Oikeuttaako humalatila aukomaan päätään ravintolan/baarin henkilökunnalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Tuttua tuttua. En mä piru vie kiusallani ole myymättä tai avaamatta sitä olutta siel myymäläs. Mut hitto vie mä en ole valmis ottaa riskii et työ lähtee alta jonku pöljän takia, joka ei ymmärrä et mä en voi tehä mitään.
Ja se henkilökohtaisuuksiin meno on jotain sellaista et |O Enhän mäkään sano asiakkaalle et "eks sää helvetin idiootti tajua suomea, artikuloinko vähän paremmin.." :kieh:

Joo siinä on pakko niellä kiukkunsa ja yrittää nätisti selittää "mutta kun en voi..." Aivan kuin olisi meidän vika, että lainsäädäntö on helvetin tiukka alkoholin suhteen varsinkin anniskelupaikoissa. Kun pitäisi ilmeisesti rikkoa lakia miellyttääkseen asiakkaita.

Sellanen lyhennetty ja suomennettu alkoholilainsäädäntö olis hyvä saada vaikka baaritiskille kaikkien uupojen luettavaksi. Sellanen huumorimielellä tehty.. Jos se sillä menis niiden kovapäisempienkin kaaliin. :D

Joitakin pitäisi pyytää lukemaan se jokaisella kerralla, kun tulevat tiskille. :whistle: :D

Jotkut vetävät kauheat kilarit jos heille ei myydä alkoholia. Täs yks kerta eräs aika känninen mies tuli tiskille ja sanoin hänelle "********** suosittelen illan erikoista, jäävettä" Mies kysyi, että niinkö? Vastasin, että joo. Mies sitten sanoi, että no otetaan sellainen. :D Eli jotkut ottavat ihan rauhallisesti sen, että ei enää myydä ja jotkut tulevat ihan itte pyytämään sitä jäävettä.

Jotkut nuoret muuten ottaa henkilökohtaisena loukkauksena sen, että heiltä kysytään henkkarit. Aika omituista tuollainen, en mä ainakaan koskaan loukkaantunut 18-vuotiaana siitä, että kysyttiin henkkarit.

Ne ihanat asiakkaat saakin jaksamaan sen kakan alla. :D

Eräs poika heitti mua henkkareilla päin näköö ku kysyin tupakkaa ostaessa, ja ole edellisenä päivänä täyttäny. :headwall: Ne on niin lapsen näkösiä.
Multa kysytään välillä vieläkin paperit ja ikää on jo kohta 28 ja se on ihanaa.

Mutta selitykset miksi ei ole papereita on kyllä hauskoja. Jäi autoon, mopo kypärä kainalossa. En mä viitti kantaa niit mukana ku olen menossa baariin ( :o ) jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
ja sit on niitä jotka ottaa kohteliaisuutena kun kysyy henkkarit :) etenkin jos on jo hieman vanhempi.. mul on varmaan semmonen 24 v ollu vanhin keltä kysyin paperit kun oli niin nuoren näkönen :D

Niinpä. :D Sellaiset vähän vanhemmat monta kertaa vähän hölmistyy, kun heiltä kysyy henkkarit ja sitten naureskellen kaivavat ne esille. Sitten itte on vähän, että joo eihän tuo nyt mua kovin paljoa nuorempi olekaan... :whistle: :laugh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sääliks käy:
Alkuperäinen kirjoittaja sääliks käy:
Onkohan Vieraalla mennyt hiekkaa napaan vai onko joku läski yh vienyt hänen elämänsä suuren rakkauden? :whistle: :xmas: :laugh:

Sua ottaa noin koville, voi että. Voin sanoa että mun mies ei koskisi 100 kg valaaseen kepilläkään, se on fakta. Oli naama sitten kuinka kaunis tai ei niin ei koskis, mutta hauskaa illan jatkoa, muista syödä suklaata niin elämäsi hymyilee, asiakkaat kehuu sua herkuksi.

Voi siinähän se syy nyt sitten tuli. Vituttaako, kun mies on kanssas vain ja ainoastaan kokosi takia. Kyllä varmasti ottaa voimille tuollainen, että kyllä ymmärrän sun vittuuntunutta elämän asennettas vähän paremmin.

