oikeesti nuo feministit menee liian pitkälle :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.iltalehti.fi/perhe/2009080710046071_pr.shtml

miksi pikkutytöt ei saisi enää olla pikkutyttöjä, miksi naiset ei saisi enää nauttia perinteisestä vanhanaikaisesta naisten roolista? miksi kaikista pitäis tulla uraatekeviä bisnesnaisia? jos mä nautin kotiäitiydestä ja oon ns. miehen elättämänä taaperon kans kotona ja teen kotityöt kun mies on kodinulkopuolella töissä niin ei siinä oo mitään pahaa. eikä siinä oo mitään pahaa että tyttärelleni näytän tälläistä esimerkkiä. eikäs iinä oo mitään pahaa että 2v tyttö tykkää leikkiä prinsessaa ja tuntee itsensä tosi kauniiksi kruunu päässä. voi helvetti ku alkaa ottaa päähän ku jokainen asia pitää puida ja kaikessa tyttömäisessä ja naisellisessa nähdään jotain pahaa. mä en ainakaan ole kodinkone, enkä mieheni alistama vaan itse roolini valinnut nuori nainen. ja kyllä meillä tyttö saa tyttö olla. tyttö on vähän poikatyttö muta on nyt innostunut prinssoista enkä todellakaan aio niitä tytöltä kieltää sen vuoksi että ne voivat estää tyttöä saamasta hienon ammatin isona :O kyllä täälä kannustetaan tytön prinsessa innostusta.

kiitos kun sain avautua :D

Pseudotutkimusta. Kahdeksan kuukautta vanha on kuitenkin ehtinyt omaksua paljon kulttuurillista "perimää", ei todellakaan ole vain geneettistä vaikutusta. Näytetäänpä ovaherero-vauvalle rekkaa tai barbieta ja katsotaan sitten, mitä vauva valitsee.

Kuulostavat jotenkin toisen aallon feministeiltä, jos ylipäätään edes ovat oikeasti feministejä. Nykyisille feministeille jokainen nainen (ja mies) saa itse valita elämänsä suunnan; eli jos nainen itse valitsee ja on onnellinen kotiäitinä, on se hänelle paras ratkaisu. Samoin myös on loukkaavaa pitää hoivaamista alempiarvoisempana kuin vaikka mekaanisia töitä.

No jutussa todettiin myös tutkimusten osoittavan, että kiinnostus erilaisiin asioihin on suurelta osin geneettistä. Itse uskon, että naisten parempi koulutus mutta heikompi menestyminen työelämässä ei johdu prinsessaleikeistä vaan patriarkaalisesta kulttuurista, joka edelleen on vallalla ja hiljaisena käytäntönä. Miehet suosivat toisiaan, "saunailloissa" tehdään päätöksiä ja miehet käyttävät "hyvä veli"-verkostojaan enemmän kuin naiset. Ja toisaalta, geneettistä on varmasti sekin, että moni nainen haluaa ennemmin panostaa kotiin eikä vain uraan joten uranainen tyytyy vähempään. Onhan näitä nähty: naisministeri luopuu salkustaan perheen vuoksi, mutta mies ei varmasti tekisi samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Pseudotutkimusta. Kahdeksan kuukautta vanha on kuitenkin ehtinyt omaksua paljon kulttuurillista "perimää", ei todellakaan ole vain geneettistä vaikutusta. Näytetäänpä ovaherero-vauvalle rekkaa tai barbieta ja katsotaan sitten, mitä vauva valitsee.

Kuulostavat jotenkin toisen aallon feministeiltä, jos ylipäätään edes ovat oikeasti feministejä. Nykyisille feministeille jokainen nainen (ja mies) saa itse valita elämänsä suunnan; eli jos nainen itse valitsee ja on onnellinen kotiäitinä, on se hänelle paras ratkaisu. Samoin myös on loukkaavaa pitää hoivaamista alempiarvoisempana kuin vaikka mekaanisia töitä.

