Oireeton km

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselyä

Vieras
Kuinka myöhään teillä on todettu km? Oliko oireita sitä ennen vai tuliko ihan yllärinä? Mulla viikkoja 17 ja on jotenkin epätodellinen olo ja alkaa ajatus laukkaamaan, että entäs jos on km ja ei ole vaan mitään siihen viittaavia oireita? Alkaako vuoto aina jossain vaiheessa ja kivut vai voiko sikiö olla kuinka kauan tahansa kuolleena? Kysyisin siis niiltä, joilla ollut myöhään km. Kiitos!

Hei!

Minulla oli keskenmeno n. 2 vk sitten. Olin 14+5 rv:lla. Neuvolassa ei kuulunutkaan sydänääniä ja lääkäri vahvisti, että sikiö oli kuollut rv:lla 13. Minulla ei ollut mitään oireita. En siis mistään olisi voinut arvata/tietää keskenmenosta. Syytähän ei välttämättä koskaan saa tietää keskenmenolleni. Jälkitarkastus on 20.9. Silloin kertovat, jos on jotain syytä löytynyt. Vähän pelottaa jo. Toivon vain, että vielä saisimme 2,5-v. pojallemme pikku siskon tai veljen.

Hei! Kävin alkuraskauden varhaisultrassa, silloin viikkoja oli 6+3 ja syke löytyi. Lääkärini halusi kuitenkin vielä varmistuksen parin viikon päähän ja sillonpa ei sykettä enää löytynytkään :( Lääkkeellinen keskeytys oli parisen viikkoa sitten ja fyysisesti olen toipunut hyvin (henkinen puoli on asia erikseen)
Minulla ei ollut mitään oireita keskenmenosta, raskaus-oireet jatkuivat edelleen, ehkä tosin hiukan lievempinä. Rinnat olivat edelleen arat, oli jopa lievää kuvotusta, väsymys taisi olla ainut mikä hävisi. Tosin en ollut lähelläkään sinun viikkojasi, ajattelin kuitenkin kertoa omasta kokemuksestani. Itse olen ainakin saanut lohtua ja voimaa lukiessani muiden kokemuksista - vaikka eihän se tätä yhtään helpommaksi tee...

Minulla oli aivan täysin oireeton keskenmeno (keskeytynyt keskenmeno). Rakenneultrassa viikolla 19 sykettä ei löytynyt. Sikiön iäksi arvioitiin 16 viikkoa. Tätä ennen minulla 3 normaalia raskautta ja tämä keskenmenoon päättynyt ei eronnut aiemmista raskauksista mitenkään.

Pienen enkelitytön äiti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 10:26 kaneli kirjoitti:
Hei! Kävin alkuraskauden varhaisultrassa, silloin viikkoja oli 6+3 ja syke löytyi. Lääkärini halusi kuitenkin vielä varmistuksen parin viikon päähän ja sillonpa ei sykettä enää löytynytkään :( Lääkkeellinen keskeytys oli parisen viikkoa sitten ja fyysisesti olen toipunut hyvin (henkinen puoli on asia erikseen)
Minulla ei ollut mitään oireita keskenmenosta, raskaus-oireet jatkuivat edelleen, ehkä tosin hiukan lievempinä. Rinnat olivat edelleen arat, oli jopa lievää kuvotusta, väsymys taisi olla ainut mikä hävisi. Tosin en ollut lähelläkään sinun viikkojasi, ajattelin kuitenkin kertoa omasta kokemuksestani. Itse olen ainakin saanut lohtua ja voimaa lukiessani muiden kokemuksista - vaikka eihän se tätä yhtään helpommaksi tee...

Hei!Kaneli - ja voimia menetykseenne!
Mietin vain miksi lääkäri halusi tuon varmistuksen kahden viikon päähän?? oliko alkion koko jotenkin pienempi kuin normaalisti noilla viikoilla??

Pelkään samaa omalla kohdallanikin... :(

Hei ja kiitos myötätunnosta
Ekalla ultrauksella koko ei ihan vastannut viikkoja, oli hiukan liian pieni. Syke tosin näkyi :) Pienestä koosta johtuen lääkärini halusi tehdä varmistus-ultran, ja kyllähän siinä oli kyse myös omasta mielenrauhasta. Ja näin kävi tällä kertaa :( Ei jaksanut elää se pienen pieni
...en kyllä ole unohtanut miltä se pienen pieni "möykky" ja syke näyttivät siellä ruudulla, oli se ihanaa :) Ensi kerta pelottaa, mutta on vaan uskallettava...

Yhteistyössä