OIKEUKSISTA TIETÄVÄT NYT HUOMIO!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin

Vieras
jos sinä olet väkivallan uhri,poliisit kuulustelevat sinua sairaalassa,sanot ettet tiedä kuka oli kaikki tapahtui niin äkkiä,poliisit jankaavat älä valehtele.
mikä oikeus heillä on mennä sinun asuntoosi tutkimaan?????
minun asunnossa on käyty ja ihmettelen millä oikeudella.
kuulusteluihin olen menossa iltapäivällä et sie selviää mutta vituttaa ihan sairaasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ovat varmaan saaneet kotietsintäluvan. Sitä ei tietääkseni kysytä sinulta, vaan tuomarilta tms. :xmas: *C.S.I:n seuraajan tietämyksellä*

miksi he saavat minun asuntooni minulle mitään ilmoittamatta luvan mennä pönkimään?
jos minä olen uhri??
missä on suomen oikeus joo o..haistatan vitun koko saatana kyttä asemalle kyllä..

No tuota, kannattaisko ihan ottaa lakimies vaikka mukaan sinne kuulusteluun ja selvittää kyseinen asia. Ihan heppoisin perustein ei kotietsintään lupaa saa :/ ja pyydät nähdä sen kotietsintälupapaperin.

Ei ole mitään oikeuksia mennä sun kotiin jos ei ollut rikospaikka, eikä ne epäile sua mistään huumejutuista.
Näin minä siis ymmärtänyt.

Mutta voiko olla että asialla olis ollu joku muu? Jos jollain on avain tai..?

Alkuperäinen kirjoittaja Kapula:
No tuota, kannattaisko ihan ottaa lakimies vaikka mukaan sinne kuulusteluun ja selvittää kyseinen asia. Ihan heppoisin perustein ei kotietsintään lupaa saa :/ ja pyydät nähdä sen kotietsintälupapaperin.

meinaan vaatia selvityksen,epäilen tässä että mitään lupaa ei ole ollut sillä miksi he olisivat luvan saaneet jos minulle tapahtui tuo ulkona?olen uhri?ja en tuntenu tekijää.nämä poliisit ahdistelivat kiristivät yms että valehtelen kun en osannut sanoa mitään ja olin ihan sekaisin.nyt minua sitten kuulustellaan ja kai ne tunkee mut putkaan vielä kaiken päälle kun sanoa mitään osaa!!!

Taitaa olla laajempi juttu kysessä, ja liittyä johonkin muuhun tutkimukseen tai epäilyyn. Tuskin menevät, jos vain on kadulla nokkaan motattu. Liittyykö tähän mahdollisesti muita henkilöitä ja taustaa ympäristöstä tai menneisyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ei ole mitään oikeuksia mennä sun kotiin jos ei ollut rikospaikka, eikä ne epäile sua mistään huumejutuista.

ei ole kellään avainta sinne,eikä ole mitään huumejuttua kyseessä.
sieltä oli hävinnyt sellaiset tavarat mitkä ilmeisemmin on poliiseilla hallussa ja siittä tajusin että asunnossani on käyty mulle mitään ilmoittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla laajempi juttu kysessä, ja liittyä johonkin muuhun tutkimukseen tai epäilyyn. Tuskin menevät, jos vain on kadulla nokkaan motattu. Liittyykö tähän mahdollisesti muita henkilöitä ja taustaa ympäristöstä tai menneisyydestä.

ei liity,minua puukotettiin kaupasta tullessa,olin humalassa.
ei kenenkään kanssa riitaa yms,ei mitään rähinöitä yms merkintöjä täällä tuollaisesta.

Ihan oikeasti, nyt nopsasti puhelinluettelo käteen ja soitteleen että saan asianajajan mukaan. Et olisi ensimmäinen uhri ketä poljetaan. Ja tosiaan, ilman tuomarin myöntämää kotietsintälupaa sun kotiin eivät saa mennä, ja sitä lupaa ei heppoisin perustein myönnetä. JA tuosta poliisien asiattomasta käyttäytymisestä voi tehdä valituksen. Mutta mä en menis sinne kuulusteluihin ilman asianajajaa jos asiaton käytös virkavallalta jatkuu, on ainakin todistaja sille mukana.

Tekisin kyllä valituksen poliiseista, jos ovat käyttäytyneet asiattomasti (kiristäneet...yms)
He voivat epäillä jotain isompaa.
Tosin ihmettelen että mitä hittoa ne on sinun kämpässä tehneet.
Yksi tuttukin puukotettiin henkihieveriin narkkarin toimesta eikä kukaan penkonut kenenkään asuntoa.
Keltä he ovat saaneet avaimet? Isännöitsijältä? Varmaan kannattais sillekkin soittaa että miksi on laskenu asuntoon..