No, meillä ei ollut autoa eikä autoleluja kun esikko syntyi. Kun sitten marketissa törmäsi leluosastoon n. puolivuotiaana, ensimmäiseksi hän kiinnitti huomionsa autohyllyyn, vaikka ihan yhtä värikäs pehmoleluhylly oli ihan vieressä....

no ku näin mäkin ymmärrän todellisen tasa-arvon. mutta kun asiasta tulee keskustelua näillä palstoilla, niin aina ollaan tuomitsemassa kotiäidit. ei ymmärretä sitä että joku on oikeasti voinut valita omasta vapaasta tahdostaan tämän perinteisen naisen roolin. pidetään aina alempiarvoisena ja miehen alistamana vaikka ite ymmärtäisin tasa-arvon niin että naisella on oikeus valita roolinsa. jos ei halua opiskella pitkään, tehdä uraa niin ei tarvitse vaan saa perustaa sen perheen ja keskittyä kotiäitiyteen. paras ystäväni on todella hyvin palkattu vaaaehtoisesti lapseton uranainen ja minä henkeen ja vereen kotiäiti :) elämämme ovat todella erilaisia mutta kumpikaan ei pidä toista elämän tyyliä sinä ainoana oikeana ja olemme todella hyviä ystäviä. ystävystyimme jo lapsina ja kumpikin valitsi elämäntapansa aikuisena ja olemme onnellisia. eikö tämä ole sitä tasa-arvoa.. ei se että väkisin pitää pyrkiä pois niistä perinteisistä naisten rooleista.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

No, meillä ei ollut autoa eikä autoleluja kun esikko syntyi. Kun sitten marketissa törmäsi leluosastoon n. puolivuotiaana, ensimmäiseksi hän kiinnitti huomionsa autohyllyyn, vaikka ihan yhtä värikäs pehmoleluhylly oli ihan vieressä....

No mutta se oli sille uusi. Lapset kiinnostuu uusista asioista ja koska ei ilmeisesti ollut autoa ennen nähnyt, kiinnostui siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vf:

No mutta se oli sille uusi. Lapset kiinnostuu uusista asioista ja koska ei ilmeisesti ollut autoa ennen nähnyt, kiinnostui siitä.

No mutta niin oli sille uusi se vieressä nököttänyt nukke- ja pehmolelukasakin. Meillä ei allergioiden takia ole mitään pehmoleluja eikä nukkeja/autoja ollut vielä ehtinyt kertyä.

Niin, mutta hän on voinut huomioida isän kiinnostuksen autoon, olla autossa kyydissä, hänelle on näytetty kadulla autoja ("katso, iso rekka, brrr brrr".) jne. Vaikkei hän vielä ymmärräkään eroa naisen ja miehen välillä, ovat ihmiset alitajuisesti hänen ympärillään käyttäytyneet tietyllä kulttuurimme määräämällä tavalla. Trobriand-saarilla puolivuotias tavoittelisi kaikista esineistä jousipyssyä vastaavassa tilanteessa.

Niin, mutta hän on voinut huomioida isän kiinnostuksen autoon, olla autossa kyydissä, hänelle on näytetty kadulla autoja ("katso, iso rekka, brrr brrr".) jne. Vaikkei hän vielä ymmärräkään eroa naisen ja miehen välillä, ovat ihmiset alitajuisesti hänen ympärillään käyttäytyneet tietyllä kulttuurimme määräämällä tavalla. Trobriand-saarilla puolivuotias tavoittelisi kaikista esineistä jousipyssyä vastaavassa tilanteessa.

Kuten sanottu, meillä ei ole autoa. Mieheni on ekologinen hiippari, eikä hänellä ole edes korttia. Mutta jos haluat olla sitä mieltä, että pikkupoikien kiinnostus autoihin on vain opittua, ok ,ja niin se varmasti osin onkin, mutta meillä on esikon kanssa toisenlainen kokemus. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuten sanottu, meillä ei ole autoa. Mieheni on ekologinen hiippari, eikä hänellä ole edes korttia. Mutta jos haluat olla sitä mieltä, että pikkupoikien kiinnostus autoihin on vain opittua, ok ,ja niin se varmasti osin onkin, mutta meillä on esikon kanssa toisenlainen kokemus. :)

Niin no, kuten sanoin, tämä olisi helppo todistaa sillä, että autottomien ja nukettomien kulttuurien lapsille näytetään nukkea ja autoa ja katsotaan miten valinta menee.

Niin no, kuten sanoin, tämä olisi helppo todistaa sillä, että autottomien ja nukettomien kulttuurien lapsille näytetään nukkea ja autoa ja katsotaan miten valinta menee.

meillä taapero tyttö leikkii kyllä aika tasapuolisesti molemmilla. hoitaa vauvojaan ja ajelee autoillaan.vauvat kiinnostaa siksikin kun äidin masussa on vauva ja äiti usein kertoo että tyttö pääsee sitä sitten äidin kanssa hoitamaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Ihan idioottimaista vouhotusta mun mielestä. Tytöt nyt on tyttöjä ja pojat poikia...

