Oikeus omaan elämään

Täällä on ollut paljon puheita mustasukkaisuudesta ja siitä, mitä parisuhteessa saa tehdä ja ei saa tehdä. Onko jotain unohdettu?

Eikö meillä jokaisella ole oikeus omaan elämään ja tekemään omat päätöksemme? Siis tuleeko meidän päättää kaikki myös puolison elämästä? Minä ainakin uskon VAPAASEEN TAHTOON. Jos mieheni haluaa, hän voi käydä vieraissa. Jos mieheni haluaa, hän rakastaa minua. Omasta, vapaasta tahdostaan.

En usko, että voitan mitään kahlitsemalla puolisoni minun ajatusteni vangiksi. Sillä tavoin tuhoan hänen oman minuutensa ja elämänsä. Me elämme täällä vain kerran ja mielestäni meillä on oikeus päättä itse haluammeko kokeilla seksiä monien kanssa vai tyydymmekö vain yhteen, kenties hyvin tylsään ja epätyydyttävään seksisuhteeseen.

Perhettä voi vaalia monella eri tavalla. Perhettä voi rakastaa. Perhe voi jopa voida paremmin, kun molemmilla puolisoilla on seksitarpeet tyydytetty. Oletteko koskaan miettineet tätä?
 
Althaea
Totta kai jokaisella on oikeus vapaaseen tahtoon. Miehelläni on ihan täysi oikeus lähteä paneskelemaan pitkin kyliä ja vaikka alkaa vetää heroiinia jos häntä huvittaa. Samoin minulla on oikeus ostella vaikka koko kuun ruokarahoilla itselleni uusia vaatteita. Ei aikuista ihmistä voi määrätä ja kontrolloida kuin lasta.

Kysymys ei minun mielestäni kuitenkaan ole parisuhteessa toisen kahlitsemisesta, vaan yhteisistä pelisäännöistä, joista pidetään kiinni ja joita ilman yksikään suhde tai yhteisö ei tule toimeen. Meillä on esimerkiksi semmoinen pelisääntö, että niin kauan kuin yhdessä ollaan, suhteen ulkopuolisten kanssa ei harrasteta seksiä.

Jos suhteessa (varsinkin seksiasioissa) joku mättää, miksei siitä voi puhua? Siis ennen kuin ongelmat kasvavat niin suuriksi ettei niistä voi enää puhua.

Pointtina se, että toki aikuinen ihminen on vapaa tekemään parisuhteessakin ihan mitä tahtoo. Mutta sillä toisella osapuolella on myöskin tasan sama vapaus. Esimerkki: jos toinen käy pettämässä, toisella on oikeus pistää suhde poikki, eikä siinä vaiheessa enää auta jos pettäjä ruikuttaa että "mutta kun tää oli mun oikeus, et sä noin voi tehdä". Molemmille samat säännöt tilanteessa kuin tilanteessa.

Järjen käyttö, kohteliaisuus, kunniallisuus ja toisen huomioiminen taitavat olla nykyään muinaisjäänteitä, kun on niin kiire juosta omien halujen perässä. :/
 
Miten niin, miksi ei voi puhua jos joku mättää seksiasioissa?

Eihän minkään tarvitse mättää! Tottakai kaikki ihmiset tuntee halua muihinkin ihmisiin. Siis jos on seksiälyä yhtään tallella eikä kiellä/jäädytä kaikkia tunteitaan. Vai mitä?
 
Althaea
^ Tunteet ja teot ovat eri asia. Tunteita ei oikein voi kontrolloida, mutta tekojaan voi; voi tehdä tietoisen päätöksen, että ei loukkaa kumppaniaan vaikka tekisikin mieli toista. Ja samalla voi miettiä, miksi tekee mieli sitä toista - eli toisin sanoen, mitä omalta kumppanilta tai itseltään puuttuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 11:36 Althaea kirjoitti:
^ Tunteet ja teot ovat eri asia. Tunteita ei oikein voi kontrolloida, mutta tekojaan voi; voi tehdä tietoisen päätöksen, että ei loukkaa kumppaniaan vaikka tekisikin mieli toista. Ja samalla voi miettiä, miksi tekee mieli sitä toista - eli toisin sanoen, mitä omalta kumppanilta tai itseltään puuttuu.
Peesi tälle kirjoitukselle!
Kyllä aikuinen ihminen pystyy kontrolloimaan oma käytöstään. Mutta asia on eri jos on asiosta sovittu etukäteen, siis että molemmat saavat harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Itse en tosin oikein usko että se pitemmän päälle onnistuu.
 
Ymmärrän, mitä Honey tarkoittaa toisin kuin A-tyyppi, ei ymmärrä sitten ollenkaan mun mielestäni...

Ei me voida kahlita ketään. Siksi avioliitossakin kysytään, tahdotko? Jokaisella säilyy vapaa tahtoa tahtoa yhteistä hyvää...

Se joka sallii puolisolleen elämän nautinnot vapaan seksi muodossa, on päässyt ihailtavalle sielunelämän tasolle. Kaikki kunnioitukseni!! Maallinen ei merkitse ja määrää, vaan se, mitä on sydämessä. Ja se riittää.

Kunpa kaikki naiset ajattelisivat noin kuin sinä Honey!
 
Althaea
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 14:57 Hoitsu kirjoitti:
Ymmärrän, mitä Honey tarkoittaa toisin kuin A-tyyppi, ei ymmärrä sitten ollenkaan mun mielestäni...
"A-tyyppi", aika hauskasti sanottu...

Ymmärrän kyllä Honeyn pointin, mutta en ole samaa mieltä. Ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat kaksi eri asiaa.
 
Antro
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 14:57 Hoitsu kirjoitti:
Se joka sallii puolisolleen elämän nautinnot vapaan seksi muodossa, on päässyt ihailtavalle sielunelämän tasolle. Kaikki kunnioitukseni!! Maallinen ei merkitse ja määrää, vaan se, mitä on sydämessä. Ja se riittää.
Mitä ihailtavaa siinä on?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 14:57 Hoitsu kirjoitti:
Kunpa kaikki naiset ajattelisivat noin kuin sinä Honey!
Luojan kiitos ettei ole.
 
Honey Onpa ihanaa joku muukin ajattelee noin!!! Minä olen koittanut miehelleni tehdä selväksi että saa minun puolesta käydä vieraissa jos haluaa jne jne....Että ei se ole mikään avioliiton loppu...Toisaalta jos mieheni osaisi ajatella näin saattaisi meidän avioliitto olla parempi....Yksi olisi kyllä ehdoton ettei ihan siittele lapsia ympäriinsä että ehkäisy pitää olla täysin kunnossa ihan tautienki takia!!

Mutta kun taas mieheni on taas ihan erimaata mun kans tuntuu että se haluaa vaan kahlita minut kotia ei tietoakaan omasta ajasta....Jos menen baariin seuraava päivä on sitten krapulan lisäksi tappelua...Vaikka koskaan mitään teekkään kuin vietän aikaa kavereiden kanssa....

Olen kyllä koittanut tästä puhua miehelle mutta se ei oikesti kuuntele minua...Ja nauraa mun jutuille kun puhun miten olisi kivaa joskus ottaa kolmas meidän seksitouhuihin tai kun sanon että olen bi jne niin se ei ota minua tosissaan.... Anteeksi tämä nyt varmaan mitenkään liittyny tähän mut purinpa mieltäni....
 

Yhteistyössä