Täällä vaan valaat ärähtelee. Katsos toiset pitää kunnostaan huolta, niin ei tarvi vielä 40 v kärsi verenpaine ym taudeista. En tunne yhtäkään ihmistä joka olisi toisen kanssa kropan takia.

justhan sä selitit, et miehes ei olis läskin kans. Ja ilmeisesti haluat vielä kaikkien muidenkin ylistävän sinua, koska kuvittelet että joku haluaisi kännisten äijien kuolaavan peräänsä. Se on kyllä etu ravintola työssä, että ei oo kovin "herkku". Niin ja kaikki läskit ei ole sairaita. Voi olla lihava ja silti liikkua. Ja sun kaltaises tyypit pitää kyllä normaali painoindeksin omaaviakin läskeinä.

Etkö sä just sanonut että mun mies on mun kanssa kropan takia, ja juu ei ole, siinä siihen vastaus. En pidä normaalin kokoisia ihmisiä lihavina, mutta kyllä jo 90-100 kg, yli pidän mooseksina.

Ei pelkkä paino, vaan myös pituus ei 180cm 90 kg todellakaan ole läski, mutta 150 ja 70kg on.

On läski jos painaa 90 kg, vaikka oiskin 180 cm pitkä.

Joskus baarityöntekijöillä on niin ylimielinen asenne ja käytös asiakasta kohtaan, että siitä on pakko sanoa. Sen jälkeen onkin helppo pistää koko juttu asiakkaan humalatilan piikkiin.. Vaan menipä taas ravintolaan reklamaatiota kahden "asiakaspalvelijan" käytöksestä.

Kyllähän mulle saa avatua töissä jos kestää sit itte saman. Ja jos mä en jaksa kuunnella niin sit saa lähtöpassit mun nenän edestä.
Esim huora, lehmä ja vitun ämmä on sellasia et hyvänä iltana varotan, huonona lätkäsen illaks kiellon pöytään kerrasta :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hoikka:
Mtta miksi sä et oikeasti laihduta?

Menikö sulla jotakin ohi? Nyt ei ollut kyse mun painosta vaan siitä että oikeuttaako känni vittuilemaan asiakaspalvelijalle. Tajusitko?

Mikään ei oikeuta vittuilemaan kenenkään painosta hevon vittujakaan, koska se paino ei ole kenenkää muun asia. Piste.

no eikö se ollut fakta eikä vittuilua??

Joskus baarityöntekijöillä on niin ylimielinen asenne ja käytös asiakasta kohtaan, että siitä on pakko sanoa. Sen jälkeen onkin helppo pistää koko juttu asiakkaan humalatilan piikkiin.. Vaan menipä taas ravintolaan reklamaatiota kahden "asiakaspalvelijan" käytöksestä.

No on se kumma jos otetaan ylimielisyytenä se, että monta kertaa sanon ettei heille enää myydä. Kun joillekin ei mene tajuntaan asiat vaikka kuinka selittäisi. Se pariskunta oli aivan oikiasti liian kännissä eivätkä he mitään tarvinneet. Selvinpäin oleva baarityöntekijä pystyy arvioimaan toisten humalatilaa huomattavasti paremmin kuin humalaiset itte.

en ole noin rumasti koskaan sanonut, mutta olen kyllä kovaan ääneen sanonut kaverilleni, että "Täällä vissiin palvellaan pärstäkertoimen mukaan", mun baarimikko ohitti meidät jonossa kaksi kertaa. Eli kun olisi tullut meidän vuoro, siirtyi taas linjaston toiseen päähän aloittamaan alusta niin ettei koskaan tullut meidän kohdallemme.

oletko tullut ajatelleeksi, että teet itse jotain väärin jos lehmäksi joku haukkuu? Meinaan ei ole kukaan lehmäksi minua haukkunut 7 vuoden aikana.