Niiin on minustakin. Sitten nämä (f)emakot pyrkivät vielä siihen, etä miesten ainoa tehtävä yhteiskunnassa olisi luovuttaa siemenpankkiin nesteensä, jotta (f)emakot voisivat hankkia keskenään lapsia. Kai niitä todella ottaa päähän, että ilman miehen siemennestettä ei vielä käytännössä naisparit voi keskenään lisääntyä. Mahtaa se olla lesboille vastenmielistä tällainenkin lastenhankkiminen.

Luonto kun on luonut miehelle ja naiselle erilaisia ominaisuuksia näiden feminiiteen kiusaksi. Tasa-arvo on taas täysin eri aisia.

Ihan idioottimaista vouhotusta mun mielestä. Tytöt nyt on tyttöjä ja pojat poikia...

Niiin on minustakin. Sitten nämä (f)emakot pyrkivät vielä siihen, etä miesten ainoa tehtävä yhteiskunnassa olisi luovuttaa siemenpankkiin nesteensä, jotta (f)emakot voisivat hankkia keskenään lapsia. Kai niitä todella ottaa päähän, että ilman miehen siemennestettä ei vielä käytännössä naisparit voi keskenään lisääntyä. Mahtaa se olla lesboille vastenmielistä tällainenkin lastenhankkiminen.

Luonto kun on luonut miehelle ja naiselle erilaisia ominaisuuksia näiden feminiiteen kiusaksi. Tasa-arvo on taas täysin eri aisia.

miksi sotket feministit ja lesbot? onhan feministejä heteroissakin, myös noita liian pitkälle aatteissaan meneviä. eivätkä kaikki lesbot todellakaan ole tuolla tavalla ajattelevia feministejä vaan suurin osa ihan tavallisia naisia :)

Mun mielestä Janne Kataja(olikohan se edes noin toi nimi) sanoi yhdessä haastattelussa hyvin:

Kysyttiin että missä on naisen paikka? Hän vastas että siellä missä nainen haluaa, osa haluaa ihan vapaaehtoisesti olla kotona, eikä heitä pitäisi siitäkään syyllistää. Kun keikki EI halua olla uraa tekeviä bisnesnaisia.

Se on mun mielestä todellista tasa-arvoa naisten kesken. Kunnioittaa myös niitä jotka tahtoo olla kotona.

Feministien ideana ei ole kieltää, etteikö tytöissä ja pojissa olisi eroja. Haaveena ei myöskään ole pelkkien naisten tai lesbojen kulttuuri vaan ihan oikea tasa-arvo.

Prinsessaleikkejäkään ei olla kieltämässä, mutta ihan oikeasti lastenkasvatus ja lastenkulttuuri sietää myös tulla kriittisesti tarkastelluksi. Se on oikeasti mielenkiintoista, miksi naiset/miehet tekevät sellaisia valintoja kuin tekevät. Ja jos kyse on suurelta osin vain sosiaalistumisesta tietynlaiseksi, voisiko sitä sosiaalistumista ehkä jonkun verran purkaa? Ideana ei ole tehdä naisista miehiä eikä miehistä naisia vaan antaa jokaiselle yksilölle tilaa ja vapautta olla juuri oma itsensä.

En tosiaan voi sanoa miten teillä tilanne on kehittynyt, mutta mulla on itselläni ystävät, jotka kertovat samanlaista tarinaa. Heilläkään ei ole autoa. Mutta silti olen huomannut, että kun lapsen isä on poikansa kanssa vaikkapa leikkipuistossa, hän osoittaa lapselleen jokaisen kuormurin ja rekan ja hienon auton, joka ajaa ohi. Vaikka lapsi olisi syventyneenä leikkeihinsä eikä itse samalla hetkellä kiinnittäisi huomiotaan autoihin lainkaan. Tällaisia tilanteita hetken todisteltuani en enää niele heidän selitystään siitä, että poika on luonnostaan kiinnostunut autoista, vaikka vanhemmilla ei ole asiasta mitään mielipidettä....

