Oikein vai väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Jos puoliso ei pidä sovittuja lupauksia, niin onko teidän mielestä oikein antaa lasten tietää, että mikä harmittaa? Siis kun kysyvät, että mikä mua harmittaa. No se, ettei mies pidä sovittuja. Pitäisikö mun vaan sanoa jotain epämääräistä, niin että lapset ei tiedä mikä mua painaa vai kertoa ihan suoraan, että mua harmittaa se että mies rikkoo mulle annetun lupauksen?

Vaikea kysymys. Ei sekään ole hyvä, että kauhesti lapsille selvitetään erimielisyyksiä, mutta voisiko sanoa, että "minua harmittaa, kun yksi juttu ei mennyt kuten toivoin" Olisiko liian hyssyttelevää?

Mun mielestäni asia ei kuulu lapsille. Ihan turha sekoittaa ja pahoittaa lapsien mieli, kun asia koskee vain sinua. Jos haluat voit sanoa, että äidillä ja isällä on vähän erimielisyyttä yhdestä asiasta, mutta missään nimessä sen tarkempi asioiden yksityiskohtainen kaataminen lasten niskaanei ole tarpeellista.
Aikuisten asiat olkoon aikuisten välisiä, eikä lasten toista vanhempaa pidä mustamaalata lapsille tai kertoa yksityiskohtia aikuisen riidoista.

Yhteistyössä