Ei muakaan kyllä lehmäksi ole haukuttu...Mä en voi mitään sille jos joku on liian kännissä ja ottaa niin tunnon päälle jos anniskelu lopetetaan. Kyllä sitä vain saa paskaa niskaan vaikka nätisti yrittäisi selittää, että ei nyt enää...Kummallinen ajattelutapa sulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ole noin rumasti koskaan sanonut, mutta olen kyllä kovaan ääneen sanonut kaverilleni, että "Täällä vissiin palvellaan pärstäkertoimen mukaan", mun baarimikko ohitti meidät jonossa kaksi kertaa. Eli kun olisi tullut meidän vuoro, siirtyi taas linjaston toiseen päähän aloittamaan alusta niin ettei koskaan tullut meidän kohdallemme.

Mä yritän vähän mennä sen mukaan missä vaiheessa kukin on tullut tiskille tai vinkkaan työkaverille, että ketä kannattaa palvella ensin. Ettei kovin paljoa ohitettaisi ketään, kiireessä voi vahingossa niin käydä.

No on se kumma jos otetaan ylimielisyytenä se, että monta kertaa sanon ettei heille enää myydä. Kun joillekin ei mene tajuntaan asiat vaikka kuinka selittäisi. Se pariskunta oli aivan oikiasti liian kännissä eivätkä he mitään tarvinneet. Selvinpäin oleva baarityöntekijä pystyy arvioimaan toisten humalatilaa huomattavasti paremmin kuin humalaiset itte.

Häh? Puhuinko sinun tilanteesta? :o Olen vaan elämäni aikana nähnyt niin paljon asennevammaista asiakaspalvelijaa, että minä en yksin syyttäisi aina asiakkaita. Mutta en edelleenkään puhu yksittäin SUN tapauksesta. Jäät ilmeisesti jankkaamaan livenäkin ihan turhaan.

oletko tullut ajatelleeksi, että teet itse jotain väärin jos lehmäksi joku haukkuu? Meinaan ei ole kukaan lehmäksi minua haukkunut 7 vuoden aikana.

Ei muakaan kyllä lehmäksi ole haukuttu...Mä en voi mitään sille jos joku on liian kännissä ja ottaa niin tunnon päälle jos anniskelu lopetetaan. Kyllä sitä vain saa paskaa niskaan vaikka nätisti yrittäisi selittää, että ei nyt enää...Kummallinen ajattelutapa sulla.

Kuinka niin kummallinen ajattelutapa? Kysyin tuolta mcCARMIVALTA

Häh? Puhuinko sinun tilanteesta? :o Olen vaan elämäni aikana nähnyt niin paljon asennevammaista asiakaspalvelijaa, että minä en yksin syyttäisi aina asiakkaita. Mutta en edelleenkään puhu yksittäin SUN tapauksesta. Jäät ilmeisesti jankkaamaan livenäkin ihan turhaan.

Itte se nainen siinä jankkasi ja sanoin toistuvasti että ei. Samalla jatkoin muitten palvelua ja lopuksi en sanonut enää mitään sille naiselle.

Olen mäkin saanut vähemmän kaunista palvelua joiltakin asiakaspalvelijoilta, muuallakin kuin baarissa.

Mä yritän vähän mennä sen mukaan missä vaiheessa kukin on tullut tiskille tai vinkkaan työkaverille, että ketä kannattaa palvella ensin. Ettei kovin paljoa ohitettaisi ketään, kiireessä voi vahingossa niin käydä.

Ymmärrän kyllä että kiiressä voi tapahtua erheitä, mutta alkoi kyllä rankasti ottamaan päähän kun vieressä seisovat ihmiset vain vaihtuivat saatuaan juomansa ja heidät palveltuaan baarimikko hyppäsi taas sinne monen metrin päähän aloittaen uudestaan rivin palvelemisen.

Mutta tää tuskin tapahtui sun työpaikassa, joten ei ole sun syy. :D Piti vain avautua. Kyseessä oli niin karsea mesta että ei tarvi onneks toiste mennä.

No mistä mä voin tietää keneltä kysyt, kun et kenellekään tuota kysymystä osoittanut etkä lainannut hänen tekstiään? Hemmetin typeriä tuollaiset heitot kun sitten tarkoitetaankin jotakin muuta nikkiä. Kohdista se kysymys sitten sille jolta vastauksen haluat.