Mä luokittelen itseni feministiksi ja mun puolestani naiset saa olla kotona tai tehdä uraa, ihan miten itse valitsee. Itse en tällä hetkellä haluaisi olla kotiäiti, mutta ymmärrän kyllä, miksi joku haluaa.
Itselläni on poikalapsi, joka jo ihan pienenä osoitti kiinnostusta autoja kohtaan, vaikka meillä ei kotona ollut autoa ja isällään ei ollut edes ajokorttia. Mutta poika myös hoivaa autojaan, ne asuvat nukkekodissa ja ovat sairaita yms. Samalla tavoin poika leikkii myös lelueläimillä. Nukkeihin poika ei juurikaan osoita kiinnostusta. Piirtelee kyllä prinsessoja :)

Tytöt saa tottakai tykätä prinsessoista, mutta mun mielestä läheskään kaikki Disneyn prinsessat ei ole hyviä roolimalleja... usein näissä prinsessoissa arvostetaan vaan tiettyjä ulkoisia ominaisuuksia ja prinsessan tärkein tehtävä on löytää prinssi....
En myöskään pidä pojille hyvinä roolimalleina mitään sota- tai tappelujuttuja (esim ninjakilpikonnat)

Lauantai-iltana ex-anoppi soitti mulle ja itki poikansa kovaa kohtaloa. Kun poikansa on kotona hoitamassa perheen kahta lasta ja vaimo käy töissä. Ex-anoppi oli varma, että poika on jotenkin huijattu tai pakotettu jäämään koti-isäksi lapsilleen, eikä moisesta voi ainakaan nauttia. Mä taas luulen, että exä on onnellinen saadessaan tarjota lapsilleen jotain sellaista, mikä häneltä lapsena puuttui.

Hitaasti muuttuvat ne ajatukset siitä, mikä on sopivaa kellekin. Itse en ole joutunut kuulemaan vanhemmiltani "et voi tehdä sitä tai tätä, koska olet tyttö". Enkä myöskään ole tyttäriltäni mitään evännyt heidän sukupuolensa tähden. Molemmat ovat käyneet prinsessavaiheen läpi, kumpikin omalla tavallaan. Ei ole minun tehtäväni tyrkkiä heitä suuntaan tai toiseen, olen vain tukenut heidän valintojaan ja auttanut silloin, kun on avulle ollut tarvetta,

Mua kiinnostais tietää, miten feministin suu sitten pannaan, kun oma pikku tyttö haluaakin leikkiä prinsessaleikkejä! Tyrkätäänkö väkisin pikkuauto käteen, että leiki tolla?

Ite inhoan feministejä ja ne ovat oikeasti ihan sekaisin päästään. Lisäksi kun näkisitte, mitä nämä päählöt (esim. Moilanen) on mieltä naisista, jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsia..tai jos nainen haluaa höllätä työtahtia..niin pitävät sitä miesten vikana, jos NAINEN ITSE haluaa näin tehdä. Miettikääs vähän?! Kaikista parhaiten tämä tuli esille, kun Sarkomaa halusi opetusministerin tehtävästä erota perheen takia. Miksi nainen ei saisi feministien mukaan tehdä näin? Mutta miehen pitäisi? Ja nainen ei saa? Tuossa ei ole mitään tolkkua.

IHan sekaisin koko akkalauma. Ja ne muutamat hassut miehet. Ne miehet eivät ole edes mitenkään normaaleista perheoloista, on tullut lehtijutuista huomattua.

Tutkimusten mukaan lapset osoittavat kiinnostusta niihin ns. oman sukupuolen leluihin. MInkäs teet. Näin jo vauvaikäisestä asti. Ei tuolle biologialle voi tehdä mitään ja mun mielestä on normaalia, että tytöt tykkää tyttöjen leikeistä ja pojat poikien. Ei myöskään ole epänormaalia, jos poika haluaa leikkiä tyttöjen kans tyttöjen leikkejä tai vaikka yksinään ja päin vastoin. Ihan hvyin voi poika leikkiä hameessa tyttöjen kanssa ja yhtä aikaa tietää hyvin, että on poika. Ei se mitenkään haittaa. Kaikkea erilaista voi kokeilla eikä se tee epänormaalia mitenkään. Mun mielestä lasten leikkejä ei tuu tuolleen rajoittaa..lapsi voi leikkiä autolla, jos tahtoo tai kotiäitiä..jos haluaa. Sama se mitä sukupuolta. Mun mielestä tuo feministien näkemys noista leikeistä on tosi yksipuolinen ja osa jopa ei ymmärrä lasten ajatusmaailmasta mitään. Ehkä se sitten selvenee, kun ois niitä omia lapsia!

JOtkut feministit jopa pelkäävät, että saavat pojan! Kuinka törkeää sukupuolirasismia mielestäni..ei poikkea kyllä mitenkään heidän kritisoimasta Kiinan jne tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mua kiinnostais tietää, miten feministin suu sitten pannaan, kun oma pikku tyttö haluaakin leikkiä prinsessaleikkejä! Tyrkätäänkö väkisin pikkuauto käteen, että leiki tolla?

