oikeutettu negako??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli huutiksessa oli myynnissä housut, joita huusin, mutta ilmoituksessa ei ollut postikuluja, ja joita en tajunnut kysyä enen huutamistani koska aikaisemminkin monia kymmeniä kauppoja tehneenä arvelin housujen postareiden olevan siinä 4-5e kieppeillä maxilla tulleena.
myyjä ilmoitti postareikse 10e. sain nega palautteen koska en ostanut housuja. oliko tämä oikeutettu nega? postarit olivat siis saman hintaiset kuin itse housut, ja kerroin myyjälle ettei taloudellinen tilanteeni anna nyt periksi enempää kuin max. sen 15e postareineen tai osto myöhemmin.

harmittaa kun eka nega tulin nyt...:/

Mulla on sit sattunu kivoja myyjiä koska ovat ymmärtäneet. jos ei ole oystynyt ihan sovittua summaa heti maksamaan... hävettää aina semmonen mut joskus tulee yllätyksenä menoja..
Eli mielestäni ois voinu vähä joustaa maksu ajassaki ehkä tai neutraali kommentti..

Jousto on fiksua puolin ja toisin, mutta toisaalta myyjällä on oikeus tehdä noin. Huudot ovat sitovia. Jollet kysy postimaksujen määrää, hyväksyt huutaessasi sen että postarit ovat mitä ovat. Jos housut painavat yli puoli kiloa (kuten esim. farkut helposti painavat) niin postipaketti maksaa sen 8,50 e...

kuulema ainut vaihto ehto postipaketti joka maksaa sen 9,80e...ja kyse kuitenkin farkkujakin kevyemmistä housuista, jotka minigrip pussiin huolellisesti pakettanut olisi aivan varmana tullut maxi kirjeenä koska myyjä ilmoitti housujen painoksi 600g...

no maxi kirjeellä menee housut tms. painorajana muistaakseni 2kg on maxi kirjeissä.
huomasin että myyjällä itsellään 8 negaa lunastamattomista huudoista. itse en ikinä, ennen tätä (annoin negan takaisin postituskulujen puuttumisesta ja niiden huikeasta hinnasta) ole negaa antanut, koska koitan aina ymmärtää jos jollain ei yksinkertaisesti ole varaa laittaa enempää juuri sillä hetkellä. oma oli tyhmyys kun en tajunnut postiksia kysyä.

???Mitähän postia kyseinen myyjä mahtaa käyttää, kun tuollaisia hintoja antelee.
Huolellisesti ja tiivisti pakattuna housut saa sopivaan kuoreen alla olevalla hinnalla
nim.merk kokemusta on. Jos vaan itse myyjä jaksaa nähdä vaivaa.

Lähetyserän hinta:

4,50?

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, postiennakon osuus on arvonlisäveroton.

Hinnat sitoumuksetta.

Lisätietoja Postin puhelinpalvelusta.

Syötit seuraavat tiedot:

Tuote: Kirje 1. lk, LK

Yksikköpaino: 600 g

Määrä: 1 kpl

Postiennakko: ei postiennakkoa

Maksutapa: Postimerkki, automaattilipuke tai käteinen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
???Mitähän postia kyseinen myyjä mahtaa käyttää, kun tuollaisia hintoja antelee.
Huolellisesti ja tiivisti pakattuna housut saa sopivaan kuoreen alla olevalla hinnalla
nim.merk kokemusta on. Jos vaan itse myyjä jaksaa nähdä vaivaa.

Lähetyserän hinta:

4,50?

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, postiennakon osuus on arvonlisäveroton.

Hinnat sitoumuksetta.

Lisätietoja Postin puhelinpalvelusta.

Syötit seuraavat tiedot:

Tuote: Kirje 1. lk, LK

Yksikköpaino: 600 g

Määrä: 1 kpl

Postiennakko: ei postiennakkoa

Maksutapa: Postimerkki, automaattilipuke tai käteinen

Sori vaan, mutta esim. vakosamettihousuja tai farkkuja ei todellakaan saa pakattua niin, että ovat alle 3 cm paksuudeltaan.

mä juuri lähetin takin kirjeenä..olihan siinä änkeminen mutta 3?:lla meni.
kysymys on vaan siitä viittiikö.. takki tais painaa hieman yli 500g pakkauksineen,mutta paketti meni postilaatikkoon ja perille uudelle omistajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no maxi kirjeellä menee housut tms. painorajana muistaakseni 2kg on maxi kirjeissä.
huomasin että myyjällä itsellään 8 negaa lunastamattomista huudoista. itse en ikinä, ennen tätä (annoin negan takaisin postituskulujen puuttumisesta ja niiden huikeasta hinnasta) ole negaa antanut, koska koitan aina ymmärtää jos jollain ei yksinkertaisesti ole varaa laittaa enempää juuri sillä hetkellä. oma oli tyhmyys kun en tajunnut postiksia kysyä.

joo saahan postia laittaa maksikirjeenä siihen 2kg asti, mutta ei kannata vaan pakettina halvempi.
ei ole olemassa 10,- pakettimaksua, taitaa myyjä ottaa pakkauskuluista tms. vähän lisää rahaa, itse en tee sitä ikinä, kun postimaksut on asiakkaalle muutenkin niin kalliita.
ja ei tosiaan kannata änkee mitään takkia kuoreen ja postilaatikkoon, laatikon reikä on isompi kuin oma laatikko, jos joutuu "pistokokeeseen" niin kiva asiakkaan maksaa lunastuskulut

Sori vaan, mutta esim. vakosamettihousuja tai farkkuja ei todellakaan saa pakattua niin, että ovat alle 3 cm paksuudeltaan.

kyllä muuten pystyy, varsinkin naisten farkut on todella helppo. saa olla 35x25cm joten levittää vaan tarpeeksi lähelle tuota 35cm mittaa niin ei tarvitse taittaaa kun muutaman kerran joten saa n. 2cm paksuiseksi kun käyttää älliä.

Yhteistyössä