Oireita ennen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masuasukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masuasukki

Vieras
Mulla on rv 36+3 ja ollut nyt parina päivänä kovia supistuksia,viimeisellä lääkärikäynnilla viime viikolla kohdunkaula hieman pehmennyt,kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm ja ulkosuu sormelle auennut..Eilen yöllä heräsin oksennus suussa vessaan rynnäten,illalla kovia supistuksia ja vatsa ihan löysällä että sai vessaan ihan juosta että kerkee..mitä meinaa????

mulla oli oireet just vähän ennen esikon syntymää samanlaiset. varsinkin vatsa oli löysällä tuntu et koko ajan sai istuu vessassa.
Mullakin oli paikat kiinni jne viel viikko ennen synnytystä..
Lähtö voi olla tosi nopea :flower:

Mulla menee aina kovista supistuksista vatsa sekaisin. Kysyin sitä kerran neuvolassa ja vastaus oli, että se on luonnon oma tapa hoitaa tilaa vauvalle, tyhjentämällä suolisto.
Ensimmäistä lasta odottaessani, en ollut ennen synnytystä tuntenut noita kovia supistuksia, kuin vasta tosi tilanteessa. Silloin olinkin varma, että olin saannut vatsataudin (oksensin myös pari kertaa) kun heräsin siihen, että että vatsaa väänti. Synnytys oli aika nopea ja istuinkin koko kotona olo ajan pöntöllä, supistellen ja vatsaa tyhjentäen! :ashamed: Kätilö kysyi sairaalaan mennessäni, tutkimusta tehdessään, tarvitaanko peräruisketta, olin kuolla nauruun! :laugh: :laugh:

Mulla oli viikolla 35 kaksi supisteluyötä, eka kerralla meinasin jo lähteä, mutta monen tunnin jälkeen supistukset kuitenkin harvenivat. Pöntöllä sain käydä ja monet kerrat sen jälkeenkin kun on supistellut. Otin tavakseni sitten lepäillä pitkin päivää makuulla kyljellä, niin sitten ei yöllä ole supistellut paitsi nyt pääsiäisenä kerran, kävin sairaalassakin, mutta ei ollut synnytys vielä käynnissä. Itse vähensin fyysistä rasitusta, vaikka silti jonkin verran kävelin, koska toivoin vauvan kehittyvän vielä kohdussa. Huomenna on tasan 40 vkoa. Aiemmissa raskauksissa ei tällaisia supistuksia tuntunut etukäteen, siksi itsekin vähän ihmeissäni, vaikka toisaalta olen nyt tottunut. Tavallista on ollut, että levätessä tulee ne supistukset.

Yhteistyössä