Oikeuttaako humalatila aukomaan päätään ravintolan/baarin henkilökunnalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mutta selitykset miksi ei ole papereita on kyllä hauskoja. Jäi autoon, mopo kypärä kainalossa.

:laugh: :laugh: :D

Muitten kokemuksia vielä?

mul oli täs vähän aikaa sellanen että oli niin nuoren näkönen poika ja yritti ostaa tupakka,kysyin paperit ja hän kiltisti ne kaivaa,katoin ne ja sanoin että sähän oot 15 :whistle: poika: " nii,mitä sitte" :o sanoin siihen että no sitä sitten että mä en sulle voi myydä ku oot alaikänen.poika tokas vaan että no mä oon kyllä saanu muualtakin että ei oo tarvinnu papereita näytellä,että no älä sitte myy :o :D

Kyl mäkin olisin sanonut noin, jos toinen oikeesti näyttää läskiltä. Läskit ihmiset vaan suurinosa on rumaa.

Kyllähän te osaatte päätänne aukoa baarissa tai ravintolassa, mutta se teidän vittuilu on usein aika pelkurimaista. Yleensä kun tulee sisään baariin tms. niin joku saattaa heittää tyyliin " hei punkero " mutta en erota tarkoittaako hän minua vai kuulenko edes oikein.. sen takia että yleensä jos aletaan haastamaan riitaa niin jatketaan sitä suunsoittoa.

Senpä takia en ole kehdannut alkaa vielä toistaiseksi vetelemään sinunlaisia turpaan. Ja kyllä sinä joltakin vielä saat jos tohon tyyliin alat huutelemaan. Ei se sinun humalatilasi ainakaan nyrkkiottelua nimittäin paranna :)
Hoikat ja kevyethän tunnetusti ovat sekä rumempia että voimiltaan heikompia.

Tuo on just se typerin harhaluulo, että baarimikko muka tahallaan hyppää jonkun asiakkaan yli ja aloittaa alusta toisesta päästä. Kun ei ne ihmiset tule siihen vuorotellen samassa järjestyksessä edes :D

Sitä on pakko siinä kovassa kiireessä (tai vaikkei kova kiire olisikaan) samalla seurata sivusilmällä, että missä järjetyksessä ne tyypit siihen tiskille tulee ja koittaa palvella siinä järjestyksessä. Voin kertoo, ettei se ole helppoa eikä siihen ole mitään idioottivarmaa tapaa tehdä sitä. Sen arvioinnin tekee ihan tavallinen ihminen, joka tekee koko ajan työtä ja yrittää samalla koko ajan seurata sitä janoista ihmismassaa joka siinä tiskillä velloo. Tottakai siinä tulee "virheitä" ja koska vaan saa mennä kokeilemaan hoitaa itse se homma paremmin. Siitä vaan ravintolapäällikön juttusille ja seuraavaan viikonlopun yövuoroon tekemään drinksua humalaisille päänaukojille, jotka suuttuu kuitenkin kun joutuvat odottamaan sitä juomaansa ehkä jopa minuutteja(!)

Eli moi ap, täällä entistä ravintolahenkilökuntaa hengessä mukana :wave:
Mä heitin pihalle sellaisen tyypin joka uskalsi mun pyllyyn koskea. Ja jos joku haukkui mua millään henkilökohtaisella loukkauksella, sai siirtyä koettamaan onnea jollekin muulle tiskille. Mä en todellakaan palvellut jos ei asiakkaalla ollut alkeellisempiakaan käytöstapoja. Ei pidä sietää sellaista, edes asiakaspalvelijan.

Juu tosi kiva kuunnella sitä huutoa että HEI MÄÄ TULIN PALJON ENNEN TUOTA JA TUOTA. hoh hoi. mä ainakin olen sellaisessa yökerhossa baarimikkona, missä sitä asiakasta on ihan hirveästi. siis koko baaritiski ihan tungoksessa klo24-03.30. että siinä on ihan silkka mahdottomuus pysyä perillä siitä, missä järjestyksessä ihmiset tulevat jonottamaan. meillä yleensä tehdään kylmästi niin, että aloitan toisesta päästä ja palvelen siihen asti mihin on työkaverin kanssa sovittu, mistä alkaa hänen "alueensa", jonka jälkeen aloitan kierroksen alusta. toki alkuillasta, hiljaisempina aikoina, ja hiljaisemmissa paikoissa on helppo palvella vuorojärjestyksessä mutta tuollaisissa paikoissa se on ihan mahdotonta. ja se myös säästää aikaa, toisin kuin se että poukkoilisit tiskin päästä toiseen, ja edestakaisin?

Pyytäisinki teitä arvon pikkujoulukansa, voisitteko koittaa ajatella asioita myös sen työntekijän näkökulmasta. hän tuskin jättää asiakkaita tahallansa palvelematta minkään pärstäkertoimien vuoksi, kyseessä voi olla vahinko, kiire jne.. Jos on niin hirveä kiire saada sitä viinaa, eikä malta odottaa, on ehkä parempi jäädä kotiin dokaamaan. ainoat asiakkaat jotka jätän tahallani palvelematta ovat ne, ketkä kokevat oikeudekseen haukkua minua, huudella törkeyksiä tai muuten vaan aukoa päätänsä.

Niin ja omalla kokemuksella voisin sanoa että mieluiten palvelen ne asiakkaat jotka tietävät mitä haluavat, ja joille se maksamien ei tule yllätyksenä. Eihän toki minulla ole kiire minnekkään, mutta jos haluatte itse sitä palvelua nopeasti. Kun puhutaan näistä paikoista missä se dokaaminen on itse tarkoitus.

Ikävintä on että ensin huudetaan kovaan ääneen että kylläpä kestää, me olemme odottanut vaikka kuinka kauan, HEI TUO TULI MEIDÄN JÄLKEEN JNE. no sitten kun tulen ystävällisesti teidän kohdalle nii aletaan miettimään hmmm mitähänme otettais, huudetaan taakse, hei pera ja jorma mitä te haluaisitte? hei lissu mitäs sä tahot, ai mitä se olikaan,. eiku ei sittenkään jne- ja vihdoinkin kun on tilaus saatu ja drinksut tehty niin ilmoitan summan ja siinä vaiheessa vasta aletaan kaivamaan sitä kukkaroa esille. eikä meinaa löytyä.. eiku niin joo pera maksaa tän, mä maksan noi kaks eiku miten se menikään. :D

Heh. no oikeasti suurinosa asiakkaista on ihan mukavia. ja mä ainakin tykkään työstäni, vaikka ei se kyllä todellakaan mikään minun haaveammatti ole. Opintojen ohella vielä pari vuotta varmaan tulee tehtyä :)
Ja asiakkaatkin on kyllä miellyttävämpiä kuin esim ruokakaupassa..

Ei, mua ei vaan kiinnostanut muu tuossa pitkässsä tarinassasi. Onhan se selvä että alkoholi vaikuttaa hermostoon ja sillä on usein epäsuotuisa vaikutus käytökseen. Typerää jorinaa päivän selvästä asiasta. Oli oikein tai ei niin eipä kiinnosta.
Mua kiinnostaa miksi et voi laihduttaa kun näytät tuollaiselta?

tulisitpa multa kännissä kysymään niin saisit tiskin takaa turpaasi ja lujaa silmien väliin.
loppuu sun juomises siihen.

Yhteistyössä