oikeudekäynti asiaa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Mitä tarkoittaa jos on itse pyytänyt korvausvaatimuksen toiselta syylliseltä osapuolelta 10 000e niin ja hän ei sitä vielä tiedä.
Niin mulle tuli sellanen lappu kotia syyttäjä virastosta että:syyttäjä on katsonut että mua on asian selvittämiseksi kuultava oikeudenkäynnissä henkilökohtaisesti,ja tämän vuoksi syyttäjä on oikeudenkäynnistä rikosasioissa annetun lain mukaan...nojalla päättänyt,ettei ota vaatimustani ajaakseen niin mitä tää oikein meinaa etten saa mitään korvauksia vai?
Vai päättääkö ne syyttäjät oikeudessa syyllisen tulojen mukaan tuon mun pyytämän korvaus summan,että se liero pystyy sen mulle maksamaan???

Minusta kuulostaa, että sun täytyy hankkia uusi asianajaja, joka alkaa ajaa asiaasi. Muuten asia tyssää tähän. Tämänhetkinen asianajaja kieltäytyy, koska joudut todistamaan oikeudessa. Etkö pysty todistamaan vai eikö sinulla ole tarpeeksi todisteita?

juttu oli menossa muutenkin ihan oikeuteen asti ja mulla on kuvattuja poliisilaitoksella olevia todisteita kun on hakattu pitkin kehoa mustelmia joka paikassa jne..
Ja kuulusteluissa on käyty ja toinen osapuoli se syyllinen oli puhunut ristiin minun kertomukseni kanssa joka ei ole edes totta.Minä olen itse täysin syytön tässä jutussa.
Voikohan sitä mitenkään sitten sopia asiaa sillain että jos pyytää vaikka 6000e syylliseltä niin ollaan sillä sitten sujut mún puolesta ettei tarvi oikeuteen mennä.

En oikein tiedä miten minun pitäisi tässä menetellä:( Kirjeessä luki että käräjäoikeus ottaa minuun yhteyttä asian johdosta kirjallisesti.
Joutuukohan se syyllinenkin tulemaan sinne samaan aikaan kuin minä?En halua ikinä nähdä sitä tyyppiä vihaan häntä asian takia niin paljon.

jos syyttäjä on syytteen nostanut,niin ei voi enään sopia.siis korvausvaatimuksethan esitetään oikeudenkäynnin yhteydessä.miten nyt on tullut tieto ettei vaatimusta ajeta?

En tiedä kun minulle vain tuli tuo kyseinen lappu että mua halutaan kuulla lisää kerta se on aika vakava syyte.
Pitääkö minun itse esittää tuo korvausvaatimus 10 000e vai sanoa vaan joku summa vaikka 6000e?
Mitä yleensä saa jos on hakannut naista ja on entisiä pikku rikkeitä tällä tyypillä rikosrekisterissä?
Paljonko muuten saa raiskauksesta?

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
En tiedä kun minulle vain tuli tuo kyseinen lappu että mua halutaan kuulla lisää kerta se on aika vakava syyte.
Pitääkö minun itse esittää tuo korvausvaatimus 10 000e vai sanoa vaan joku summa vaikka 6000e?
Mitä yleensä saa jos on hakannut naista ja on entisiä pikku rikkeitä tällä tyypillä rikosrekisterissä?

paljonko linnaako? siis raiskauksesta...

Ihan en nyt ymmärrä tuota tilannetta ja syyttäjän pointtia, mutta tuo sun summa kuulostaa aivan järkyttävän suurelta kun kuitenkin Suomessa ollaan jossa ei ihan oikeasti ole normaalia pyytää, saati sitten saada tuollaisia korvauksia, eli liittyiskö se jotenkin tähän asiaan?

Luin uudestaan ton sun aloituksen ja käsittäisin siis, että syyttäjä ei aja sitä asiaa vaan sun täytyy se vaatimus tulla henkilökohtaisesti käsittelyyn esittämään. Ja käsittelyssä todistaa henkilökohtaisesti, eli ei riitä että syyttäjä luettelee sun vammat ym ym kertoo miten tilanne on mennyt, vaan sua tarvitsee siellä henk kohtaisesti kuulla.

