Oikein vanhat kalevalakoru mallistot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wieruus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wieruus

Vieras
Mistä löytyisi kuvia niistä oikein vanhoista sormusmalleista? Olen yrittänyt googlella, mutta en löydä tuota sormusta.

Onko Suomessa joku muu firma tehnyt saman tyylisiä koruja kuin kalevalakoru? Kyseessä on pronssisormus, säädettävämalli ja sisällä ainut kaiverrus on "made in finland"- teksti.

Ai juuri Kalevalan sormusmallistot? Ne on kaikki pdf -tiedostona Kalevalan sivuilla.
Mutta yleisesti vanhoja sormusmalleja.. en teidä. Käy kysymässä jostain kultaseppien/antiikkiharrastajien foorumilta.

Eikö Karelia ole Kalevalakorun malli?

Mulla on ainakin yksi riipus alkuperäisessä rasiassaan, jossa lukee vain Karelia made by Finland, eikä ole Kalevalakorun mallistoa se. Josko on Kalevalakorulla joku oma Karelia-niminen sarja sittemmin, niin on eri. Tämä mun riipus on pronssinen ja aikast vanha. Olen saanut sen lapsena vanhalta tädiltäni, ja äiti pisti sen multa piiloon kun olisin hukannut sen, sain sen omaksi vasta 15-vuotiaana. Ja nyt olen jo yli viisikymppinen...

En tiedä oliko KaunisKorun mallistossa säädettäviä pronssisormuksia. Heillä, (kuten Kalevalakorullakin) oli kyllä periaatteessa oma valmistajaa osoittava leima kaikissa tuotteissa.

spämmään ketjuun vielä tämän viestin...
Vanhimmatkin Kalevalakorut ovat alle 80 vuotta vanhoja, että jos tiedät sormuksen vanhemmaksi, niin on joku muu. Mut nyt lähden palstalta, onnea selvittelyyn =)

Yhteistyössä