Ja oikiasti, paskaa tulee niskaan vaikka itte olisi asiallinen eikä kohtelisi asiakasta huonosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei oikeuta, mutta se lisää sitä riskiä melkoisesti se humala. ja jotkut nyt vaan on :headwall:

Mutta sitten on sellaisia tapauksia jotka saavat suu pielet nykimään esim. kun kysytään "lähdetkö mun kanssa telttaan yöksi?". :D :laugh: :laugh:

No mistä mä voin tietää keneltä kysyt, kun et kenellekään tuota kysymystä osoittanut etkä lainannut hänen tekstiään? Hemmetin typeriä tuollaiset heitot kun sitten tarkoitetaankin jotakin muuta nikkiä. Kohdista se kysymys sitten sille jolta vastauksen haluat.

Ja oikiasti, paskaa tulee niskaan vaikka itte olisi asiallinen eikä kohtelisi asiakasta huonosti.

Ai.. anteeksi.. Vastasin ilmeisesti liian selkeästi Garmiwan jälkeen kun hän kertoi, että joku oli häntä lehmäksi (ilmeisesti) haukkunut. Sinuahan ei ilmeisesti oltu haukuttu lehmäksi, mutta silti vastasit kysymykseeni jossa kysyin "oletko tullut ajatelleeksi, että teet itse jotain väärin jos lehmäksi joku haukkuu? "

Anteeksi siis, että en lainannut tiettyä viestiä ja sinä sekosit ihan täysin

Ei oikeuta, mutta se lisää sitä riskiä melkoisesti se humala. ja jotkut nyt vaan on :headwall:

Mutta sitten on sellaisia tapauksia jotka saavat suu pielet nykimään esim. kun kysytään "lähdetkö mun kanssa telttaan yöksi?". :D :laugh: :laugh:

Mä voin kuvitella kuinka noita kyselyjä satelee :D

Ai.. anteeksi.. Vastasin ilmeisesti liian selkeästi Garmiwan jälkeen kun hän kertoi, että joku oli häntä lehmäksi (ilmeisesti) haukkunut. Sinuahan ei ilmeisesti oltu haukuttu lehmäksi, mutta silti vastasit kysymykseeni jossa kysyin "oletko tullut ajatelleeksi, että teet itse jotain väärin jos lehmäksi joku haukkuu? "

Anteeksi siis, että en lainannut tiettyä viestiä ja sinä sekosit ihan täysin

Joo mä sekosin aivan täysin. :xmas: Kamalaa. Palataan aiheeseen kiitos. B)

Mä voin kuvitella kuinka noita kyselyjä satelee :D

Eräs mies kysyi kerran, että lähdenkö hänen kanssaan iltakävelylle. Kello oli siis lähemmäs 2 yöllä... :whistle: :laugh: Meinasin sanoa, että iltakävele sä kotio, mutta tyydyin sanomaan että en lähde. :D

Ja lauantaina sanoin muutamalle baarissa vielä olevalle miehelle, että nyt pitää mennä kotio nukkumaan. No yksi sitten sanoi, että tulee mun viereen nukkumaan. Juu juu aivan varmasti. :laugh: :laugh:

mä olen kaupassa töissä ja mäkin oon vitun lehmä,läski huora tms jos en myy kaljaa kännisille tai joku muu asia ei asiakkaita miellytä,ja jopa kassakoneen kenkkuilu tekee musta idiootin joka ei osaa hommiaan...näin käyttäytyy aikuiset ihmiset,ja känniset akat on pahimpia suunsoittajia mitä tiedän :kieh:

Humalatila ei oikeuta aukomaan päätään! Ei kenellekään! Olen myös tarjoilija ja olen monesti poistanut päätään liikaa aukovan asiakkaan ravintolasta tai jos teillä on portsari (toisin kuin meillä oli), hänen tehtävänsä on poistaa asiattomasti käyttäytyvä henkilö!

Itse olen "runsas" ihminen ja saan myös osakseni törkeää kommenttia ulkonäöstäni! Ne asiakkaat olen poistanut ravintolasta jos eivät puhetta kuuntele!

Asiakas ei ole aina oikeassa! Asiakas "äänestää" jaloillaan!

Yhteistyössä