Oikeus kelan etuuksiin Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Logotar

Aktiivinen jäsen
23.07.2008
8 258
1
36
saas nähdä miten käy... kuulin tänään että saman työnantajan toisessa toimipisteessä työskentelevä henkilö oli saanut Kelalta tylyä postia. Koska ko. henkilö työskentelee Norjassa, otetaan häneltä pois oikeus suomalaiseen kelakorttiin ja kelan etuuksiin yms. Siitä huolimatta että asuu Suomessa ja maksaa verot Suomeen.

Itselläni on tämä sama tilanne. Asun Suomessa, elän Suomessa ja maksan verot Suomeen. Ja ne muut maksut mitä nyt verojen yhteydessä pidätetään. Mutta työskentelen Norjassa. Olen jäämässä äitiyslomalle syksyllä ja tarkoitus on hakea päivärahat Norjasta.

Jännityksellä odotan tuleeko postia mullekin... vaikka olen kyllä saanut päätöksen että olen oikeutettu kelan juttuihin ihan niinkuin ennenkin...

Eikös näistä ollut tuossa talvella jotain juttua jossain ohjelmassakin?
Pahimassa tapauksessa ovat ottanee käsittääkeni Kelakortin pois.
Ja oli vissiin tyyliin joku laivatyöntekijä.
Kivahan se on maksella veroja jos ei "saa" mitään "hyötyä" itselle...

Alkuperäinen kirjoittaja satutar:
Eikös näistä ollut tuossa talvella jotain juttua jossain ohjelmassakin?
Pahimassa tapauksessa ovat ottanee käsittääkeni Kelakortin pois.
Ja oli vissiin tyyliin joku laivatyöntekijä.
Kivahan se on maksella veroja jos ei "saa" mitään "hyötyä" itselle...

eikä tuossa ole edes mahdollisuutta muuhun kuin maksaa verot Suomeen, kun työskentelykunta on rajakunta Suomen kanssa.

Mulle tuli ns. rajankävijän päätös joka oikeuttaa normaaleihin kelan juttuihin. Ties vaikka peruisivat senkin...

joo tällä työkaverilla oli just käsketty palauttaa kela-kortti.

Alkuperäinen kirjoittaja satutar:
Hitsi kun en muista missä ohjelmassa tuosta oli juttua, ettei olis ollut 45 min?
Onkohan vielä katsomossa? Tai onko edes ollut, en tiedä.

pitää tutkia.

yritin kelan sivuja katsella mutta siellä on vaan että jos muuttaa pois Suomesta/Suomeen...

Yhteistyössä