuksi tms.
Eli ei haittaa vaik sen ruoan kans menee aikaa on osa sitä seurustelua ja tekemistä illan aikana.
Foliosta tuli uuniperunat mieleen mut taitaa kamiina olla liian kuuma siihen hommaan.

Moilasen leipomolla on ainakin gluteenittomia hampurilaissämpylöitä, löytyy pakastealtaasta.

Mun anoppi on tollanen viljavammainen ja olen kuullut kaikki -voi ei, eihän täällä voi MITÄÄN syödä- kauhistukset. Onko tää neiti glut. itse juhlakalu? Miksi sinun/muiden pitää tehdä syömiset, eikö hän osallistu? Yksi helppo mukaan otettava juttu on tonnikalapannukakku, teet sen vaan glut.jauhoihin. Eli normi pannari uuniin ja teet tonnikalasta tai lohesta, ranskankermasta, sipulista ja tomaattipyreestä mössön ja levitä jäähtyneen pannarin päälle. Taita tai rullaa ja leikkaa palat mukaan.
Ja tuolla karppaajat.net sivuilla myös on hyviä jauhottomia vinkkejä.

Ja joo tökkii nyt urakalla miettiä noita et kaikki kävis kaikille.. Tiedän vaan et jos ilmotan et teen meille kahdelle sitä ja sitä ja pyydän sit keliaakikkoa tuomaan omat vastaavat tilalle tuo tyyliin 2 näkkileipää. Ja muistaa mainita ettei ehtiny ja jaksanu muuta mut syökää te vaan...
Ja tiedän että miksi edes aloin tähän. Siksi että tuo kaveri jolla on synttärit on todella ihana ihminen ja ei ole koskaan mitään vailla. harmi että hänen (ja minunkin) ystäviin kuuluu tuollainenkin tapaus.

[QUOTE="nuuh";27481457]Mun anoppi on tollanen viljavammainen ja olen kuullut kaikki -voi ei, eihän täällä voi MITÄÄN syödä- kauhistukset. Onko tää neiti glut. itse juhlakalu? Miksi sinun/muiden pitää tehdä syömiset, eikö hän osallistu? Yksi helppo mukaan otettava juttu on tonnikalapannukakku, teet sen vaan glut.jauhoihin. Eli normi pannari uuniin ja teet tonnikalasta tai lohesta, ranskankermasta, sipulista ja tomaattipyreestä mössön ja levitä jäähtyneen pannarin päälle. Taita tai rullaa ja leikkaa palat mukaan.
Ja tuolla karppaajat.net sivuilla myös on hyviä jauhottomia vinkkejä.[/QUOTE]

Mulla on yks pitsantapaisen piirakan ohje. Taidan tehdä sen jos en muuta keksi.

[QUOTE="vieras";27482478]Löytyskö vaikka karppajien sivuilta jotakin helppoa?[/QUOTE]

En löytänyt tuolta mitään ideaa. On tässä vielä viikko aikaa miettiä ja suunnitella.

Yhteistyössä