Ite inhoan feministejä ja ne ovat oikeasti ihan sekaisin päästään. Lisäksi kun näkisitte, mitä nämä päählöt (esim. Moilanen) on mieltä naisista, jotka jäävät kotiin hoitamaan lapsia..tai jos nainen haluaa höllätä työtahtia..niin pitävät sitä miesten vikana, jos NAINEN ITSE haluaa näin tehdä. Miettikääs vähän?! Kaikista parhaiten tämä tuli esille, kun Sarkomaa halusi opetusministerin tehtävästä erota perheen takia. Miksi nainen ei saisi feministien mukaan tehdä näin? Mutta miehen pitäisi? Ja nainen ei saa? Tuossa ei ole mitään tolkkua.

IHan sekaisin koko akkalauma. Ja ne muutamat hassut miehet. Ne miehet eivät ole edes mitenkään normaaleista perheoloista, on tullut lehtijutuista huomattua.

Tutkimusten mukaan lapset osoittavat kiinnostusta niihin ns. oman sukupuolen leluihin. MInkäs teet. Näin jo vauvaikäisestä asti. Ei tuolle biologialle voi tehdä mitään ja mun mielestä on normaalia, että tytöt tykkää tyttöjen leikeistä ja pojat poikien. Ei myöskään ole epänormaalia, jos poika haluaa leikkiä tyttöjen kans tyttöjen leikkejä tai vaikka yksinään ja päin vastoin. Ihan hvyin voi poika leikkiä hameessa tyttöjen kanssa ja yhtä aikaa tietää hyvin, että on poika. Ei se mitenkään haittaa. Kaikkea erilaista voi kokeilla eikä se tee epänormaalia mitenkään. Mun mielestä lasten leikkejä ei tuu tuolleen rajoittaa..lapsi voi leikkiä autolla, jos tahtoo tai kotiäitiä..jos haluaa. Sama se mitä sukupuolta. Mun mielestä tuo feministien näkemys noista leikeistä on tosi yksipuolinen ja osa jopa ei ymmärrä lasten ajatusmaailmasta mitään. Ehkä se sitten selvenee, kun ois niitä omia lapsia!

JOtkut feministit jopa pelkäävät, että saavat pojan! Kuinka törkeää sukupuolirasismia mielestäni..ei poikkea kyllä mitenkään heidän kritisoimasta Kiinan jne tilanteesta.

Hei, olen feministi. En ole kieltänyt prinsessaleikkejä tytöiltäni, enkä ole pelännyt raskauden aikana mahdollisen pojan syntymää. Enkä ole päästäni sekaisin. Sinä taas voisit tarkastaa, kuinka moninainen asia feminismi onkaan. Monenlaista sakkia sen termin alle kuuluu, mutta aika vastuutonta niputtaa kaikki samaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Jos joskus saan tyttären ja tyttö kiinnostuu prinsessaleikeistä niin antaa palaa vaan. Mutta yritän ehkä tuoda hänen ulottuvilleen hiukan toisenlaisia prinsessoita....

Ja feminismihän on juuri sitä, mitä heidän näkyvimmät edustajat ovat. Eli jos liikettä viedään siihen suuntaan, että lapset eivät saa olla enää luonnollisesti lapsia, vaan jotain sukupuolettomia olioita..niin sitten se feminismi ikävä kyllä on yleisesti ottaen sitä.

Siksi harkitsisin tarkkaan, jos sanoisin itseäni jonkin aatteen edustajaksi, jos en olisi ihan varma mitä se pääjoukkio puuhaa..ellen istten itse aktiivisesti lähtisi liikettä viemään eri suuntaan tai vaikkapa perustamaan omaa "haaraa".

Feminismi ei tosiaan aja enää mitään tasa-arvoa tms, vaan naisten valtaa. Ja tämä pitää ottaa huomioon. Kannattaa tutkia noita juttuja, googlettamalla kyllä löytyy. Mun mielestä koko porukka on täysin sekaisin.

Feminismi on ihan pe....stä.
En voi ymmärtää mitä niiden femistien päässä oikein liikkuu.
Täysin järjetöntä touhua.
Kohtaa pitää naisena olla huolissaan miesten oikeuksista kun joka paikassa vaan raivataan naisten oikeuksia.

Yhteistyössä