Ei poliiisi huvikseen tällaisissa tapauksissa kenenkään kotoa tavaroita hae. Kyllä heillä joku epäilys on jat tutkimus menossa. Vai ajattelitko , että ne on vaikka muumimukien tai matkamuisojen perään ja käyttävät hyväkseen tilaisuutta, kun asukas on poissa. Aika kaukaa haettua. Viesteistäsi ja nimittelystä käy kyllä ilmi asenteesi poliiisia kohtaan, eli olet tainnut joutua ennenkin niiden kanssa tekemisiin ja olet hädissäsi niiiden vietyjen tavaroiden merkityksestä poliisille ja itsellesi. Jos ihmisellä ei ole mitään salattavaa ja hyvö omatunto, ei siitä nouse näin suurta hälyä, vaan odottaisi selitystä, jos se poliisi nyt on oikea taho tähän selitystä edes antamaan.

Tekisin kyllä valituksen poliiseista, jos ovat käyttäytyneet asiattomasti (kiristäneet...yms)
Yksi tuttukin puukotettiin henkihieveriin narkkarin toimesta eikä kukaan penkonut kenenkään asuntoa.
Keltä he ovat saaneet avaimet? Isännöitsijältä? Varmaan kannattais sillekkin soittaa että miksi on laskenu asuntoon..

meinaan tämän selvittää.
tässä on vielä se etten itse soittanut ambulanssia tai mitään se on tehnyt joku muu.
menin ystävälleni että hän vie minut sairaalaan,emme ehtineet mihinkään kun poliisit tulivat ystävän oven taakse??eli he ilmeisesti olivat jo silloin käyntee asuntoni oven takana,he ovat käyneet asunnossani sisällä silloin kun olen päässyt pois sairaalasta ja mennyt yöksi ystävälleni.
mua vituttaa ihan suunnattomasti ja toi että kun en tiedä kuka oli se joka teki mulle tän niin mua kiristetään ja haukutaan valehtelijaksi ja sanotaan ettei asia jää tähän ennenkuin tekijä löytyy,niin kauan he käyvät läpi asuntoja yms..
ihmettelen vain kenen asuntoja kun tunne täältä kun muutaman ihmisen ja ne on mun hyviä kavereitani!
sekavaa tekstiä varmaan mua vaan vituttaa ihan sairaasti et mun oikeudet uhrina poljettu kiristyksen yms alle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sieltä oli hävinnyt sellaiset tavarat mitkä ilmeisemmin on poliiseilla hallussa ja siittä tajusin että asunnossani on käyty mulle mitään ilmoittamatta.

Mitä nämä tavarat on, jotka asunnostasi puuttuu ja miksi ne olisi poliisilla?
Mistä päättelet POLIISIN käyneen asunnossasi ja vieneen tavaroita?

Kunhan kyselen...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei poliiisi huvikseen tällaisissa tapauksissa kenenkään kotoa tavaroita hae. Kyllä heillä joku epäilys on jat tutkimus menossa. Vai ajattelitko , että ne on vaikka muumimukien tai matkamuisojen perään ja käyttävät hyväkseen tilaisuutta, kun asukas on poissa. Aika kaukaa haettua. Viesteistäsi ja nimittelystä käy kyllä ilmi asenteesi poliiisia kohtaan, eli olet tainnut joutua ennenkin niiden kanssa tekemisiin ja olet hädissäsi niiiden vietyjen tavaroiden merkityksestä poliisille ja itsellesi. Jos ihmisellä ei ole mitään salattavaa ja hyvö omatunto, ei siitä nouse näin suurta hälyä, vaan odottaisi selitystä, jos se poliisi nyt on oikea taho tähän selitystä edes antamaan.

siis MUN ASENTEENI NYT JUST HEITÄ KOHTAA JOHTUU SIITTÄ ETTÄ MUA TULLAAN SAIRAALAN VUOTEESEEN UHKAILEMAAN JOS EN TUNNISTA TEKIJÄÄ TEKEVÄT MULLE HELVETIN SUORAAN SANOEN!
jos mä en tiedä kuka se oli onko mun valehdeltava että lopettavat sen vai?
ja toi että mulle kukaan ilmoittanut mitään asunnossa käynnistä on ihmeellistä,ja eniten se ihmetyttää millä oikeuksilla sinne on menty vai tutkitaanko aina kaikki joille tehdään väkivaltaa ja et tunne tekijää niin sut syylistetään ja asuntosi pengotaan?
ihmettelen vain tätä..

Ihan oikeasti, nyt nopsasti puhelinluettelo käteen ja soitteleen että saan asianajajan mukaan. Et olisi ensimmäinen uhri ketä poljetaan. Ja tosiaan, ilman tuomarin myöntämää kotietsintälupaa sun kotiin eivät saa mennä, ja sitä lupaa ei heppoisin perustein myönnetä. JA tuosta poliisien asiattomasta käyttäytymisestä voi tehdä valituksen. Mutta mä en menis sinne kuulusteluihin ilman asianajajaa jos asiaton käytös virkavallalta jatkuu, on ainakin todistaja sille mukana.

