Oireettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko muita?

Vieras
Mulla on meneillään rv 7 eikä ole juuri kummempia oireita kuin lievää pahoinvointia sillon tällön. Joskus harvakseltaan vihlaisee mahassa mutta muuten ei juuri mitään. Monet ovat kirjoitelleet tänne, että selvin/voimakkain oire on ollut rintojen arkuus. Minulla ei ole yhtään rinnat arkana ainakaan vielä.. Onkohan tällainen ""lieväoireisuus"" ihan normaalia vai pitäisikö siitä olla huolissaan? Onko muita joilla ei oireita juurikaan?

Olet ihan normaali, ole vaan iloinen, jos ei kovin paljoa oireita, toisilla niitä on liikaakin, ja toisaalta ehdit vielä sinäkin mahdollisesti saada niistä osasi.
Mutta kun niin paljon noista raskausoireista puhutaan, niin monelta jää huomaamatta, että eihän niitä ole läheskään kaikilla, ne vaan saavat enimmän huomion.
Onnellista odotusta, nauti oireettomuudesta!
Itsellänikin raskaus ollut odotettua helpompaa.

Itsellä on menossa vasta 5+2 ja merkittävin oire on arat nännit. Kosketus ja kylmä tuntuvat aika lailla. Mahaa nipistelee ja viime yönä tuntui vihlaisuja mutta etovaa oloa tai pahoinvointia ei ole ollut. Toivottavasti kaikki menisi hyvin.

Mulla on nyt meneillään rv12+2 ja oireina pahoinvointia jota on jatkunut suht alusta lähtien ja vasta nyt ihan parin kolmen viikon sisällä on rinnat tulleet aroiksi,aluksi mietin et onks kaikki hyvin kun ei ne rinnat olleet kipeät yhtään ja kun niistä niin paljon puhutaan et ne kyl varmasti kipeytyy!!! ole onnellinen kun nyt ei ole paljon kipuja eikä oireita niitä ehtii vielä tulla 9kk:n aikana jos millaisa niin sano mulle neuvola t'ätikin:)

Minullakaan ei ole oikein mitään oireita, välillä palelee ja mahasta nipsasee harvoin. nyt rv5+1 ja tuntuu, et ainoat oireet mitä oli jäi viimeviikolle. Pahoinvointiakaan ei ole ollut....Jotenki ne oireet tois varmuutta tähän hommaan. Edellinen raskauteni oli myös melko oireeton ja terve lapsi syntyi, mutta muistelisin, että vähän enempi olisin kuitenkin oireillut....

Onpa hyvä kuulla että teitä on muitakin :) Siskollani on ollut molemmissa raskauksissaan selvin ja varhaisin oire juuri kipeytyneet rinnat ja siksi itse ihmetellyt, kun itsellä ei mitään sinne päinkään. Mutta näköjään nämä oireet ovat ihan yksilöllisiä.

Odotelkaa...rauhassa,huvittaa nämä alullaan olevat odottajat,Hei seitsämän viikoa raskaana eikä mitään oireita.Lukekaapa näitä odottajien palstoja,montakohan oireetonta sieltä löytyy,toisaalta tänne kirjoittaa varmaan enimmäkseen ne jotka hakevat sääli tai sympatia pisteitä ja kaipaavat sitä,voi sua ressukkaa toivottavasti sulla nyt menee kaikki hyvin ja muista ottaa varovasti.Ainakin tammikuun ketjussa oli yksi huippu valittaja jolla ollut kaikki mahdolliset vaivat.Raskauteen kuuluu tiettyjä kuvioita jotka kuuluvat odotus aikaan,oikeassa olet että oireeet ovat yksilöllisiä ja toisesta pieni turvotus on normaalia ja toinen valittaa ja vatvoo sitä kaiken aikaa.

...ja mua huvittaa nää ""kyllämätiedänkaiken"" raskaana olevat, jotka tietävät kaikesta kaiken ja vähättelevät raskauden alussa olevia...

Kaikesta huolimatta (oireista/oireettomuudesta) hyvää joulua kaikille!

Moi,

Mulla on laskettu aika ylihuomenna ja olen ilmeisesti selvinnyt todella helpolla sillä pahoinvoinnista en tiedä mitään, eikä nyt loppuraskaudessakaan ole ollut muita oireita kuin ajoittainen lievä selkäkipu ja käsien puutuminen sekä tietysti se, että jaksaa vähemmän ja liikkuminen on hankalampaa. En osaa edellä mainittuja oikein oireina pitää, minusta ne kuuluvat raskauteeen.

Ehkä oireelliset odottajat tosiaan korostuvat tällä foorumilla. Uskon, että on paljon naisia, jotka selviävät suht vähillä oireilla.

Ja nyt sohaisen muurahaispesään; En missään nimessä halua vähätellä kenenkään raskausoireita mutta myös oma suhtautuminen ja oireiden herkeämätön ""kuuntelu"" varmasti lisäävät oireiden tuntua. Ei tietenkään kaikilla odottajilla mutta ilmiö on samankaltainen kuin ihmisten erilainen suhtautuminen sairauksiinsa; joku kärsii monista sairauksista ja on siitä huolimatta reipas ja positiivinen, joku toinen taas antaaa yhden yksittäisenkin sairauden hallita elämäänsä ja puhuu siitä aina kun on tilaisuus..

Haluan vielä kerran korostaa, että en aliarvioi kenenkään oireita mutta uskon vakaasti siihen, ettö omalla suhtautumisella on suuri psykologinen merkitys koko raskausajalle ja sille miltä se tuntuu.

Toivotan aivan yhtä onnellista odotusta kaikille oireiden määrästä ja laadusta riippumatta!!!

Olen samaa mieltä kanssasi Oireeton. Minäkin tunnen itseni oireettomaksi, vaikka onhan sitä jotain pientä matkan varrella ollut. Mutta en osaa tehdä niistä numeroa, kun kokonaisvaltaisesti voin todella hyvin, ja olen säästynyt pahoinvoinneilta jne.

Positiivista odotusta kaikille!

Joo, se on ihan mahdollista ja ole iloinen siitä :) Esikoiseni kanssa ei ollut mitään oireita, mutta tämän uuden tulokkaan (LA 19.7.) kanssa olo on koko ajan aivan 'hanurista'; ruoka ei maistu ja kaikki etoo. (En tosin ole yrjöillyt yhtään, mutta tuntuu, että se olisi koko ajan tulossa). Jotkut väittää, että vauvan sukupuoli määrittelisi voinnin, mutta en kyllä usko tollaisiin väitteisiin.