Mutta mitä sulle oikein on tehty jos sä 10 000e vaadit korvaukseksi? :o

Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:

Tuleeko sille linnaa?Luulin että jotain sakkoja ja ehdonalaista..tyyppi on vasta 22v.

Se riippuu aina tilanteesta ja mihin kategoriaan rikos luokitellaan; lievä, normi, törkeä... Eihän siitä Suomessa kummoisiakaan rangaistuksia saa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ihan en nyt ymmärrä tuota tilannetta ja syyttäjän pointtia, mutta tuo sun summa kuulostaa aivan järkyttävän suurelta kun kuitenkin Suomessa ollaan jossa ei ihan oikeasti ole normaalia pyytää, saati sitten saada tuollaisia korvauksia, eli liittyiskö se jotenkin tähän asiaan?

Luin uudestaan ton sun aloituksen ja käsittäisin siis, että syyttäjä ei aja sitä asiaa vaan sun täytyy se vaatimus tulla henkilökohtaisesti käsittelyyn esittämään. Ja käsittelyssä todistaa henkilökohtaisesti, eli ei riitä että syyttäjä luettelee sun vammat ym ym kertoo miten tilanne on mennyt, vaan sua tarvitsee siellä henk kohtaisesti kuulla.

Mitä sitten itse pyytäsit jos sut olis raiskattu ja hakattu?10 000e pyydän koska sehän tietysti alenee siitä,kun ne katsoo onko sillä tyypillä edes minkäänlaisia tuloja,mun puolesta se liero saa mädäntyä vaikka 20v linassa ja enempikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Marko 31v:
Vaikka sopisittekin asian keskenänne niin valtio saattaa silti nostaa syytteen.

Jos kyse on niin vakavasta jutusta kuin miltä kuulostaa, niin sen voi sovitteluun ohjata vain syyttäjä, joten mahdollisuudet siihen on selkeästi nolla. Asianomaiset eivät siis itse voi sovittelusta päättää kun kyseessä on virallisen syytteen alainen rikos.

Tuleeko sille linnaa?Luulin että jotain sakkoja ja ehdonalaista..tyyppi on vasta 22v.

täysikänen... ei siin vaihees ikä vaikuta, vaan tietty aiemmat tuomiot jossain määrin ja onko ehdonalasii päällä ja tietty vakavuus rikoksessa vaik se hassulta kuulostaaki ku rikos aina rikos.

noi raha hommat on kyl semmosii et suomes ne korvaukset on aika pienii, eli mitä itse oon jostai lehist kattonu ni isoimmat ollu jotai 2000e tämmösis, mut siis mul ei oo faktaa nuist rahoist.. mitä vaa muistelen lukeneeni

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Mitä sitten itse pyytäsit jos sut olis raiskattu ja hakattu?10 000e pyydän koska sehän tietysti alenee siitä,kun ne katsoo onko sillä tyypillä edes minkäänlaisia tuloja,mun puolesta se liero saa mädäntyä vaikka 20v linassa ja enempikin.

En mä vähättele sun kokemuksia, mä vaan ihmettelen koska Suomessa ei ihan oikeasti sellaisia korvauksia myönnetä, se vain on fakta.

Tuskin tulee kummoista tuomiota saamaan, kuten ei seksuaalirikoksista yleensäkään Suomessa (täyspaska maa tässä suhteessa :x ), mutta toivottavasti sä pääset asiasta jotenkin eteenpäin ja yli ja ympäri. Voimia kovasti.

se poliisi joka tutki tätä juttua sano että mun kannattaa käydä sitten vasta asianajalla kun mulle on tuleet nuo laput kotiin siis kertomukset asian kulusta niin se asianajaja kertoo paljonko voi pyytää korvausta..
Onkohan mitään sivua josta vois katsoa paljonko kanattaa pyytää vaikka ei se mua auta muista sen asian aina mitä kyseinen henkilö on mulle tehnyt kun olin niin shokissa monta viikkoa jne..

