Ois voinu käydä hullusti koko pesueelle, autosta läks rengas helvettiin kesken ajon :o

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Onneks vaan kaupunkinopeudessa. Ois ollut kusiset oltavat maantiellä. Yhtäkkiä lähti rengas. Tai se TAITTUI alta pois ja koko auton toinen puoli romahti. Laakeri meni paskaksi. Että sellasta. Vois sanoa, että hieman säikähdettiin lasten kanssa :o

Hui kamalaa! Onneksi ei mitään käynyt!

Mä olin kerran linja-auton kyydissä moottoritiellä, kun linja-autosta puhkesi rengas. Kauhea tunne, kun linjuri viipotti mennä molemmilla kaistoilla, ennenkuin kuski sai pysäytettyä sen :/

voi sentään! meillä toissa kesänä auton rengas piti alkuun tosi pientä vinkuvaa ääntä, pikkuhiljaa ääni koveni, sanoin miehelleni siitä monta kertaa että joku outo ääni tuo on, mutta mies piti normaalina "ainahan tuo on kuulunut"-äänenä. noh, loppujenlopuks vei sitten korjaamolle, renkaan laakeri paskana. Ihme että oltiin selvitty niin monesta kesän reissusta ja ihan motarillakin sillä ajeltiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Hui kamalaa! Onneksi ei mitään käynyt!

Mä olin kerran linja-auton kyydissä moottoritiellä, kun linja-autosta puhkesi rengas. Kauhea tunne, kun linjuri viipotti mennä molemmilla kaistoilla, ennenkuin kuski sai pysäytettyä sen :/

Kääk, mahto olla :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi sentään! meillä toissa kesänä auton rengas piti alkuun tosi pientä vinkuvaa ääntä, pikkuhiljaa ääni koveni, sanoin miehelleni siitä monta kertaa että joku outo ääni tuo on, mutta mies piti normaalina "ainahan tuo on kuulunut"-äänenä. noh, loppujenlopuks vei sitten korjaamolle, renkaan laakeri paskana. Ihme että oltiin selvitty niin monesta kesän reissusta ja ihan motarillakin sillä ajeltiin!

Mä en oo kyllä mielestäni kuullu mitään vinkumisia, mutten oikeasti voi mennä vannomaan, ettäkö edes reagoisin johonkin pieneen vinkumiseen :|

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:

Mä en oo kyllä mielestäni kuullu mitään vinkumisia, mutten oikeasti voi mennä vannomaan, ettäkö edes reagoisin johonkin pieneen vinkumiseen :|

sitä vinkumista ilmeni meillä yli 60km/h vauhdilla ja parhaiten tietty uudella asfaltilla kun renkaista lähtevä humina oli matalimmillaan.

meiltäki lähti kerran asuntovaunun rengas ohittamaan meitä. mut onneks se ei vaikuttanu paljonkaan ohjaukseen.

onneks selvisitte säikähdyksellä. se on renkaissa sama ku sotkan kalusteissa, ne pitää kiristää sillon tällöin.

:hug: huh varmasti säikäytti! Onneks selvisitte säikähyksellä
Mul entiselle työkaverille kävi niin, et ei ollu etes tajunnu et eturengas lähti, oli vain lisänny vauhtia (joo pikkasen yksinkertanen).. oli vain ajatellu et jollain vastaantulialla lähti rengas!
Ja sit tajunnu pysähtyä ku takana tulia alkanu tööttäileen |O Olivat sit yhessä ettineen rengasta lähimmästä metästä :headwall: :headwall:

No jos on kasettilaakeri, niin mitään vinkunaa ei edes kuulu, kun se kiristyy lämmetessään ja leikkaa sitten kiinni.
Ja noi on helppo kokeilla jos on normilaakeri, kun sitä vinkumista kuuluu, niin painaa vähän jarrua, jos se vinkuminen loppuu siksi aikaa, niin laakerivika.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Hui kamala :o
Onneks ei käynyt sen pahemmin!

Taas hyvä paikka muistuttaa, että renkaiden kiinnitys pitää tarkistaa jonkun ajan kulutta renkaiden vaihdosta,

Totta, mutta eipä siitä oo hyötyä ku laakeri menee vituiksi.

Sehän siinä se paska juttu onkin :|

Samoin meillä oli. Kerran sit menimme ruokiksella syömään niin kuuli itsekin sen äänen ja rengas oli irtoamassa.
Just olin tullut hirveetä haipakkaa kaupungista, olis tullu selvää jälkeä kun olisi irronnut.

En tiiä onko kasetti- vai normilaakeri, mutta ei sieltä oo vinkunoita kyllä kuulunut ainakaan mun korviin, ja mihinkään ihan pieneen mä tuskin olisin edes älynnyt reagoida. Mutta siis mitään erikoista ei kyllä oo kuulunut... Eikä siinä tosiaan renkaan pulttien kiristelyllä oo väliä. Ne oli kyllä kiristetyt, mutta vituiks meni niin vituiks meni.

Ja -94 VW kyseessä.

Yhteistyössä