OIREITA JA PELKOJA

28.10.2009
201
0
16
Olen 21-vuotias nuori nainen ja tulossa äidiksi. :D Minua kuitenkin pelottaa monet asiat, ehkä vähän turhatkin.... Olen 4kk ja olen huolissani rinnoistani ja ihostani. Miten ihon saa pysymään suhkot kauniina? Olen kokeilut kaikenlaisia juttuja, mutta ei tunnu auttavan.....Näppyjä tulee silti. :( Rinnoista haluisin tietää että onko normaalia että tässä vaiheessa rinnat tiputtelevat tippoja ja joskus herään öisin siihen kun yöpaita on ihan märkä rintojen kohdilta....?
Onko kellään muulla hartiat ja niskat kipeät rintojen painojen vuoksi? Tuntuu ettei mitkään rintsikat tue tarpeeksi..... Olen jo ostanut kolmet eri rintsikat ja taas pitäisi ostaa uudet....
Tämä influessa juttu pelottaa myös.... Kannattaako ottaa rokote ja mitä haittavaikutuksia sillä on?

Heips! :)

Minulla oli noin rv 20 asti vaikeuksia ihon kanssa, näppyjä tuli enemmän kuin koskaan. Yritin vaikka ja mitä mutta mikään ei oikeen tepsinyt. Nyt viikkoja 30 ja iho on niinkuin "normaali" tilassa.
On normaalia että rinnoista valuu nestettä, itse olen jo hyvän tovin käyttänyt kertakäyttöisiä rintasuojia. Kieltämättä inhottava tunne herätä yöllä ja paita märkänä :kieh:

Oletko ostanut imetysliivit? itse olen luonnostaa iso rintainen ja minulla helpotti se kun ostin kunnolliset, tukevat imetysliivit. Kuitenki hartiat ovat sen verran "kovassa" työssä et olen käynyt koko raskauden ajan hieronnassa, ei tarvi kärsiä turhaan.

Sikainfluenssa rokotteesta: Raskaana olevia suositellaan ottamaan rokotus, itse otan mut jokainen päättää itse.. rokote on täysin turvallinen <- noin minulle sanottiin ja luotan siihen.

Tsemppiä odotukseen :hug:

hei, olen 19v ja haluan raskaaksi, vauvaa suunnitellaan syksyksi :D . lukemani mukaan hormoneiden erittämisen sivuvaikutus on rintojen vuotaminen. eli ihan normaalia ja kuuluu asiaan. katso linkistä lisää, ei oo oikeessa kohdassa, enkä tiedä löytyykö tisseistä jotain, luulisin kuitenkin että mainitaan. lähiviikkoina meillä alkaa lukiolla rokotus, aion ottaa rokotteen vaikka se pelottaakin. valitsen pienemmän pahan kahdesta. ootko kokeillu urheilurintsikoita? itse en oo koskaan edes sellasia kokeillu mutta kun ne kuitenki tukee hyvin,, vois olla sulle apua. oothan 100%varma koostasi? väärä kuppikoko ja ympärysmitta voi aiheuttaa ongelmia.

näppysi johtuvat muuttuneesta hormoonituotannosta. mulle näppyjä aiheuttaa liika peseminen. mulle käy pelkkä vesipesu aamuin illoin, kun on kasvot likasemmat pesen miedolla puhdistusgeelillä. ootko kokeillu nivean body&face-voidetta? musta sen koostumus on tosi hyvä, toimii ainakin mulla eikä maksa liikaa.

http://www.nutriciababy.fi/ikaryhmat/raskaus/fi_FI/raskauskalenteri/

Mun iho alko kans kukkimaan raskauden myötä ja kokeilin eri tuotteita. Parhaiten tepsi vichyn normaderm tuotteet, joita saa apteekista. Iho-ongelmat alkoivat helpottaa siinä puolessa välissä raskautta. Rintoja ja vatsan aluetta kannattaa rasvata aamuin illoin. Tiputtelu on normaalia.
Rokote ei sinänsä minua kosketa, mutta kyllä se rokote taitaa olla sinulle ja vauvalle turvallisempi kuin itse tauti.

Kiitos vastauksista =) Imppuli- Kiitos vastauksestasi... Kerroit hyviä vinkkejä =) Taidan hommata imetysliivit.... En jaksa kärsiä enään hartia kivuista... :| Mieskin on niin laiska hieromaan että taidan mennä hierojalle.... :D Kai täytyy sitten vaan odottaa ja katsoa että rauhoittuuko tuo iho tuosta ajan kanssa.... Olen todella paljon kokeillut kaikkia mönjiä sun muuta eikä mikään tehoa.... :( Olen aina ollut hieman pyöreä ja nyt painokin huolestuttaa...entäs jos lihoan liikaa? :o liikun kyllä aika paljon kun on koira, mutta silti tuntuu että painoa on liikaa... neuvolan mukaan painoni nousee hyvin, mutta ei minusta..... Hmm.... Rokotteen taidan ottaa vaikka se hieman minua huolestuttaakin.... :/ Tiedättekö että saako niitä jo ympäri suomea....? Kiitos vastauksista :D

soittele neuvolaan tuosta rokotuksesta, täällä Oulussa ovat aloittaneet rv 35-> ja ensi viikolla on sitten rv 30 jaossa :)

Kaikki hierojat ei ala hieromaan raskaana olevia mutta onneksi itse löysin hyvän hierojan :) toki hieronta tapahtuu kylkiasennossa mutta on auttanut hyvin :)

jos painon nousu huolettaa niin syö makean himoihin esim. hedelmiä ja kannattaa tosiaan seurata mitä suuhunsa laittaa.. juo paljon vettä niin minulla on pysynyt paino kurissa (vaikkakin wc.ssä saa kyllä käydä useammin :) )

Yhteistyössä