se poliisi joka tutki tätä juttua sano että mun kannattaa käydä sitten vasta asianajalla kun mulle on tuleet nuo laput kotiin siis kertomukset asian kulusta niin se asianajaja kertoo paljonko voi pyytää korvausta..
Onkohan mitään sivua josta vois katsoa paljonko kanattaa pyytää vaikka ei se mua auta muista sen asian aina mitä kyseinen henkilö on mulle tehnyt kun olin niin shokissa monta viikkoa jne..

Mä luulen että sun oikeesti kannattaa vaan jutella asianajajan kanssa noista korvauksista. He osaa suoraan sanoa mitä kannattaa pyytää ja mitä voi realistisesti odottaa saavansa. Netissä on niiin paljon paskatietoa että suosittelisin jättämään väliin kun siitä tuskin kauheasti hyötyä on :|

Voinko mä enää muuttaa sitä summaa vaikka siellä uusinta kuulusteluissa vaikka alemmaksi oisko 6000e liikaa vielä pyydetty asiasta?Jos sanon että kun en oikein tiennyt mitä tuollasesta voi edes pyytää kun en ole ikinä joutunut tekemään tuollaista jne..Vai voiko ne päättää oikeudessa vaikka mun puolesta jonkun summan korvaukseksi???

Voinko mä enää muuttaa sitä summaa vaikka siellä uusinta kuulusteluissa vaikka alemmaksi oisko 6000e liikaa vielä pyydetty asiasta?Jos sanon että kun en oikein tiennyt mitä tuollasesta voi edes pyytää kun en ole ikinä joutunut tekemään tuollaista jne..Vai voiko ne päättää oikeudessa vaikka mun puolesta jonkun summan korvaukseksi???

Jutskaa asianajajan kanssa. Mulla ainakin joskus oikeudessa puotettiin sitten sitä summaa mitä olin vailla tekijältä. Mutta tästä on aikaa elettiin sillon vielä markkoja ja oisinko sillin pyytäny 10 000mk ja puotettiin 4000mk

Mun äiti hakattiin sairaalakuntoon,siis oikeesti koko naama mustana ja kaula paisunu,sekä mustelmia sielä täälä kroppaa..Äiti sai siitä korvauksia tonnin.Siskoa puukotettiin jalkaan,n.3cm syvä pistohaava sentin päässä valtimosta.Vaati kahta tonnia,sai tonnin.Raiskauksesta en tiedä,mutta tosi paljolta kuulostaa tuo 10000.. :( Hanki hyvä asianajaja ja kysy hänen mielipidettään,mitä hän ehdottais vaadittavaksi?

Voimia! :hug:

ota asianajaja itsellesi ajamaan tätä asiaa.hän tietää nuo korvaussummatkin.
tyttäreni joutui isänsä hyväksikäyttämäksi.ei kuitenkaan raiskaamaksi luojan kiitos.tekijä sai reilun vuoden ehdollista ja 6000 euroa korvauksia maksettavaksi tytölle.
prosessi rikosilmoituksesta tuomioon kesti 1v 9kk.ensin käräjäoikeus sitten hovioikeus.
voimia sinulle kovasti

Ne voi päättää mitä tahansa pyysit sitten 10e tai miljoonan. Se on sun vaatimus, mutta tuomioistuin tekee päätöksen siitä mikä se korvaussumma on.

Mun käsittääkseni sä voit muokata sitä sun vaatimusta vielä vaikka oikeudessa. Eri asia olisi ollut jos syyttäjä olis ajanut sun asian, sillon summa olis pitänyt lyödä etukäteen lukkoon jotta syyttäjä tietää 'mitä pyytää'. Satavarma en ole mutta en ymmärrä miksi sitä ei voisi vielä muuttaa, varsinkin kun tosiaan yleensä ei saa ihan sitä mitä pyytää :/

Yhteistyössä