Jotta tällainen keskustelu ei menisi aivan asiattomaksi poliisin syyttelyksi, kannattaa myös odottaa täällä kannanottoja, kunnes taustat selviää. Vielähän ei ole toteen näytetty edes , että poliisi siellä on käynyt. Poliisi ei ole näiden serlvitysten perusteella käyttäytynyt asiattomasti. Jutun taustatkin tuntuvat hiukan erikoisilta, jos jotain kaupasta tullessa yhtäkkiä puukotetaan ilman riitaa tms. Edelleen uskon, että juttu ei ole ihan näin mustavalkoinen. Eiköhän se siitä selviä.

meinaan tämän selvittää.
tässä on vielä se etten itse soittanut ambulanssia tai mitään se on tehnyt joku muu.
menin ystävälleni että hän vie minut sairaalaan,emme ehtineet mihinkään kun poliisit tulivat ystävän oven taakse??eli he ilmeisesti olivat jo silloin käyntee asuntoni oven takana,he ovat käyneet asunnossani sisällä silloin kun olen päässyt pois sairaalasta ja mennyt yöksi ystävälleni.
mua vituttaa ihan suunnattomasti ja toi että kun en tiedä kuka oli se joka teki mulle tän niin mua kiristetään ja haukutaan valehtelijaksi ja sanotaan ettei asia jää tähän ennenkuin tekijä löytyy,niin kauan he käyvät läpi asuntoja yms..
ihmettelen vain kenen asuntoja kun tunne täältä kun muutaman ihmisen ja ne on mun hyviä kavereitani!
sekavaa tekstiä varmaan mua vaan vituttaa ihan sairaasti et mun oikeudet uhrina poljettu kiristyksen yms alle.

Sairastatko mitään psyykkistä sairautta?
=/

Alkuperäinen kirjoittaja z:

Kunhan kyselen...

olettaisin olevan,ne ovat luvalliset ei siinä mitään mutta miksi ne on viety sitä ihmettelen ja kuka ne on vienyt minulle ilmoittamatta on toinen asian.
ei sinne asuntoon ole kukaan muu voinut päästä ja ihmtellen miten?miksi?ja minkä takia he ovat ne vieneet..

Kunhan kyselen...

Tätä mäkin mietin, et mistä tiedät että poliisi on asunnossasi käynyt?

Kunhan kyselen...

olettaisin olevan,ne ovat luvalliset ei siinä mitään mutta miksi ne on viety sitä ihmettelen ja kuka ne on vienyt minulle ilmoittamatta on toinen asian.
ei sinne asuntoon ole kukaan muu voinut päästä ja ihmtellen miten?miksi?ja minkä takia he ovat ne vieneet..

Ok, eli poliiisit ovat käyneet, vaikket tiedä ovatko.
Ovat vieneet luvallisia tavaroita, oletat näin.

Onko sinulla jokin psyykenlääkitys tai muu lääkitys?
Ketään läheistä tukena?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jotta tällainen keskustelu ei menisi aivan asiattomaksi poliisin syyttelyksi, kannattaa myös odottaa täällä kannanottoja, kunnes taustat selviää. Vielähän ei ole toteen näytetty edes , että poliisi siellä on käynyt. Poliisi ei ole näiden serlvitysten perusteella käyttäytynyt asiattomasti. Jutun taustatkin tuntuvat hiukan erikoisilta, jos jotain kaupasta tullessa yhtäkkiä puukotetaan ilman riitaa tms. Edelleen uskon, että juttu ei ole ihan näin mustavalkoinen. Eiköhän se siitä selviä.
kyllä se vain niin on.kaikki kävi vielä niin nopeasti etten edes ehtinyt tajuamaan mikä sillä miehellä oli kädessä.mitään sanomatta tai mitenkään edes katsonut häntä ohi mennessä,suoraan sanottuna huomannut koko ihmistä ennenkuin rintaan sattui ja tajusin mitä tapahtui,
miten poliisit eivät mielestään käyttädy asiattomasti jos he tulevat sinua sairaalaan suoraan uhkailemaan?
heidän käytöstään ihmetteli hoitohenkilökuntakin.

Sairastatko mitään psyykkistä sairautta?
=/

Kyllä muakin vituttais jos mä oon ollu veke himast ja sil aikaa siäl käy joku kaivelees.
Ja sitä enemmänkin jos tietäisin etä kytät on käynny.
Ei tarvita mitää psyykkisii sairauksii.
Jos joku tekee sua kohtaan väärin, nii sua ei missään nimessä vituta yhtään ja jos vituttaa sut pitää roudaa pöpilää koska sä olet psyykkisesti sairas?

Yhteistyössä